سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا

جامعه مدنی با قانون شکنی علنی!


جامعه مدنی با قانون شکنی علنی!
سفرهای انتخاباتی اصلاح طلبان آغاز شده و آنان به صراحت اعلام می دارند که با درس گرفتن از تجربه انتخابات قبلی که جدایی از مردم بود، این بار باید به سمت شهرستانها و روستاهای دورافتاده رفت و آنان را به صحنه آورد!
آنان همچنین با الگو گرفتن از رفتار صادقانه رئیس جمهور، در جلسات درون گروهی و مقالات رسانه ای تاکید می کنند که ما شهرستانها را فراموش کردیم ولی احمدی نژاد به سمت آنها رفته و مستقیما با مردم وارد گفت وگو شده است.
این در حالی است که احمدی نژاد، پس از پیروزی در انتخابات و به شکلی خستگی ناپذیر، و با تمام کابینه و برای کار و تلاش و بردن ثروت به مناطق فراموش شده تاریخ، به روستاها و شهرستانها رفت و اصلاح طلبان تنها درصددند از این شیوه در زمان تبلیغات انتخاباتی بهره ببرند.
آقای خاتمی، از پنجشنبه ۱۵اسفندماه ۱۳۸۷، با صراحت، سفرهای تبلیغاتی خود را آغاز کرده است و در این قضیه ابائی از اعلام انتخاباتی بودن آن ندارد.
این در حالی است که در طول هشت سال ریاست جمهوری، بیش از سفرهای داخلی به سفرهای خارجی رفته و در مسافرت بسیار محدود به استانها در حد تشریفات پرهزینه و با ناهار و شام های عالی برای خواص همراه بوده و دیدارها تنها با افراد ویژه صورت گرفته و کمترین ملاقات مردمی در کارنامه ایشان ثبت است و به شهرستانها کمتر رفته و روستاها را که؟... آنها که نخبه نیستند!!
با توجه به صراحت قانون انتخابات ریاست جمهوری که مقرر می دارد: «ماده ۶۶- فعالیت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسما از تاریخ اعلام اسامی آنان بوسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می پذیرد» یعنی براساس قانون صریح انتخابات، تاریخ آغاز فعالیتهای انتخاباتی روز اول خرداد ۱۳۸۷ می باشد و ۱۴اسفند ۱۳۸۷، دقیقا دو ماه و نیم زودتر از موعد مقرر قانونی است.
در این صورت رفتار تبلیغاتی آقای خاتمی، صددرصد خلاف بین و آشکار و قانون شکنی رسمی و علنی است اگرچه این سفرها به لحاظ انگیزه انتخاباتی آن و عدم استقبال مردم با سفرهای احمدی نژاد که با انگیزه خدمت و استقبال کم نظیر ملت صورت می پذیرد در افکار عمومی مورد مقایسه قرار می گیرد و از این جهت تبلیغ غیرمستقیم و موثری برای اصولگرایان است ولی اساسا قانون شکنی چرا؟!...
گفتنی است مدعیان اصلاحات در دوران حاکمیت خود نیز هرجا قانونی را سد راه اهداف خویش می دیدند آن را نادیده گرفته و یا درصدد تغییر آن برمی آمدند که عجیب ترین و البته خنده دارترین نوع از این اقدامات ارائه لایحه ای ضد قانون اساسی موسوم به لوایح دوقلو بود.

سیدحسن احمدی
منبع : روزنامه کیهان