شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

یک نگاه نو و یک حرف تازه پیدا کنید


یک نگاه نو و یک حرف تازه پیدا کنید
نگاهتان را همیشه تازه نگه دارید، برای دوستانتان یک چیز جدید داشته باشید، یک نویسنده‌ جدید کشف کنید، یک نگاه نو پیدا کنید، یک حرف تازه پیدا کنید. برنامه‌ی کاریتان را طوری تنظیم کنید که هر هفته حداقل دو نفر را ببینید که انسان‌های خاص باشند!
هر روز از آدم‌های خاص و دوستان خاصتان بپرسید که فیلم جدید، کتاب، مقاله، آگهی تبلیغاتی خاص، پوستر، نقاشی، عکس خاصی به بازار نیامده است؟ مسیرهای جدید را تجربه کنید. حداقل خانه‌تان را از پنج مسیر بلد باشید. غذاهای متفاوت بخورید، تمام طعم‌ها را بچشید، دوستان متفاوتی داشته باشید، اگر دوست مهندس دارید، دوست نقاش هم داشته باشید، اگر دوست حسابدار دارید، دوست عکاس هم داشته باشید. کارهای مختلفی را تجربه کنید و کتاب‌هایی با سبک‌های متفاوت بخوانید.
با خودتان نگویید که همین یک کتاب را بنویسم، همین یک خانه را بسازم، همین یک پروژه را انجام دهم، برای تمام عمرم کافی است، انسان باید روزی سه بار بمیرد و روزی سه بار زنده شود و روزی سه بار زندگی جدیدی را به جهانیان نشان دهد.
به‌گونه‌ای زندگی کنید که وقتی کسی شما را در فاصله شش ماه نبیند، بعد از شش ماه باور نکند که این همه تحول در شما رخ داده است.
توبه در حقیقت از بین بردن گذشته و شروع زندگی جدید است.
یک استاد خلاقیت می‌گوید: وقتی کتابم در مورد خلاقیت تمام شد، خیلی از حرف‌های خودم را هم قبول نداشتم. می‌بینید کسانی که خودشان را به روز می‌کنند هر بار خودشان را ویرایش می‌کنند و به‌روز می‌رسانند. از آن معلم‌هایی نباشید که جزوه تدریس آن‌ها مال ۲۰ سال پیش است و از آن کارخانه‌هایی نباشید که ۲۰ سال به یک محصول می‌چسبند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید