جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دست به کار شوید!


دست به کار شوید!
▪ تا به حال به این فکر کرده‌اید که موهایتان را خودتان در منزل کوتاه کنید؟
با اینکه انجام این کار در آرایشگاه مطمئن‌تر است اما کوتاه کردن موها در منزل نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود بلکه این امکان را به شما می‌دهد تا چهره‌های جدید را تجربه کنید. برای این کار به یک قیچی تیز نیاز دارید که بهتر است از نوع قیچی‌های مخصوص کوتاه‌کردن مو باشد. شما می‌توانید این نوع قیچی‌ها را در بازار و فروشگاه‌های لوازم آرایشگری پیدا کنید. حوله یا پارچه و اسپری آب نیز از دیگر وسایل مورد نیاز شماست.
▪ شروع می‌کنیم:
۱) موهایتان باید تازه شسته شده و نمدار باشد. اگر موهایتان خشک شده، با اسپری آب آنها را کاملا مرطوب کنید و در نهایت شانه بکشید.
۲) با برنامه پیش بروید؛ فقط می‌خواهید موهایتان را ۲ سانت کوتاه کنید یا قصد دارید مدل موهایتان را کاملا تغییر دهید؟
۳) تکه کوچکی از موهایتان را جدا کنید و صاف در دست نگه دارید. با سر انگشت، مشخص کنید که می‌خواهید چقدر ارتفاع موها را کوتاه کنید و در هر بار قیچی کردن، فقط نیم‌اینچ از موها را ببرید.
۴) بعد از هر بار قیچی کردن تکه‌ای از موها، از روند انجام کار مطمئن شوید؛ دسته‌های مو را رها کرده و اندازه آن را با بقیه مقایسه کنید. آیا هم‌سطح هستند؟
۵) ابتدا یک طرف سر را کوتاه کنید و بعد به سراغ نیمه دیگر بروید. در غیر این صورت، موها بیشتر از اندازه دلخواه کوتاه خواهند شد؛ بنابراین ابتدا موهای یک طرف سر را به اندازه دلخواه درآورید و سپس سمت دیگر را کوتاه کنید.
۶) برای آنکه موها را طبقه طبقه (layer) کوتاه کنید، تکه‌های مو را به اندازه‌های مختلف قیچی کنید و تمام تکه‌های آن را با زاویه‌ای تیز، قیچی بزنید.
۷) تا جایی که امکان دارد، موهای پشت سر را به کنار سر بکشید و قیچی کنید اما برای کوتاه کردن پشت سر، عجله نکنید. از ۲ آینه استفاده کنید. این آینه‌ها را روبه‌روی هم قرار دهید و بعد از کوتاهی هر تکه، اندازه آن را در آینه مقایسه کنید.
▪ چند نکته:
حین انجام کار، کاملا خونسرد باشید؛ شما فقط می‌خواهید موهایتان را کوتاه کنید؛ نه عمل جراحی؛ بنابراین استرس، بی‌مورد است. اگر موهای کوتاه‌شده، دلخواه شما نباشد، دوباره رشد خواهد کرد!
این کار را آهسته انجام دهید و نگران نباشید. نگرانی، احتمال بروز اشتباه را بیشتر می‌کند.
دقت بیش از حد برای هم‌سطح کردن موهای۲ طرف سر نیاز نیست چون ممکن است بیش از حد لزوم موهایتان را کوتاه کنید. دست نگه دارید، نفس عمیقی بکشید و دوباره اندازه موها را ارزیابی کنید. ضرورتی ندارد که موهایتان کاملا هم‌اندازه باشد!
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید