جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

عکاسی ، توانمندترین هنر دنیای امروز


عکاسی ، توانمندترین هنر دنیای امروز
تحولات در دنیای امروز به قدری سریع و پی در پی به وقوع می پیوندند که برای درک عمیق هر پدیده ایی پیوسته مجال از کف می رود. هنوز وضعیت قبلی مورد برسی و تحلیل قرار نگرفته است که تغیرات جدیدی پدیدار می شوند و انسان را سر در گم می سازند. شاید بیماری شایع سطحی نگری که گریبان انسان امروزی را گرفته است خود عکس العمل بشر در برابر این همه سردرگمی باشد.
این وضعیت دنیای وانفسای امروز را بیش از هر زمان دیگری برای عکاسی کردن محیا نموده است. شاید به جرأت بتوان گفت هیچ یک از ابزارهای هنری حتی ادبیات و سینما به اندازه عکاسی قابلیت بازتاب این دنیای پرتحول را در یک سطح وسیع ندارند و چه بسا ممکن است این فرصت برای دوربین بدستان نیز پایدار نباشد . زمانیکه اربابان تکنولوژی به آرزوی خود برسند و موفق شوند مردم دنیا را یکدست نمایند و تعداد انسان سنتی را بر روی زمین به حداقل ممکن برسانند شاید تغیرات هم حالت ملموس خود را از دست بدهند.
علی رقم اینکه دنیای امروز به خاطر تناقضات و تحولات پی در پی ، سختی ها و مشقات خاصی را بر زندگی ما وارد کرده است گاهی با خود فکر می کنم که ما انسانهای خوش شانسی بوده ایم که فرصت زندگی در این دوره از تاریخ بشری به ما عطا شده است چرا که مستقیماً درگیر دو شیوه زندگی سنتی و مدرن هستیم این در حالی است که اجداد ما هیچ تصوری از دنیای مدرن نداشته اند و نوادگان ما نیز شاید هیچ گاه زندگی سنتی را تجربه نکنند و تنها از طریق عکس های ما و دیگر اطلاعات ضبط شده ارتباط مختصری با دنیای قدیم برقرار نمایند.

http://kiani.akkasee.com/plist/۱
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید