نخستوزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز (چهارشنبه) گفت ایجاد کانال ارتباطی میان تهران و واشنگتن برای جلوگیری از موانع احتمالی در بازگشایی تنگه هرمز ضروری است. او هدف کنونی منطقهای را ایجاد یک چارچوب امنیتی جدید بین کشورهای منطقه و ایران دانست و گفت ممکن است در آینده از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته شود تا در تأمین مالی صندوق سرمایهگذاری مشترک با ایران مشارکت کنند.