دوشنبه / ۲۳ تیر / ۱۴۰۴ - 14 July, 2025
 روزنامه تعادل / ۱۴۰۴/۰۴/۰۷

جلوگیری از برچسب‌زنی به دانش‌آموزان با عناوین «ضعیف» و «قوی»

جلوگیری از برچسب‌زنی به دانش‌آموزان با عناوین «ضعیف» و «قوی»
باید در مورد پیشرفت تحصیلی‌ و یادگیری‌اش با خودش مقایسه شود؛ این یک اصل علمی است. در رویکردهای جدید ارزشیابی که در آنها ارزشیابی نه از یادگیری، بلکه برای یادگیری و به‌مثابه‌ یادگیری است اصل بر این است که دانش‌آموز تشویق، توانمندی‌های او شناخته و با خویش و نه با دیگران مقایسه شود.