شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان دانشگاهی کشور


بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان دانشگاهی کشور
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه شنبه پیش در دیدار بیش از یکهزار نفر از نخبگان جوان دانشگاهی، علم را یک ارزش و وسیله ای برای رسیدن به اقتدار و ثروت ملی دانستند و تأکید کردند: امروز باید یکی از گفتمان های پایه ای کشور، گفتمان پیشرفت علم و فناوری باشد.
به گزارش کیهان، محور سخنان ایشان به شرح زیر است:
۱) علم یک ارزش و وسیله ای برای رسیدن به اقتدار و ثروت ملی است.
۲) امروز باید یکی از گفتمان های پایه ای کشور، گفتمان پیشرفت علم و فناوری باشد.
۳) ملت ایران از استعدادهای فراوان و هوش بالای انسانی برخوردار است و می تواند با استفاده از این امکان ارزشمند، کارهای بزرگی را برای جبران عقب ماندگی تاریخی کشور در عرصه علم و فناوری انجام دهد.
۴) در ۱۲ سال اخیر پیشرفتهای زیاد و شگرفی بدست آمده است اما به هیچ وجه نباید به این حد قانع بود.
۵) کشور باید به مرحله ای برسد که علم و ثروت هم افزایی پی در پی داشته باشند و ما باید به مرحله ای از توانایی برسیم که بتوانیم با استفاده از علم تولید ثروت بکنیم و از همان ثروت نیز برای پیشرفت علم بهره بگیریم.
۶) حرکت و پیشرفت علمی باید جهت گیری ها معنوی و الهی باشد.
۷) برخی ناهماهنگی ها میان بخشهای مرتبط با علم و فن آوری باید برطرف شود.
۸) مسئولیت اصلی در زمینه بزرگداشت و تکریم نخبگان علمی و همچنین معرفی نخبگان علمی به مردم متوجه رسانه ها به ویژه رسانه ملی است و صدا و سیما باید اهتمام بیشتری به نخبگان علمی کند و نباید توجه به نخبگان علمی در رسانه ملی کمتر از نخبگان ورزشی و همچنین چهره های هنری باشد.
۹) خدمت به کشور از راه علم را یک افتخار است و اگر کسب دانش با نیت خدمت به کشور و سربلندی ملت باشد، قطعاً عبادت و یکی از حسنات خواهد بود.
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید