پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
وظایف مدیریت سایت
اگر شما یك كاربر حرفه ای اینترنت هستید كه روزانه حداقل بین ۵ تا ۱۰ سایت را می بینید به طور متوسط هر روز با چند سایت مواجه شده اید كه لینك های موجود در آن قدیمی است؟ چند سایت را می شناسید كه صفحات موجود در آن ماه ها است بروز نشده اند؟ آیا سایت هایی را كه title یا عنوان ذكر شده در نوار عنوان آن ها ۱ New page می باشد، دیده اید؟ آیا تا به حال به مدیر سایتی ایمیل زده اید كه هیچ پاسخی از آن دریافت نكرده باشید؟ چقدر از انتقادات شما از وب سایت ها با استقبال webmaster سایت مواجه شده است؟ احتمالا شما تعداد زیادی سایت را با مشخصات ذكر شده می شناسید كه ضعف های موجود در آن ناشی از كوتاهی webmaster آن می باشد. Webmaster یا مدیریت سایت، به تعریفی شخصی است كه وظیفه كنترل وب سایت و صحت عملکرد آن را برعهده دارد. البته در بعضی از مقالات به هر كسی كه كاری برای یك وب سایت انجام می دهد webmaster می گویند. مثلا حتی به كسی كه اطلاعات یك وب سایت را تایپ و ارسال می كند webmaster می گویند. اما به عقیده من به چنین شخصی فقط می توان یك (كاربر ارسال داده -ftp- user) ) اطلاق كرد و وظایف webmaster بیشتر از تایپ كردن اطلاعات و یا حتی چینش عكس، تصاویر و متن است. در این مقاله سعی شده است وظایف مهم یك webmaster بیان شود:
۱- بررسی وضعیت سرور( هاستینگ) سایت ( درست كار كردن، كندی و یا ترافیك آن).
۲- پاسخگویی و تشكر از email های كاربران و تهیه آرشیو از آن ها.
۳- تهیه بانك اطلاعاتی از كاربرانی كه به سایت email می زنند( جهت اطلاع رسانی).
۴- بررسی صحیح بودن لینك های موجود در سایت.
۵- بررسی عناوین (title ) صفحه ها ( كه در نوار آبی بالای صفحه سایت نوشته می شود.)
۶- بررسی اشكالاتی كه بازدیدكنندگان سایت مطرح می كنند و رفع آنها.
۷- ثبت نام سایت در موتورهای جست و جو.
۸- بالا بردن رتبه سایت در موتور جست و جو.
۹- بررسی منابع ورود كاربران به سایت .
۱۰- بررسی و گسترش كلمات كلیدی كه در موتورهای جستجوگر سایت آن را می شناسند.
۱۱- بررسی صفحات پر بازدید كننده سایت و بهبود آن ها.
۱۲- بررسی صفحاتی كه كاربران با دیدن آن صفحه از سایت خارج می شوند.(Exit page)
۱۳- درك نیاز مخاطبان سایت از طریق هماهنگی بین نام سایت و كیفیت مطلوب.
۱۴- بررسی گستردگی جغرافیایی بازدیدكنندگان سایت، به علل آن و گسترش آن.
۱۵- نظرخواهی در مورد گرافیك و طراحی وب سایت و سرعت down load شدن صفحات.
۱۶- درخواست لینك (url) به سایت از سایت های دیگر.
۱۷- بررسی صفحاتی كه مدت ها ست بروز نشده اند و بروز كردن آنها.
۱۸- ارسال به موقع اطلاعات جدید سایت در ساعات خاصی از شبانه روز.
۱۹- بررسی سایت های پربیننده و مرتبط با سایت جهت درخواست لینك و یا تبلیغات در آن سایتها.
۲۰- افزایش تعداد لینك های موجود در سایت به سایت های دیگر (این عمل موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نیز می شود)
۲۱- بررسی امكان دو یا چند زبانه كردن سایت(درك نیاز مخاطبان).
۲۲- بررسی این نكته كه آیا نام وب سایت هایی كه لینك آن ها در سایت آمده تغییر یافته است یا خیر؟
۲۳- ایجاد جذابیت و تنوع برای كاربران از راه هایی مثل برگزاری مسابقات، جایزه، سرگرمی و ...
۲۴- ارایه گزارش سالیانه به بازدیدكنندگان درباره عملكرد سایت در طول یك سال گذشته.
۲۵- ارایه یادداشت ها، وقایع یا گزارش های روزانه یا هفتگی از طریق وبلاگ شخصی.
بررسی و بهبود ناوبری سایت (یعنی بازدیدكننده از هر جای سایت با یك كلیك بتواند به صفحه اصلی Home page و با صفات مهم داخلی سایت برگردد.)
۱- بررسی وضعیت سرور( هاستینگ) سایت ( درست كار كردن، كندی و یا ترافیك آن).
۲- پاسخگویی و تشكر از email های كاربران و تهیه آرشیو از آن ها.
۳- تهیه بانك اطلاعاتی از كاربرانی كه به سایت email می زنند( جهت اطلاع رسانی).
۴- بررسی صحیح بودن لینك های موجود در سایت.
۵- بررسی عناوین (title ) صفحه ها ( كه در نوار آبی بالای صفحه سایت نوشته می شود.)
۶- بررسی اشكالاتی كه بازدیدكنندگان سایت مطرح می كنند و رفع آنها.
۷- ثبت نام سایت در موتورهای جست و جو.
۸- بالا بردن رتبه سایت در موتور جست و جو.
۹- بررسی منابع ورود كاربران به سایت .
۱۰- بررسی و گسترش كلمات كلیدی كه در موتورهای جستجوگر سایت آن را می شناسند.
۱۱- بررسی صفحات پر بازدید كننده سایت و بهبود آن ها.
۱۲- بررسی صفحاتی كه كاربران با دیدن آن صفحه از سایت خارج می شوند.(Exit page)
۱۳- درك نیاز مخاطبان سایت از طریق هماهنگی بین نام سایت و كیفیت مطلوب.
۱۴- بررسی گستردگی جغرافیایی بازدیدكنندگان سایت، به علل آن و گسترش آن.
۱۵- نظرخواهی در مورد گرافیك و طراحی وب سایت و سرعت down load شدن صفحات.
۱۶- درخواست لینك (url) به سایت از سایت های دیگر.
۱۷- بررسی صفحاتی كه مدت ها ست بروز نشده اند و بروز كردن آنها.
۱۸- ارسال به موقع اطلاعات جدید سایت در ساعات خاصی از شبانه روز.
۱۹- بررسی سایت های پربیننده و مرتبط با سایت جهت درخواست لینك و یا تبلیغات در آن سایتها.
۲۰- افزایش تعداد لینك های موجود در سایت به سایت های دیگر (این عمل موجب ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجوگر نیز می شود)
۲۱- بررسی امكان دو یا چند زبانه كردن سایت(درك نیاز مخاطبان).
۲۲- بررسی این نكته كه آیا نام وب سایت هایی كه لینك آن ها در سایت آمده تغییر یافته است یا خیر؟
۲۳- ایجاد جذابیت و تنوع برای كاربران از راه هایی مثل برگزاری مسابقات، جایزه، سرگرمی و ...
۲۴- ارایه گزارش سالیانه به بازدیدكنندگان درباره عملكرد سایت در طول یك سال گذشته.
۲۵- ارایه یادداشت ها، وقایع یا گزارش های روزانه یا هفتگی از طریق وبلاگ شخصی.
بررسی و بهبود ناوبری سایت (یعنی بازدیدكننده از هر جای سایت با یك كلیك بتواند به صفحه اصلی Home page و با صفات مهم داخلی سایت برگردد.)
منبع : وبلاگ مديريت فناورى اطلاعات
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب دولت دولت سیزدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی حجاب انتخابات مجلس مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سیل سلامت فضای مجازی قوه قضاییه
گاز نمایشگاه نفت خودرو قیمت دلار قیمت خودرو مالیات قیمت طلا مسکن حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون محمدمهدی اسماعیلی کتاب سریال سینمای ایران دفاع مقدس سینما تئاتر موسیقی رسانه ملی
اینوتکس دانشجویان دانش بنیان
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل جنگ غزه فلسطین آمریکا رفح حماس روسیه حمله به رفح نوار غزه ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید لیگ برتر ذوب آهن بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
اینترنت تبلیغات اپل عیسی زارع پور سامسونگ ناسا گوگل آب مایکروسافت شبکه اجتماعی
سرطان هندوانه آسم سنگ کلیه بیماران خاص کمردرد اعتیاد بیمه سبزیجات افسردگی