
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، امیر علی حسینی در ادامه سخنان خود، عرصه علم و فناوری را صحنه اصلی تقابل با استکبار جهانی دانست و گفت: «بزرگترین مصداق مقابله با دشمن و ضد استکباری بودن دانشجو، همین فرایند علمآفرینی و قدرتآفرینی است.»
از علم لا ینتفع تا علم قدرتآفرین
حسینی با تکرار توصیه رهبر انقلاب، بر لزوم پرهیز از «علم لا ینتفع» تأکید کرد و افزود: «مهمترین کلیدواژه در این نبرد تمدنی، اداره زندگی انسانهااست؛ ما به عنوان جمهوری اسلامی، مدل جدیدی از اداره زندگی بشر را در مقابل جهان ارائه میدهیم.»
وی با ذکر مثال موشکها، تصریح کرد: «آن موشکی که رفت به خیابانهای تلآویو خورد، قبل از اینکه موشک باشد، علم بود؛ این اول در دانشگاه طرح بحث شد که به موشک تبدیل شد و امنیت ملی ما را حفظ کرد.» از نظر وی، حل مسائلی، چون ناترازی انرژی، آلودگی هوا و تورم، مستلزم خروج علم از دانشگاه و ورود آن به عرصه حل مسائل جامعه است.
مخالفت با ابتذال و مطالبهگری جدی از دولت
مسئول بسیج دانشجویی، فضای فکری حاکم بر برخی سیاسیون را مانع پیشرفت فکری دانست و گفت: «برخی نمیخواهند این انقلاب فکری در دانشگاه جلو برود، لذا فرایند ابتذال را وارد دانشگاه میکنند.» او با اشاره به سخنان یکی از معاونین اجرایی دولت در دانشگاه علوم مشهد، تأکید کرد که گزارههای مطرح شده مربوط به دهههای گذشته است و دانشجویان امروز با رشد فکری خود، دیگر اجازه نمیدهند کسی با «گزارههای غیر جدی و سطحی» کلاه سرشان بگذارد.
حسینی در بخشی از سخنان خود به نقد شکاف طبقاتی داخلی پرداخت و پرسید: «وقتی قیمت ارز بالا میرود، خودرو گران میشود، شکاف بین غنی و فقیر در کشور ما هم دارد بیشتر میشود؛ این را چه کسی باید حل کند؟ دانشگاه باید این مسائل را حل کند.»
راه حل، نگاه "ما میتوانیم" است
وی اجرای برنامههای توسعهای را تنها راهکار برونرفت از چالشهای اقتصادی دانست و از دولت خواست تا در اجرای برنامه هفتم پیشرفت جدیت نشان دهد. حسینی با بیان اینکه ۱۰ سال کشور معطل مذاکره با کشورهای استکباری بوده، نتیجه گرفت: «اگر تفکری که علم را تبدیل به موشک کرد، علم را تبدیل به فرایند اقتصادی میکرد، امروز در نقطه تورم نایستاده بودیم.»
وی در پایان سخنانش تأکید کرد: اگر نگاه حاجیزادهها و سردار سلیمانیهاحاکم شد که 'ما میتوانیم مسائل اقتصادیمان را حل کنیم'، خیلی هم راحت میتوانیم حل کنیم.
منبع : خبرگزاری دانشجو

















































