یوتیوب، پلتفرمی که تاکنون برای برخی از فارسیزبانها و مخصوصا نسل Z با وجود همه محدودیتهای اقتصادی و سیاسی به منبع درآمد دلاری تبدیل شده بود، حالا در آخرین روزهای سال ۲۰۲۵ چهرهای متفاوت از خودش نشان داده است: پیادهسازی سیاستهای جدید الگوریتمی و درآمدزایی که حالا هوشمندتر از همیشه کاربران ایرانی را تشخیص میدهد و سهم تولیدکنندگان محتوا از درآمد تبلیغاتی روی این پلتفرم را عملا به صفر میرساند. اتفاقی که در ترکیب با تحریمهای مالی، فیلترینگ داخلی و کیفیت پایین اینترنت به بحرانی بدل شده که سازندگان …