جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

برخی دیگر از رویدادهای ۱۸ اوت


● ۱۵۸۷: انگلیسی ها برای تحکیم ریشه خود در آمریکای شمالی نوشته اند که در این روز یک زن مهاجر در جزیره رونوک ( کارولینای شمالی ) نو زاد دختری به دنیا آورد که نامش را « دیر » گذاشتند. این مهاجر نشنین بعدا ناپدید و از صحنه محو شده است. بنابراین معلوم نیست که «روزنگار» نویسهای انگلیسی زادروز او را از کجا آورده اند . با وجود این ، اینک آن منطقه به نام این نوزاد شهرستان دیر ( دیر کاونتی ) نامیده می شود.
● ۱۸۴۶: ژنرال آمریکایی «استیفن کرنی» با نیروهای خود شهر «سانتافه » مهاجر نشین قدیمی اسپانیائی ها در امریکای شمالی را که جزئی از قلمرو مکزیک بود تصرف کرد که اینک یکی از شهر های ایالت نیومکزیکو آمریکاست.
● ۱۸۹۴: دستگاه قانونگزاری فدرال آمریکا برای این کشور « دفتر مهاجرت » ایجاد کرد تا کار مهاجرت به این کشور را تحت نظم و قاعده درآید. این دفتر بعدا به نام سازمان مهاجرت آمریکا در چارچوب دادستانی کل ( معروف به وزارت دادگستری ) قرار گرفت .
● ۱۹۱۴: وودرو ویلسون رئیس جمهوری وقت آمریکا بیطرفی این کشور در قبال جنگ اروپاییان ( جنگ جهانی اول ) را اعلام کرد. با وجود این ، در اواخر این جنگ مصلحت دید که وارد آن شود و کشورش را از انزوا خارج سازد.
● ۱۹۵۸: فیدل کاسترو در جریان انقلاب کوبا رادیو مخفی انقلاب را با نطق خود گشود.
● ۱۹۶۱: کار ساختن دیوار سیمی برلین (باسیم خردار - موقت) به پایان رسید. دلیل عمده ساختن این دیوار از سوی دولت آلمان شرقی که بعدا بتونی شد این بود که رسانه های غرب هر کس را که از شرق آلمان به غرب این سرزمین پناهنده می شد وسیله ای برای انتقاد از «کمونیسم» و جهنم آن قرار می دادند و یکی از منابع خبر آنها همین فرارها شده بود و روزنامه های سایر کشور ها نیزکه منابعشان دستگاههای خبررسانی غرب بود این خبرها را نقل می کردند و مردم در سطح جهان نسبت به سوسیالیسم دلسرد می شدند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید