جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تابستان فلفلی


تابستان فلفلی
ركاب بزن، ركاب بزن، تندتر ركاب بزن. تا نسیم صبحگاهی تهران زیر پیراهنت جمع شود و در مردادماه آن قدر خنك شوی كه فكر كنی پاییز از راه رسیده، ركاب بزن، تند تر ركاب بزن!
سالهاست می گویند كه هزار دوچرخه به اندازه یك ماشین برای شهر آلودگی ندارد ولی سر بالایی و سرپایینی خیابان های پایتخت آن قدر زیاد است و آن قدر مسیرها طولانی است كه هیچ كس حتی جرأت فكر كردن به دوچرخه را به خود نمی دهد.
ركاب بزن، ركاب بزن نوجوانی بهترین زمان برای تخلیه هیجانات درونی است، تندتر ركاب بزن.
این بار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ای را تدارك دیده تا لذت تهران گردی را آن هم با دوچرخه بتوانی تجربه كنی! چگونه! عرض می كنم.
ركاب بزن، ركاب بزن تا به در باشگاه فلفل برسی، باشگاهی كه هر نوجوان و جوان یازده تا ۲۹ ساله می تواند از در ورودی آن عبور كند و با عضویت رایگان در آن از تور رایگان تهران گردی آن هم همراه با هنگ دوچرخه سواری لذت ببرد.
اولین هنگ دوچرخه سواری باشگاه فلفل جمعه ششم مرداد با حضور جمعی از نوجوانان و جوانان كه از مناطق یك، پنج، هشت، شانزده، هجده، نوزده و چهار تهران بودند در كاخ سعدآباد افتتاح شد.
حدود ۱۰۰ پسر تهرانی با ۷ مینی بوس از فرهنگسراهای ملل، دختران، خانواده، بهمن، خاتم و طبیعت، به كاخ سعدآباد آمدند و دور تا دور این كاخ موزه را ركاب زده و هوای صبحگاهی تهران را با سرعت ركاب زدن های خود در ریه ها جمع كردند، آنها از دو موزه ملت و نظامی نیز بازدید كردند و از لذت با هم بودن و گذراندن یك روز تابستان در كنار دیگر همشهریان خود بهره مند شدند، آنها از این هیجان راضی بودند و می گفتند برای هنگ های هفته های آینده نیز حتماً شركت خواهند كرد.
باشگاه فلفل به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران به مدیریت امین متولیان كار خود را آغاز كرده و قرار است خدماتی را برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تهرانی فراهم كند.
جوانان و نوجوانان ۱۱ تا ۲۹ ساله با عضویت در باشگاه فلفل می توانند بلیت فرهنگسرای توچال، پارك آبی آزادگان، محصولات فرهنگی و نشریات اعضای باشگاه را به صورت رایگان دریافت كنند. همچنین از تخفیف ۳۰ درصدی بلیت سینماهای سازمان فرهنگی - هنری نیز بهره مند می شوند.
همچنین عضویت در هنگ دوچرخه سواران هم از سری برنامه های جشنواره تابستانی تهران است كه قرار است هفته آینده اعضای این هنگ از میدان بهارستان تا پارك لاله را ركاب بزنند و از مكان های تاریخی این مسیر بازدید كنند.
حال اگر دوست دارید فلفلی شوید و از این امكانات استفاده كنید ،می توانید برای عضویت به فرهنگسراها و خانه های فرهنگ محله و منطقه خود مراجعه كنید.
شهره مهرنامی
منبع : همشهری


همچنین مشاهده کنید