جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

طراحی مرسدس کلاس G با بهره گیری از مدل AMG


طراحی مرسدس کلاس G با بهره گیری از مدل AMG
AMG برای این هیولای مهار نشدنی برنامه هایی از جمله ارتقا موتور خودرو که شامل یک سامانه مدیریت جدید سوخت، بهسازی سیستم ورودی و خروجی گازها به داخل محفظه موتور و نصب یک توربو چارجر بسیار کارآمد را انجام داده که حاصل آن قدرت باور نکردنی ۵۰۵ اسب بخار و گشتاورد ۷۰۰ نیوتن متری برای این موتور V۸ و ۵.۵ لیتری مرسدس می باشد. این موتور قدرتمند به این هیولای ناآرامAMG شتاب ۱۰۰-۰ معادل ۵.۵ ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده km\h ۲۱۰ را می دهد که محدود شدن آن نیز به علل آیرودینامیکی و سخت شدن کنترل خودرو در سرعت های بالا می باشد.
همچنین AMG یک سیستم پایداری جدید به همراه کنترل کننده های قدیمی و بهسازی شده را ارائه می دهد که مهمترین آنان یک سیستم جدید پایداری به همراه ESP جدید می باشد که در همه موارد رانندگی به کنترل و اندازه گیری شتاب جانبی در وضعیت های مختلف و اعمال تغییراتی بر روی سیستم تعلیق باعث ثبات و پایداری بیشتر در رانندگی می شود. یک سیستم حساس به شیب در مواقعی که خودرو در سراشیبی توقف نموده و راننده پای خود را بر روی پدال ترمز قرار می دهد، برای چند لحظه کوتاه از زمانی که راننده پای خود را از روی پدال برمی دارد، خودرو را در همان وضعیت نگه داشته تا راننده فرصت کافی برای به حرکت در آوردن خودرو را داشته باشد که نقش این سیستم بیشتر در مواقع پارک کردن خودرو به جای ترمز پارک می باشد. AMG یک کیت بدنه بسیار زیبا، عضلانی و جذاب را برای خودرو لوکس در نظر گرفته است که نه تنها باعث زیبایی بهتر بلکه باعث عملکرد بهتر خودرو نیز شده است که در هنگام حرکت با عبور هر چه مناسب تر هوای کناری خودرو باعث عملکردبهتر خودرو شده و باعث کم شدن صدای عبور جریان هوا می باشد.
این کیت شامل رکاب های کناری برای راحتی سوار و پیاده شدن سرنشینان خودرو می باشد که بر روی آنان نیز علامت اختصاری AMG نصب شده است در کنار آن ضوارهای کناری ظاهری اسپرت را به این خودرو بخشیده است و آرام و نشان AMG در کنار آن نیز به طور واضحی حک شده است. اگر به دقت در خودرو بنگریم جلو پنجره اسپرت و پره ای همراه با نشان اسپرت مرسدس را بر روی آن مشاهده خواهید کرد که در کنار آن چراغ های زنون و پرقدرت که بر روی آنان را با تورهای فلزی جهت محافظت بیشتر پوشانده اند همراه به سپر بزرگ جلو که دارای یک ورودی بزرگ برای رادیاتور بزرگ و تقویت شده بوسیله سی میله فلزی جهت ایمنی بیشتر خودرو و سرنشینان آن می باشد که در کنار ورودهای دوبل و بزرگ سپر جلودو عدد چراغ مه شکن بسیار کار آمد نیز نصب شده است که به دید راننده در شب بسیار کمک خواهد نمود.در پایان لازم به ذکر است که شما هرگز از انتخاب خود مایوس نخواهید شد چرا که با مبلغی نزدیک به ۱۲۰۰۰۰ یورو یک خودروی همه جارو، لوکس با نام و نشان مرسدس و اعتبار شرکتی همچون AMG خریداری نموده اید. این خودرو از سپتامبر ۲۰۰۸ با قیمت پایه ۱۲۱۰۰۰ یورو در اختیار دوستداران آن قرار خواهد گرفت.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید