شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
وظایف مدیریت سایت
اگر شما یك كاربر حرفه ای اینترنت هستید كه روزانه حداقل بین ۵ تا ۱۰ سایت را می بینید به طور متوسط هر روز با چند سایت مواجه شده اید كه لینك های موجود در آن قدیمی است؟ چند سایت را می شناسید كه صفحات موجود در آن ماه ها است بروز نشده اند؟ آیا سایت هایی را كه title یا عنوان ذكر شده در نوار عنوان آن ها ۱ New page می باشد، دیده اید؟ آیا تا به حال به مدیر سایتی ایمیل زده اید كه هیچ پاسخی از آن دریافت نكرده باشید؟ چقدر از انتقادات شما از وب سایت ها با استقبال webmaster سایت مواجه شده است؟ احتمالا شما تعداد زیادی سایت را با مشخصات ذكر شده می شناسید كه ضعف های موجود در آن ناشی از كوتاهی webmaster آن می باشد. Webmaster یا مدیریت سایت، به تعریفی شخصی است كه وظیفه كنترل وب سایت و صحت عملکرد آن را برعهده دارد. البته در بعضی از مقالات به هر كسی كه كاری برای یك وب سایت انجام می دهد webmaster می گویند. مثلا حتی به كسی كه اطلاعات یك وب سایت را تایپ و ارسال می كند webmaster می گویند. اما به عقیده من به چنین شخصی فقط می توان یك (كاربر ارسال داده -ftp- user) ) اطلاق كرد و وظایف webmaster بیشتر از تایپ كردن اطلاعات و یا حتی چینش عكس، تصاویر و متن است. در این مقاله سعی شده است وظایف مهم یك webmaster بیان شود:
۱- بررسی وضعیت سرور( هاستینگ) سایت ( درست كار كردن، كندی و یا ترافیك آن).
۲- پاسخگویی و تشكر از email های كاربران و تهیه آرشیو از آن ها.
۳- تهیه بانك اطلاعاتی از كاربرانی كه به سایت email می زنند( جهت اطلاع رسانی).
۴- بررسی صحیح بودن لینك های موجود در سایت.
۵- بررسی عناوین (title ) صفحه ها ( كه در نوار آبی بالای صفحه سایت نوشته می شود.)
۶- بررسی اشكالاتی كه بازدیدكنندگان سایت مطرح می كنند و رفع آنها.
۷- ثبت نام سایت در موتورهای جست و جو.
۸- بالا بردن رتبه سایت در موتور جست و جو.
۹- بررسی منابع ورود كاربران به سایت .
۱۰- بررسی و گسترش كلمات كلیدی كه در موتورهای جستجوگر سایت آن را می شناسند.
۱۱- بررسی صفحات پر بازدید كننده سایت و بهبود آن ها.
۱۲- بررسی صفحاتی كه كاربران با دیدن آن صفحه از سایت خارج می شوند.(Exit page)
۱۳- درك نیاز مخاطبان سایت از طریق هماهنگی بین نام سایت و كیفیت مطلوب.
۱۴- بررسی گستردگی جغرافیایی بازدیدكنندگان سایت، به علل آن و گسترش آن.
۱۵- نظرخواهی در مورد گرافیك و طراحی وب سایت و سرعت down load شدن صفحات.
۱۶- درخواست لینك (url) به سایت از سایت های دیگر.
۱۷- بررسی صفحاتی كه مدت ها ست بروز نشده اند و بروز كردن آنها.
۱۸- ارسال به موقع اطلاعات جدید سایت در ساعات خاصی از شبانه روز.
۱۹- بررسی سایت های پربیننده و مرتبط با سایت جهت درخواست لینك و یا تبلیغات در آن سایتها.
۲۰- افزایش تعداد لینك های موجود در سایت به سایت های دیگر (این عمل موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نیز می شود)
۲۱- بررسی امكان دو یا چند زبانه كردن سایت(درك نیاز مخاطبان).
۲۲- بررسی این نكته كه آیا نام وب سایت هایی كه لینك آن ها در سایت آمده تغییر یافته است یا خیر؟
۲۳- ایجاد جذابیت و تنوع برای كاربران از راه هایی مثل برگزاری مسابقات، جایزه، سرگرمی و ...
۲۴- ارایه گزارش سالیانه به بازدیدكنندگان درباره عملكرد سایت در طول یك سال گذشته.
۲۵- ارایه یادداشت ها، وقایع یا گزارش های روزانه یا هفتگی از طریق وبلاگ شخصی.
بررسی و بهبود ناوبری سایت (یعنی بازدیدكننده از هر جای سایت با یك كلیك بتواند به صفحه اصلی Home page و با صفات مهم داخلی سایت برگردد.)
۱- بررسی وضعیت سرور( هاستینگ) سایت ( درست كار كردن، كندی و یا ترافیك آن).
۲- پاسخگویی و تشكر از email های كاربران و تهیه آرشیو از آن ها.
۳- تهیه بانك اطلاعاتی از كاربرانی كه به سایت email می زنند( جهت اطلاع رسانی).
۴- بررسی صحیح بودن لینك های موجود در سایت.
۵- بررسی عناوین (title ) صفحه ها ( كه در نوار آبی بالای صفحه سایت نوشته می شود.)
۶- بررسی اشكالاتی كه بازدیدكنندگان سایت مطرح می كنند و رفع آنها.
۷- ثبت نام سایت در موتورهای جست و جو.
۸- بالا بردن رتبه سایت در موتور جست و جو.
۹- بررسی منابع ورود كاربران به سایت .
۱۰- بررسی و گسترش كلمات كلیدی كه در موتورهای جستجوگر سایت آن را می شناسند.
۱۱- بررسی صفحات پر بازدید كننده سایت و بهبود آن ها.
۱۲- بررسی صفحاتی كه كاربران با دیدن آن صفحه از سایت خارج می شوند.(Exit page)
۱۳- درك نیاز مخاطبان سایت از طریق هماهنگی بین نام سایت و كیفیت مطلوب.
۱۴- بررسی گستردگی جغرافیایی بازدیدكنندگان سایت، به علل آن و گسترش آن.
۱۵- نظرخواهی در مورد گرافیك و طراحی وب سایت و سرعت down load شدن صفحات.
۱۶- درخواست لینك (url) به سایت از سایت های دیگر.
۱۷- بررسی صفحاتی كه مدت ها ست بروز نشده اند و بروز كردن آنها.
۱۸- ارسال به موقع اطلاعات جدید سایت در ساعات خاصی از شبانه روز.
۱۹- بررسی سایت های پربیننده و مرتبط با سایت جهت درخواست لینك و یا تبلیغات در آن سایتها.
۲۰- افزایش تعداد لینك های موجود در سایت به سایت های دیگر (این عمل موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نیز می شود)
۲۱- بررسی امكان دو یا چند زبانه كردن سایت(درك نیاز مخاطبان).
۲۲- بررسی این نكته كه آیا نام وب سایت هایی كه لینك آن ها در سایت آمده تغییر یافته است یا خیر؟
۲۳- ایجاد جذابیت و تنوع برای كاربران از راه هایی مثل برگزاری مسابقات، جایزه، سرگرمی و ...
۲۴- ارایه گزارش سالیانه به بازدیدكنندگان درباره عملكرد سایت در طول یك سال گذشته.
۲۵- ارایه یادداشت ها، وقایع یا گزارش های روزانه یا هفتگی از طریق وبلاگ شخصی.
بررسی و بهبود ناوبری سایت (یعنی بازدیدكننده از هر جای سایت با یك كلیك بتواند به صفحه اصلی Home page و با صفات مهم داخلی سایت برگردد.)
منبع : وبلاگ مديريت فناورى اطلاعات
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب چین حماس ایران دولت رئیس جمهور رئیسی پاکستان گشت ارشاد کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
کنکور پایتخت سردار رادان تهران سیل قم سازمان سنجش فضای مجازی اصفهان شهرداری تهران پلیس زنان
خودرو دلار یارانه قیمت خودرو آفریقا قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو ارز سایپا ایران خودرو بانک مرکزی
سریال پایتخت خانواده تلویزیون موسیقی ترانه علیدوستی فیلم سریال سینمای ایران مهران مدیری کتاب
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
فلسطین غزه اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه طالبان ایالات متحده آمریکا اوکراین طوفان الاقصی جنگ اوکراین
فوتبال جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی بارسلونا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر انگلیس
همراه اول ناسا الماس تسلا سامسونگ فیلترینگ
مالاریا آلزایمر پیری کاهش وزن سلامت روان زوال عقل