جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تزئینات ساده برای کلاهک آباژور


تزئینات ساده برای کلاهک آباژور
یک کلاهک آباژور سفید و ساده مانند بوم نقاشی سفید و آماده ای به نظر می رسد که منتظر از راه رسیدن یک هنرمند است تا طرحی زیبا بر روی آن نقش کند. انواع کلاهک های ساده آباژور، اعم از کاغذی و پارچه ای را می توان به اشکال مختلفی آراست.
بهترین نوع کلاهک برای تزئین و آراستن، کلاهک های کاغذی ارزان قیمت یا انواع ساخته شده از پارچه های نرم و ساده است. برای دفعات اول کلاهک های کاغذی و کم قیمت را انتخاب کنید تا هنگام کار بر روی آن کمتر احساس محدودیت و نگرانی از خرابی کلاهک داشته باشید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که کیفیت بالای خود کلاهک آباژور موجب بهتر به نظر رسیدن نتیجه کار شما خواهد بود.
کلاهک ها را می توانید با استفاده از انواع استنسیل، مهرهای دستی یا نقاشی های دستی آزاد بیارایید. سبک و نوع طرح را با توجه به سبک دکوراسیون فضایی که آباژور در آن قرار می گیرد انتخاب کنید. اغلب طرح های ساده تر روی کلاهک آباژور زیباتر به نظر می رسند. با استفاده از طرح ها و رنگ های خاص می توانید یک کلاهک معمولی را کاملاً با دکوراسیون اتاقتان هماهنگ کنید. مثلاً آراستن یک کلاهک کرم رنگ ساده با خطوط زیگزاگ، نوارهای پهن و باریک و طرح های نقطه چین در رنگ های خاکی، نمایی آفریقایی به آباژور شما می بخشد یا اجرای طرح های پیچ و تاب دار سیاه روی کلاهکی آجری رنگ، یادآور سبک کلاسیک یونانی خواهد بود. نوارهای آبی روی کلاهک سفید نمایی شاداب و تمیز و طرح هایی نارنجی بر روی کلاهکی زرد، مانند یک روز آفتابی پرانرژی به نظر می رسد.
از تکنیک دکوپاژ نیز می توان برای آراستن کلاهک های آباژور استفاده کرد. طرح مورد نظر را ببرید و با چسب کاغذ دیواری روی کلاهک بچسبانید و سپس روی آن را وارنیش بزنید. این روش برای اجرا روی کلاهک های کاغذی مناسب است. با کلاهک های ساده و چسب حرارتی می توانید کارهای جالبی انجام دهید. با چسباندن انواع روبان، نوارهای پارچه ای و کنفی، مهره های مختلف، سنگ های زینتی، انواع دکمه، گل خشک یا مصنوعی و نوارهای ریشه دار به لبه های کلاهک یا بر روی آن می توانید آباژورهای خاص و زیبایی بسازید. کلاهک های بزرگ با طرح های درشت و نوارهای ریشه دار نمایی باشکوه و زیبا پیدا می کنند و کلاهک های کوچک با تزئینات ظریف و نوارهای باریک، به ویژه نوارهای مهره دار نمای جذاب تری می یابند.
کلاهک آباژور اتاق بچه ها را با نقاشی های خودشان - که می توانند با ماژیک های مخصوص پارچه روی کلاهک های پارچه ای بکشند یا با ماژیک های معمولی روی کلاهک های کاغذی- بیارایید. چسباندن دکمه های مختلف با رنگ های شاد روی کلاهک آباژور اتاق خواب کودکان نیز می تواند نتیجه ای زیبا و متناسب با روحیات آنها داشته باشد.
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید