شنبه / ۲۸ تیر / ۱۴۰۴ - 19 July, 2025
 روزنامه شرق / ۱۴۰۳/۰۸/۰۶

ما و سندرم رژ لب

ما و سندرم رژ لب
سندرم رژ لب (Lipstick Effect) یکی از پدیده‌های جالب در حوزه جامعه‌شناسی اقتصادی و روان‌شناسی است که به تغییرات رفتاری مصرف‌کنندگان در زمان بحران‌های اقتصادی یا رکود اشاره دارد. طبق این پدیده، در زمان‌های بحران اقتصادی، با وجود کاهش قدرت خرید کلی مردم و افت تقاضا برای کالاهای گران‌قیمت، تقاضا برای کالاهای لوکس و ارزان‌تر مانند لوازم آرایشی (به‌ویژه رژ لب) افزایش می‌یابد.