جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آیا می دانید که...


آیا می دانید که...
▪ افراد چاق بیش از دو برابر از بیماری هایی مانند افسردگی، اضطراب و نگرانی رنج می برند.
▪ افراد خوش بین عمر طولا نی تری دارند و نسبت به افراد بدبین سالم تر زندگی می کنند. افرادی که مثبت اندیشند فشار خون کمتری دارند در صورتی که افراد بدبین حدود دو برابر بیشتر از افراد خوش بین در معرض بیماری های قلبی قرار دارند. کسانی که بدبین هستند دارای استرس هستند. استرس برخی هورمون ها را از بین می برد و در نتیجه باعث مشکلا تی از لثه تا قلب خواهد شد. گاهی اوقات قسمتی از ناحیه مغز افراد افسرده به خوبی فعالیت نمی کند.
▪ لیموترش برای درمان انواع بیماری های مفصلی مثل پادرد و زانودرد امراض گوارشی مثل تهوع و استفراغ، امراض تنفسی مانند آب ریزش بینی و همچنین آب ریزش چشم، ضعف قوه بینایی، سرگیجه و امراض پوستی و خصوصا ریزش مو بسیار موثر است.
▪ لبنیات و سیب زمینی به دلیل دارا بودن لیزین می تواند در درمان تب خال موثر باشد. بیماری تب خال شامل زخم های شایعی در گوشه وکنار لبهاست که به علل اکتسابی یا ارثی و اضطراب ایجاد می شود. خوردن شکلا ت کاکائو و بادام زمینی، قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب بهبودی تب خال را به تاخیر می اندازد. ورزش، دور کردن افکار منفی، کاهش فشار عصبی و استرس استفاده از کرم ضدویروسی (بنزوئیل پروکسید) در درمان و پیشگیری از تب خال موثر است. گفتنی است بازگشت مکرر تب خال در اغلب افراد نشانه کمبود آهن و ویتامین B است که می توان با جبران کمبود این مواد مغذی بازگشت تب خال را در این افراد متوقف کرد.
▪ نوشابه های سیاه سلا مت کلیه ها را به خطر می اندازد. نوشابه های سیاه علا وه بر مضراتی نظیر چاقی، پوکی استخوان و پوسیدگی دندانها، حاوی موادی هستند که به کلیه ها آسیب می رسانند. نوشیدن روزی ۲ بطری نوشابه سیاه احتمال ابتلا به بیماری کلیه را ۲ برابر می کند. اسید فسفریک موجود در نوشابه های تیره رنگ که طعم کولا را ایجاد می کند باعث تسریع تشکیل سنگهای کلیه و بیماری هایی در این عضو می شود.

نویسنده : محمدرضا عبدلی قهی
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید