جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

همواره در حال بهتر و زیباتر شدن باشیم


همواره در حال بهتر و زیباتر شدن باشیم
خیلی خوب است که به آنچه داریم خشنود و خوشحال باشیم، اما بهتر آن است که در عین رضایت سعی در بیشتر به‌دست آوردن هم داشته باشیم؛ اما تا جایی که نیاز ما بر طرف شود نه از روی طمع.
قناعت یعنی آنچه را که خدا به ما داده توسعه و رشد دهیم و همواره در حال بهتر شدن و زیباتر شدن باشیم. این شامل مادیات و پول هم است و البته استعداد‌ها‌ی خلاقه ما که جای خود را دارند.
اما روی منفی قضیه این است که ما به فکر پیشرفت و رشد باشیم، اما از موقعیت فعلی خود ناخشنود و ناشاد باشیم و همواره از وضعمان شکایت کنیم. این با یک دیدگاه مثبت نسبت به زندگی خیلی فاصله دارد و کار را بر ما دشوار خواهد کرد، چون با شادی و انرژی مثبت بهتر می‌شود پیشرفت کرد.
البته ناگفته نماند که گاه نارضایتی شدید، انرژی زیادی به ما می‌دهد و ما را به فعالیت شدید وا می‌دارد، اما این استثنا است و مهمتر اینکه اگر اجازه دهیم نارضایتی عامل انگیزاننده ما باشد لحظاتی را که در نارضایتی سر کرده‌ایم لحظاتی از دست رفته خواهند بود که به هیچ قیمتی بر نمی‌گردند.
رضایت در لحظه نیاز به درک عمیق‌تری از زندگی دارد و هنگامی‌که به رابطه خود با جهان هستی و جایگاه خود پی می‌بریم این رضایت بیشتر در قلب ما پدیدار می‌شود.
هنگامی‌که درک کنیم هرگز تنها نیستیم و زندگی ما در تمام مراحل تحت نظارت دقیق خدا و کائنات قرار داشته و دارد و ما هدفی ارزشمند را دنبال می‌کنیم، زندگی ارزش بیشتری برایمان پیدا می‌کند. آنگاه لحظات سخت نیز معنی می‌گیرند و ما را به سمت عشق بیشتر و شادی بیشتر پیش می‌برند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید