آیا منظومه شمسی در گذشته دو سیاره بیشتر داشته است؟
خبرآنلاین/ براساس یکی از مدلهای علمی معتبر درباره دوران اولیه منظومه شمسی که با نام «مدل نایس» (Nice Model) شناخته میشود، گوشهای از کهکشان ما احتمالاً در گذشته میزبان دو سیاره بیشتر بوده است. این مدل نشان میدهد که به جای دو غول یخی فعلی یعنی اورانوس و نپتون، روزگاری چهار غول یخی در منظومه شمسی و