چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

تبلیغ گردشگری؛ نیازمند زمان‌سنجی مناسب


تبلیغ گردشگری؛ نیازمند زمان‌سنجی مناسب

گردشگری یکی از منابع درآمد غیرنفتی برای بسیاری از کشورها است. حتی کشورهایی که مراکز تفریحی و گردشگری چندانی هم ندارند، در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری در این بخش توانسته‌اند، …

گردشگری یکی از منابع درآمد غیرنفتی برای بسیاری از کشورها است. حتی کشورهایی که مراکز تفریحی و گردشگری چندانی هم ندارند، در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری در این بخش توانسته‌اند، در اقتصاد کشورشان موثر و مثبت عمل کنند.

تبلیغات یکی از عوامل موثر در معرفی گردشگری به عنوان یک صنعت است و کشورهایی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند؛ قطعا موفق‌تر بوده و توانسته‌اند توریست‌های بسیاری را جذب کنند. در واقع با نشان دادن گوشه‌ای از نقاط دیدنی به مخاطبان، می توان کمک بسیاری به این صنعت و جذب گردشگر انجام داد.

البته نشان دادن جاذبه‌های گردشگری و تبلیغات، فقط برای جذب توریست خارجی نیست، چرا که ما در زمینه معرفی و جذب جاذبه های گردشگری کشورمان به واسطه قدمت فرهنگی و تاریخی مان هم درست عمل نکرده ایم و هنوز نتوانسته ایم جاذبه های گردشگری استان‌های مختلف را به نحو شایسته‌ای معرفی کنیم، اما اخیرا شهرداری همدان در پی اقدامی تحسین برانگیز مبادرت به نمایش جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی در یک تیزر تبلیغاتی، آن هم در میان برنامه‌های پرمخاطب کرده است و البته نباید همکاری صدا و سیما را در این مورد نادیده گرفت، اما در پی این حرکت نمادین که می تواند سرمنشاء یک حرکت رقابتی میان سایر استان‌ها برای جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی باشد، نکته ای نادیده گرفته شده و آن هم زمان‌سنجی نامناسب آن است.

در واقع مسئولان شهرداری یا گردشگری استان، باید زمان مناسب تری را برای تبلیغ در نظر می گرفتند، آن هم استان همدان که همه می دانند از آب و هوایی سرد، در این فصل از سال برخوردار است و حالا که این سرما در تمام استان‌ها و سراسر کشور فراگیر شده است، دعوت هموطنان به بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی این شهر دور از رعایت ایمنی و نکته سنجی در زمان به نظر می رسد، هر چند این حرکت می تواند نقطه عطفی در گردشگری ما برای جذب توریست باشد.

http://neoreporter.blogfa.com/



همچنین مشاهده کنید