جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

SWAT۴


SWAT۴
SWAT۴
توسعه‌دهنده: Irrational Games
ناشر: Vivandi
سبك: اكشن
تاریخ انتشار: بهار سال ۱۳۸۴
سایت رسمی
معرفی کامل بازی در سایت GameSpot
بازی‌های swat اولین بار در دهه ۹۰ با عنوان swat:police Quest وارد دنیای بازی شد. Swat۲ درسال ۱۹۹۸ وارد بازار شد و یك سال بعد swat۳ با نام Close Quarter Battle وارد بازار گردید. این بازی چندین سال فراموش شده بود تا این‌كه شركت Irrational Games كار روی بازی swat۴ را شروع كرد. این بازی اول شخص اكشن كه با استفاده از تاكنیك‌های پلیسی طراحی شده است، شما را در نقش فرمانده نیروهای swat به مأموریت‌های گوناگونی می‌فرستد. شما به نجات گروگان‌ها رفته و در نقش یك افسر پلیس مجرمان را دستگیر می‌كنید. در این بازی (در حالت تك نفره) بخش آموزشی كوتاهی در نظر گرفته شده كه كار با اسلحه‌ها، نارنجك‌ها و روش نفوذ به نیروهای دشمن را آموزش می‌دهد. در ابتدای هر مرحله نقشه كاملی از منطقه با تصاویر متهمان به شما نشان داده می‌شود. البته نه همیشه! سپس شما تیم خود و اسلحه موردنظر را انتخاب و وارد بازی می‌شوید. تیم شما شامل ۵ نفر است كه هر یك نقش خاصی را به عهده دارند. مهاجم تیم سنگین‌ترین اسلحه، نفوذگر تیم معمولاً یك تفنگ shotgun و پیش‌آهنگ یك اسلحه كم صدا حمل می‌كند. در مأموریت‌ها باید مراقب افراد عادی حاضر در منطقه باشید. در این بازی شما می‌توانید از دید بقیه اعضای گروه، محیط را تحت نظر بگیرید. البته شما قادر به كنترل و حركت دادن آن‌ها نیستید و فقط می‌توانید از دید آن‌ها محیط را كنترل كنید. می‌توانید از اجزای تیم خود بخواهید از جهات مختلف وارد اتاق شده و یا دستور خلع‌سلاح متهم را صادر كنید. هوش مصنوعی این بازی بسیار قوی است و اجزای تیم شما بسته به نوع مأموریت، از روش‌های خاصی استفاده می‌كنند.این بازی multiplayer نیز هست و تا ۲۴ نفر می‌توانند در آن به بازی همزمان مشغول شوند. موتور گرافیكی بازی، همان موتور پرقدرت unreal است كه باعث شده تا جزییات دقیقی از بازی از جمله اسلحه‌ها و شخصیت‌ها به بهترین شكل ممكن به نمایش دربیایند.
Splinter cell
Chaos Theory
توسعه‌دهنده: Ubisoft
ناشر: Ubisoft
سبك: اكشن
تاریخ انتشار: بهار ۸۴
سایت رسمی
غول بزرگ بازی‌سازی Ubisoft با طراحی بازی splinter cell طرفداران بازی‌های سبك stealth action را بسیار خوشحال كرد. نسخه اول بازی بسار محبوب بود. نسخه دوم بازی یعنی Pandora Tomorrow نیز پرهیجان و جذاب بود و multiplayer هم بود. اما كارشناسان به علت نبود نوآوری جدید از آن انتقاد فراوان كردند. Ubisoft این‌بار نظرات طرفداران و كارشناسان را موردتوجه قرار داد و بازی پیشرفته‌ای از هر لحاظ ارایه خواهد كرد. هوش مصنوعی این بازی اعجاب‌آور خواهد بود. مراقبان با دقت به بازرسی محیط می‌پردازند و در صورت كوچك‌ترین اشتباهی، دشمن سریعاً عكس‌العمل نشان می‌دهد. یكی از نقاط قوت این بازی، وجود راه‌های گوناگونی است كه شما برای اتمام هر مرحله می‌توانید انتخاب كنید. در نسخه‌های قبل شما باید مسیر مشخصی را برای اتمام مرحله طی می‌كردید. شما حتی می‌توانید بدون كشتن یك نفر و استفاده از اسلحه نیز یك مرحله را به پایان برسانید. Ubisoft برای sam حركات جدیدی را در نظر گرفته است كه در هنگام ارایه بازی به بازار شما را متعجب خواهد كرد. این نسخه برخلاف نسخه‌های قبل دارای داستانی مشخص است. داستان بازی در سال ۲۰۰۸ روی می‌دهد. گرافیك سطح بالای بازی به همراه جذابیت داستانی آن حتماً طرفداران آن را راضی خواهد كرد.
Commandos
Strike Force
توسعه‌دهنده: Pyro Studios
ناشر: Eidos Interactive
سبك: اكشن
تاریخ انتشار: بهار ۸۴
سایت رسمی
معرفی کامل بازی در سایت ign
همه ما سری بازی‌های استراتژیك commandos را به یاد داریم. بازی‌هایی كه یكی از بهترین بازی‌ها در این سبك شناخته می‌شوند، متأسفانه برخلاف سه نسخه اول، نسخه چهارم این بازی ناموفق بود و هیجان و زیبایی‌های نسخه پیشین را نداشت. شركت سازنده، خبر از ساخت نسخه جدیدی این بازی داده است كه برخلاف نسخه‌های قبل، یك بازی اكشن اول شخص مرتبط با جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود. در این نسخه نیز سه شخصیت مهم و به یاد ماندنی سری بازی‌های commandos یعنی spy، Green Beret و sniper شركت دارند. Spy به عنوان یك جاسوس به قلب نیروهای دشمن نفوذ می‌كند و sniper نیز تك تیرانداز ماهر بازی است كه در مواقع لازم دشمنان دردسرساز شما را نابود خواهد كرد. در طول بازی و با توجه به مقتضای فضایی كه در آن حضور دارید باید یكی از افراد را با توجه به مهارتی كه دارند انتخاب و بازی را ادامه دهید. از این جهت، این بازی مانند بازی‌های استراتژیك محسوب می‌شود. مأموریت‌های محوله در این بازی‌ها مانند نسخه‌های قبل بسیار حساس و مهم هستند. سلاح‌های موجود در بازی بسیار متنوع طراحی شده‌اند. شما مختارید دشمن خود را با یك چاقو از پای درآورید یا به وسیله مسلسل او را هلاك سازید. گرافیك بازی بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد. هر چند جزییات زیادی از آن هنوز ارایه نشده است.موضوع قابل بحث آن است كه این بازی در مقابل بازی‌های پرقدرت و پرطرفدار این سبك، چگونه قدرت رقابت می‌یابد. هر چند تا زمان ورود این بازی به بازار نمی‌توان در این باره اظهارنظر قطعی كرد.
Silent Hunter۳
توسعه‌دهنده: Ubisoft
ناشر: Ubisoft
سبك: شبیه‌ساز
تاریخ انتشار: خرداد ۱۳۸۴
سایت رسمی
انگلیسی‌ها در حملات هوایی آلمان‌ها و توسط سلاح‌های سری v۱ و v۲ آسیب‌های فراوانی دیده‌اند. زیردریایی‌های آلمانی لرزه به اندام انگلیس‌ها انداختند...بازی silent Hunter داستان جنگ آتلانتیك را روایت می‌كند. جایی كه شكارچی خود شكار می‌شود و فاصله افتخار تا مرگ در دریا بسیار اندك است. نسخه بتای این بازی در حال حاضر برای تست در دسترس قرار گرفته است. شركت ubisoft روی دو مقوله توجه خاصی كرده است: واقعی و دراماتیك بودن بازی. شما علاوه بر جزییات و فرمان‌های زیادی كه برای هدایت زیردریایی در اختیار دارید، احساس تماشای یك فیلم زیردریایی كلاسیك را نیز دارید. شما بر خدمه زیردریایی ریاست می‌كنید. تمامی با جزییات گرافیكی در سطح بالایی قرار دارند و حركات بسیار دقیق طراحی شده‌اند. موسیقی قوی بازی شما را به یك جنگ دریایی واقعی هدایت می‌كند. این بازی‌ها مدهای گوناگون شامل مأموریت‌های تكی، compaign و multiplayer دارد. در مأموریت‌های تكی شما می‌توانید به داخل یك جنگ تمام عیار بر علیه گروه وسیعی از دشمنان وارد عمل شوید. در سیستم compaign به شما اجازه داده می‌شود در سالن‌های متفاوتی بازی را شروع كرده و بندر و نوع زیردریایی خود را انتخاب نمایید. با پیشرفت شما در بازی، می‌توانید زیردریایی خود را عوض و یا به‌روز نمایید. با برنده شدن در جنگ‌ها، شما مدال‌هایی به دست می‌آورید كه قدرت جنگی شما را بالا می‌برند. این بازی مسلماً طرفداران این سبك از بازی‌ها را خشنود خواهد نمود.
منبع : ماهنامه شبکه


همچنین مشاهده کنید