پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا

مهاجم کره ای آیند هوون:هیچ چیز غیر ممکن نیست/شوا: ما صعود می کنیم


در دیدار رفت كه ۰-۲ به سود میلان تمام شد، شوا گل اول را زد و این تیم را در راه پیروزی قرار داد و سپس یان دال توماسون در وقت تلف شده نتیجه را ۰-۲ كرد. این هفته قرمز و سیاه های شهر میلان در «سری A» نیز ۱-۲ بر فیورنتینا پیروز شدند تا همپا با یوونتوس در صدر جدول بمانند و مهم تر اینكه مهاجم اوكراینی و عضو سابق دینامو كی یف و برنده توپ طلای ۲۰۰۴ در این دیدار نیز هر دو گل میلان را زد تا عقب ماندگی ۰-۱ تیم آنچلوتی به برتری ۱-۲ بدل شود.حالا ثابت شده است كه او از عارضه شكستگی استخوان گونه كه چندی پیش شوچنكو را برای قریب به یك ماه حاشیه نشین كرد، رهایی یافته و همان گلزنی است كه فصل پیش نیز آقای گل سری A شد. به واقع میلان كه اینك درصدد فتح دو جام داخلی و اروپایی به طور همزمان است، به چنین آمادگی ای از هر جهت نیازمند است.آیند هوون نیز حق دارد خود را طی دیدار رفت با میلان از هر دیدگاهی بد اقبال بداند.
این تیم اگر از بخت های خود استفاده می كرد، نتیجه هر چیزی می شد الا نتیجه ای كه دیدیم. در آن مسابقه آیند هوون نه تنها از بازی در سن سیرو نترسید كه در بخش هایی از مسابقه بر حریف حاكمیت داشت و چهار پنج فرصت عالی را به دلیل بی دقتی امثال فن بومل، پارك جی سونگ و فارفان از دست داد و شاید در پایان دیدار امشب نیز افسوس همان فرصت ها را بخورد. ولی هر اتفاقی بیفتد میلانی ها شك ندارند كه نبردی بزرگ و سنگین در فیلیپس در انتظار آنها است.با این حال شوا می گوید: «ما به این گونه نبرد ها عادت داریم و به واقع چاره ای هم جز این نیست. ترسی هم نداریم و اگر می خواهیم فاتح جام شویم، باید از این مخمصه ها بگریزیم.»اگر میلان در جست وجوی دو جام است، تیم گاس هیدینك ۳ جام را تعقیب می كند كه اولین آنها را كه لیگ هلند است فتح كرده و در دومی كه جام حذفی این كشور است، به فینال رسیده و سومی نیز همین جام اروپایی است. ولی هرگونه امیدی برای ۳ جامه شدن، مستلزم فتح دیدار امشب و جبران شكست ۰-۲ سن سیرو است. آیند هوون سوابقی در جبران این گونه باخت ها دارد اما این رویداد در برابر رقبایی بسیار كوچك تر از میلان بوده است.در سال ۱۹۷۶ آیند هوون در مجموع دو بازی هایدوك اشپلیت كرواسی را ۲-۳ برد و این پس از جبران شكستی مشابه در دیدار برگشت صورت پذیرفت. آیند هوون همین كار را با تیمی از آلمان شرقی سابق به نام فوروارتزاو در دور اول جام یوفای ۱۹۸۴ نیز انجام داد.با این وجود میلان تنها تیم «سری A» است كه توانسته است آیند هوون را در رقابت های اروپایی شكست بدهد و این رویداد طی فصل ۹۳-۱۹۹۲ شكل گرفت كه تیم ایتالیایی در مرحله گروهی ۱-۲ بر رقیب هلندی فایق آمد. البته آن سال میلان بازی فینال را ۰-۱ به المپیك مارسی فرانسه باخت.
• بازگشت نستا
آنچلوتی برای دیدار امشب غایب عمده ای ندارد و تمام یارانش در اختیار او هستند و آلساندرو نستا هم كه مسابقه رفت را به دلیل محرومیت از دست داد، امشب برای حضور در میدان منعی ندارد. در دیدار رفت در غیاب او خط دفاع میلان بارها لرزید و فرصت هایی كه نصیب حریف شد، به همین خاطر بود. با بازگشت نستا احتمالاً آنچلوتی از تركیب او و یاپ استم در مركز خط دفاعی تیمش سود خواهد جست و این بدان معنا است كه پائولو مالدینی به جای كاخا كالادزه به سمت چپ خط دفاعی باز خواهد گشت. سئوال دیگری كه مربی موفق میلان از خود می كند این است كه آیا باز به خط حمله ای دو نفره روی بیاورد و یا از یك مهاجم استفاده كند و پنج هافبك را در زمین بچیند كه در آن صورت «روی كاستا» هم فیكس بازی خواهد كرد. اگر آنچلوتی باز از دو مهاجم بهره گیرد، شاید كرسپو فرد منتخب او نباشد زیرا او پس از ماه ها درخشش چند هفته ای است كه فرم خوبی ندارد و در آن صورت توماسون می تواند باز مورد اعتماد آنچلوتی قرار گیرد. در اردوی آیندهوون داماركوس بیزلی بازیكن آمریكایی خط حمله به دلیل ناراحتی پاشنه پا نمی تواند بازی كند. این عارضه طی تساوی ۲-۲ این هفته آیندهوون با توئنت انشد در لیگ هلند و در برخورد این مهاجم با دانیل مایستروویچ بازیكن سوئدی حریف پیش آمد. آندره اویجر مدافع ملی پوش تیم هیدینك امشب محروم و غایب است و ویلفرید بوما دیگر مدافع این تیم نیز از ناحیه كمر درد می كشد و فارفان كه پیشتر نامش آمد و رابرت هم از مچ پا رنجور هستند، اما به نظر می رسد هر سه نفر آخر در میدان حاضر باشند. شاید هیچ یك از اینها برای میلان خطرساز نباشند و خطر اصلی به نظر كافو مدافع راست برزیلی و در آستانه ۳۶ سالگی میلان از این نكته و احتمال برمی خیزد كه تیمش آیندهوون را دست كم بگیرد. اشاره او به شكست موحش ۰-۴ میلان در برابر دیپورتیوو لاكرونیا اسپانیا در دیدار برگشت مرحله یك چهارم نهایی رقابت های سال پیش است كه سبب شد برد ۱-۴ میلان در سن سیرو در مقابل چشم های بهت زده تماشاگران دود شود و اثر خود را از دست بدهد. مدافع نفوذی برزیلی میلان می گوید: «ما از سال پیش درس های زیادی گرفتیم. در پایان بازی رفت با دپور همه حس می كردیم كه كار تمام است، اما اشتباه می كردیم و دیدید كه چه بلایی بر سرمان آمد. بنابراین در آیندهوون باید بسیار هوشیار باشیم. راه صعود ما خوب دفاع كردن، تمركز داشتن و حداكثر استفاده از حداقل موقعیت ها است. آنها در بازی رفت هم عالی بودند و بدیهی است كه چهارشنبه شب ما را بیشتر به دردسر بیندازند. آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و هر چه در چنته دارند، رو خواهند كرد و ما می دانیم كه هم سریع اند و هم قوی و روی هوا نیز خوب ضربات سر می زنند. اگر مراقب این مسائل باشیم، صعود خواهیم كرد.»امیدها و یا لااقل «حرف های امیدبخش» در اردوی آیندهوون نیز زیاد است. پارك جی سونگ مهاجم كره ای تیم هلندی كه از عوامل اصلی گل نزدن تیمش در دیدار رفت بود، می گوید: «هیچ چیز غیرممكن نیست و اصولاً ایمان ما بر توانمان است و قدرت جبران باخت دیدار رفت هیچ گاه از بین نرفته است.»
منبع : باشگاه اندیشه