چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
نسل جدید لانچیا
لانچیا دلتا در پاییز سال ۱۹۷۹ متولد شد. این خودرو به دلیل برخورداری از طراحی نوآورانه و ویژگی های فنی و ظاهری مناسب توانست خیلی زود به خودرویی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود به طوریکه در سال ۱۹۸۰ موفق به دریافت عنوان « خودروی سال » از طرف روزنامه نگاران شد. این خودرو در ابتدا با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو- کمک فنرهای مستقل فرمان راک اند پینیون و دو موتور ۳/۱ و ۵/۱ لیتری که به ترتیب ۷۵ و ۸۵ اسب بخار قدرت تولید می کردند وارد بازار شد. اما کم کم موتورهای جدیدتر و قدرتمندتری نیز به خانواده موتورهای این خودرو افزوده شد به طوریکه در سال ۱۹۸۲ گونه GT این خودرو توانست با یک موتور ۶/۱ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد.
لانچا دلتا اگرچه در کلاس اتومبیل های متوسط جای داشت ولی امکاناتی که در این خودرو وجود داشت متعلق به خودروهای لوکس بود (نظیر سیستم پاور ویندوز که در سال ۱۹۷۹ به صورت استاندارد بر روی دلتا نصب می شود). تولید این خودرو در سایت «لینگوتو » واقع در شهر تورین ایتالیا آغاز شد اما بعدا به سایت « چیواسو » که یکی از پیشرفته ترین خطوط رنگ جهان را نیز دارا بود منتقل شد. همچنین در این سایت مدل اختصاصی LX نیز تولید می شد و در سال ۱۹۸۲ تولید مدل GT نیز به این سایت محول گردید. در سال ۱۹۸۳ یعنی چهار سال پس از معرفی این خودرو اولین اتومبیل تولیدی توربوشارژر دار لانچا یعنی دلتا HF Turbo پا به عرصه وجود گذاشت. موتور این خودرو دارای ۱۵۸۳ سی سی حجم بود و قدرت آن به ۱۳۰ اسب بخار میرسید. حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر در ساعت بود. سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۶ خانواده ی دلتا دارای چهار عضو شده بود: دلتا GT با ۱۰۸ اسب بخار قدرت یک مدل با موتور ۲ لیتری دیزلی و ۸۰ اسب بخار قدرت مدل HFبا ۱۴۰ اسب بخار قدرت و مدل HF ۴WD که دارای چهارچرخ متحرک بود. لانچیا دلتا بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ توانست شش عنوان بین المللی در رقابت های رالی جهانی بدست بیاورد که حقیقتا رقم قابل توجهی است. لانچیا دلتا در انگلستان از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۴ عرضه می شد و این شرکت موفق شد ۴۸۰۰۰۰ دستگاه از این خودرو را در این مدت به فروش برساند. اینک پس از گذشت ۹ سال از توقف تولید این خودرو شرکت لانچیا تصمیم گرفت تا بار دیگر این اتومبیل را احیا کند.
● طراحی خارجی:
اولین چیزی که در لانچیا دلتای جدید جلب توجه میکند طراحی خشن و جذاب آن است که پیرو سبک طراحی ایتالیایی و در مرکز طراحی لانچیا صورت گرفته است. بالا بودن « خط کمر » (waist line یا همان خطی که شیشه های بغل را از بدنه جدا می کند) باعث شده تا جذابیت طرح افزایش یابد و این خودرو همانند سایر اتومبیل های مدرن دیگر جذاب به نظر برسد. خطوط بدنه و کاپوت نیز در قسمت جلوی خودرو حالت خشن و تهاجمی بیشتری به اتومبیل بخشیده است و در کنار چراغ های کشیده و تیز نمای بیرونی لانچیا را جذاب تر ساخته است. جلوپنجره این خودرو به خوبی توانسته ترکیبی از جدید بودن و سنت را به معرض نمایش بگذارد. البته نباید در این میان از نقش نوار کرومی که به دور جلوپنجره کشیده شده و جلوه خاصی به خودرو بخشیده است صرف نظر کرد. خطوط قسمت جلو هنگام رسیدن به ستون C و گلگیرهای عقب حالتی ملایم تر به خود میگیرد و بیشتر سعی در حجیم و عضلانی جلوه دادن این بخش دارد. این سبک طراحی در جذاب تر نشان دادن« دلتا » نقش قابل توجهی دارد.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم رافائل گروسی دولت رئیس جمهور اصفهان سید ابراهیم رئیسی انتخابات رهبر انقلاب مجلس
هواشناسی شهرداری تهران قتل تهران پلیس آموزش و پرورش بارش باران سیل وزارت بهداشت سلامت شهرداری سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار خودرو حقوق بازنشستگان مالیات مسکن قیمت خودرو بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی بورس سایپا
نمایشگاه کتاب فضای مجازی نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینما تئاتر دفاع مقدس سینمای ایران سریال کتاب موسیقی فیلم
اینوتکس دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه رفح حماس روسیه حمله به رفح چین ترکیه نوار غزه
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر دورتموند ذوب آهن نساجی لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران بازی سپاهان
اپل گوگل آب سامسونگ آیفون ناسا مایکروسافت باتری فضا
سبک زندگی کمردرد چاقی بیماران خاص آلرژی زیبایی کاهش وزن بیمه