جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

استفانی می‌یر و حماسه گرگ و میش


استفانی می‌یر و حماسه گرگ و میش
«استفانی می‌یر» نویسنده جوان آمریکایی این روزها با انتشار مجموعه‌ای از رمان‌های پر رمز و راز خود جایگاه جی‌کی.رولینگ خالق مجموعه داستان‌های هری‌پاتر را در میان نوجوانان سراسر جهان متزلزل کرده است
خوانندگان نوجوان و حتی جوان ماجراهای هری‌پاتر پس از انتشار یکی دو رمان از می‌یر توجه بسیار زیادی به مجموعه آثار او نشان داده‌اند به‌طوری که فروش آثار او آمار قابل‌تاملی را در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی جهان به همراه داشت. این امر نشان می‌دهد که استفانی می‌یر، نویسنده جویای نام آمریکایی به خوبی توانسته است با یکی دو رمان اخیرش رقیب سرسختی برای مجموعه آثار هری‌پاتر خانم رولینگ باشد.
رمان‌های می‌یر که همانند آثار رولینگ با استقبال نوجوانان سراسر جهان مواجه شده و به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده است داستان‌هایی براساس افسانه‌ها و قصه‌های بومی مناطق مختلف انگلیس دارد و از این‌رو به‌نظر می‌رسد که این نویسنده به لحاظ سبک و نوع‌نگارش تحت‌تأثیر نویسندگان کودک و نوجوان انگلیسی مثل ژاکلین ویلسون و لوئیز رنیسون بوده است.
از مجموعه آثار می‌یر با عنوان گرگ و میش تا امروز دو رمان با نام‌های «حماسه گرگ و میش» و «گرگ و میش در ماه‌نو» منتشر شده است که براساس آمارهای ارائه شده توسط روزنامه نیویورک تایمز جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ آمریکا بوده و به‌مدت ۵۰ هفته رتبه‌خود را در میان پرفروش‌ترین‌ کتاب‌ها و رمان‌های ادبی آمریکا حفظ کرده است. استفانی می‌یر ۳۵ ساله که تا به امروز آثاری چون میزبان، خسوف و سقوط را از سری رمان‌های گرگ و میش منتشر کرده است، آخرین رمان خود از این مجموعه را با نام خورشید نیمه‌شب در ماه جاری میلادی روانه بازار کتاب کرده است.
مجموعه رمان‌های گرگ و میش می‌یر توصیف ماجراها و اتفاقاتی است که پیش‌روی دختر نوجوانی به نام بلاسوان، شخصیت محوری این قصه‌ها و دوستانش قرار می‌گیرد. در این مجموعه یکی از دوستان بلاسوان به نام ژاکوب بلک توسط یک جادوگر به گرگ تبدیل می‌شود.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید