جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

خودروی دیترویت ۲۰۰۹


خودروی دیترویت ۲۰۰۹
● Chrysler plug-in Hybrid Concept
کرایسلر کمپانی است که در سال ۲۰۰۸ بسیار بیشتر ازسایر کمپانی ها دارای مشکلات بوده و چند بار هم تا انتهای ورشکستگی پیش رفته است. اما اولین تجربه کرایسلر در تولید خودرو با تکنولوژی plug-in Hybrid در اتوشو دیترویت به نمایش گذاشته شد. کرایسلر تمام تکنولوژی های در اختیار خودرا در این خودرو به کار گذاشته است. گرچه طراحی این خودرو بی شباهت به کلاس C مرسدس بنز نیست اما با این حال خودروی زیبایی است.
● Fisker unveils Karma S Concept
کروکی مفهومی شرکت فیسکر که امسال در دیترویت از آن پرده برداری شد یک خودرو دو موتور الکتریکی_بنزینی است. این کانسپت زیبا و چهار صندلی مفهوم جدیدی را از خودروهای الکتریکی را به ما نشان می دهد. وقتی شما باتری لیتیومی این خودرو را شارژ کامل کنید تا حدود ۵۰ مایل (تقریبا ۸۰ کیلومتر) راه را می پیمایید اما پس از آن خودرو نمی ایستد بلکه موتور بنزینی به کار خواهد افتاد تا زمانی که دوباره موتور الکتریکی فیسکر شارژ شود. در نتیجه این اقدام بسیاری از مشکلات اتومبیل های برقی حل می شود و می توان با یک شارژر مناسب دور دنیا را با یک موتور الکتریکی-بنزینی پیمود.
● Volkswagen Concept BlueSport
احتمال می رود تا فولکس این کانسپت را تا سال۲۰۱۱ روی خیابان های اروپا راه بیاندازد. اما این فقط یک احتمال است. انجین این خودرو قادر است قدرتی معادل با ۱۸۰ hp،صفر تا ۱۰۰ برابر با ۶.۶ و سرعت ۲۲۶ km/h را تولید کند. مصرف سوخت این مفهومی در ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۴‎/۳ لیتر است. تکنولوژی جدید قطع و انشعاب انرژی در موتور این خودرو باعث این امر شده تا انرژی مورد نیاز برای حرکت این خودرو بصورت خودکار قطع و وصل و همینطور نوسازی انرژی را به دنبال داشته باشد.
● Lincoln MKT ۲۰۱۰
ترکیب دو خودرو MKZ و MKS لینکلن یک خودرو لوکس و زیبا به نام MKT را به وجود آورده است. انجین ۶ سیلندر ۳‎/۷لیتری این خودرو قادر است ۳۵۵ hp horsepower قدرت را تولید کند که این برای یک خودرو در کلاس لوکس رقمی بسیار شگفت آفرین است. زیر نظر داشتن نقاط کور جانبی،کمک در پارک خودکار اتومبیل،سیستم ترمز هوشمند هنگام برخورد ها و... از ویژگی های این لینکلن زیبا است.
● New Audi R۸ V۱۰
موفقیت R۸ به قدری زیاد و چشمگیر بود که آئودی در چند اتوشو اخیر که در آنها حضور داشت نمونه ای نوین از آن را به معرض نمایش گذاشت. این بار با R۸ ۱۰ سیلندر به دیترویت آمده است تا قدرت نمایی کند. گرچه کانسپت زیبای A۷ آئودی را به یکی از موفق ترین کمپانی های شرکت کننده در اتوشو دیترویت مبدل ساخت. موتور ۸ سیلندر ۴‎/۲ لیتری آئودی اولیه قادر به رقابت با سوپراسپرت هایی چون پورشه ۹۱۱ توربو را نداشت. به همین خاطر آئودی تصمیم گرفت تا با تغییراتی روی سوپر اسپرت محبوبش آن را برای رقابت با دیگر رقبا آماده کند.موتور ۵‎/۲-liter V۱۰ این خودرو قادر به تولید ۵۲۸ اسب بخار است که آئودی این انجین را ماقبل در گالاردو به کار برده بود (سیستم موتور خطی ۱۰ سیلندر.) صفر تا۱۰۰این خودرو ۳‎/۹ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ خودرو به ۸‎/۱ ثانیه می رسد. حداکثر سرعت این سوپراسپرت تقویت شده به ۳۱۶ کیلومتر برساعت می رسد. جعبه دنده ۶ سرعته گشتاور ۵۳۰ Nm رینگ های آلومینیومی ۱۹ اینچ و... نیز از قابلیت ها و تجهیزات این فوق اسپرت دلربا هستند.
● Dodge Clhalenger R.T Classic
خودرو پر مصرف کرایسلر دوباره زنده شد. با بازسازی این خودرو عضلانی آمریکایی بسیاری کار دوج را بیهوده تصور کردند اما در همین مدت کوتاه علاقه مندان چنان استقبالی از این خودرو کلاسیک آمریکایی نشان دادند که تصورش ممکن نیست.
● Cadillac World Thorium Fuel concept
جنرال موتورز بی تردید چهره درخشان این اتوشو بود. معرفی خودرو مفهومی جدید کادیلاک که با سوخت هسته ای کار می کند از برنامه هایی بود که در سال ۲۰۰۸ جنرال موتورز بر روی آن کار می کرد. Loren Kulesus ایده این پروژه پر هزینه را به این کمپانی عرضه کرد و حالا در این اتوشو این خودرو عجیب به نمایش گذاشته شد. با اینکه طراحی این خودرو آینده نگر و امروزی نیست اما همان سنت کادیلاک های دهه ۶۰ را در خاطره زنده می کند و این مهارت طراحی دیساینر های این خودرو است. تایر های عجیب این خودرو بوسیله سوخت هسته ای کار گذاشته در این خودرو حرکت می کنند. در هر قسمت از تایرها ۶ تایر ریز دیگر کار گذاشته شده که با یکدیگر اتومبیل متحدی را تشکیل می دهند و موتور با القای انرژی به چرخ ها سبب حرکت خودرو می شود.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید