جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

محرم به خون جوانان غزه رنگین شده است


محرم به خون جوانان غزه رنگین شده است
گاهی انسان از همنوعی با بعضی‌ها که نام خود را آدم می‌گذارند شرم می‌کند. در گزارش اعترافات چند تن از فرماندهان نظامی‌ آمریکا به کنگره آن کشور، آن‌ها در مقابل سوالات کنگره درباره نحوه رفتار با زندانیان ابوغریب در عراق با بی‌شرمی‌ از اعمال شکنجه علیه زنان و کودکان می‌گفتند.
آن گزارش به علاوه اخبار جنایات بی‌شرمانه دیروز دیوانگان صهیونیست مرا از انسان بودنم شرمنده کرد. حتی حیف نام شیطان که بر اینان گذاشته شود. وقتی شیطان می‌گوید إِنّی بَریءٌ مِنْکُمْ (من از شما بیزارم- انفال، آیه ۴۸) منظورش اعلام بیزاری از همین‌هاست.
آیا آنان که دم از حقوق بشر می‌زنند و دائم مشغول مچ‌گیری از این و آن هستند، جنایات اسراییل را نمی‌بینند؟ پس چرا مچ اسراییل را نمی‌گیرند و قاطعانه مورد تحریم و بایکوت قرارش نمی‌دهند؟
تنها طی روزهای شنبه و یکشنبه بیش از صد تن بمب بر روی غزه و مردم غیرنظامی ‌ریختند، در حالی که ظرف شش ماه گذشته حتی یک نفر هم توسط فلسطینی‌ها در اسراییل کشته نشده است. این کشتار از سال ۱۹۶۷ تاکنون در سرزمین‌های اشغالی بی‌سابقه بوده و خبرگزاری‌های بین‌المللی غزه را سراسر خونین توصیف کرده‌اند.
سکوت کسانی که قدرت عمل دارند و کاری از دستشان برمی‌آید بی‌تردید نشانه همراهی با ظالم است و هیچ توجیهی ندارد.
امسال ایام محرم به خون جوانان غزه رنگین شده است. زیارت وارث را بخوانیم که از جفا و سکوت در مقابل ظالم می‌گوید... سمعت بذلک فرضیت به...
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید