شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

آیا راهی برای جلوگیری از چین و چروکهای پوست وجود دارد؟


آیا راهی برای جلوگیری از چین و چروکهای پوست وجود دارد؟
مبارزه با چین و چروک پوست از موضوعات متداول در بین افراد بخصوص خانم ها است و هزینه های هنگفتی صرف آن می شود. این در حالی است که با انجام مراقبت های ساده می توان از چین و چروک پوست به مقدار قابل توجهی پیشگیری کرد.
به طور کلی عوامل به وجود آورنده چین و چروک های پوست، تخریب الیاف کلاژن و الاستین در لایه های عمیق پوست می باشد. کلاژن و الاستین پوست را انعطاف پذیرتر و خاصیت ارتجاعی آن را بیشتر کرده و حالت کشسانی و الاستیکی پوست را نیز تقویت می کنند.
زمانی که کلاژن تخریب می شود، پوست شل شده و آثار چین و چروک در آن مشاهده می شود. تخریب برخی از کلاژن ها غیر قابل اجتناب می باشد. برخی از دانشمندان به این باور رسیده اند که با درمان موضعی همراه با کرم های حاوی ویتامین A همچون رتینا و رنوآ (Renova) می توانند تاثیر مثبتی بر روی بازسازی کلاژن داشته باشند. هرچند که استفاده از این محصولات بر روی برخی پوستها باعث سوزش و التهاب خواهد شد.
استفاده مرتب از کرم های رتینا و رنوآ (Renova ) باعث کاهش خطوط اطراف لبها، خط خنده، و پوست های خشن صورت می شود. یکی از مهمترین علل چین و چروک های پوست، تاثیر آفتاب و پرتوهای زیانبخش نور خورشید به پوست می باشد که به سلولهای پوست و DNA سلول ها، جایی که کد ژنتیکی در آن مستقر می باشد آسیب می رساند. دانشمندان دریافته اند که چین و چروک بستگی به عوامل وراثتی نیز دارد.
یکی از مهمترین علل چین و چروک های پوست، تاثیر آفتاب و پرتوهای زیانبخش نور خورشید به پوست می باشد.
راه های جلوگیری و کنترل چین و چروک های پوست شامل چند روش ساده می باشند که در کنترل پیری زودرس پوست بسیارموثرهستند. بعضی از این روش ها در ادامه توضیح داده شده اند.
از پوست خود در برابر اثرات زیان آور اشعه ماورابنفش نور خورشید مراقبت کنید.
سعی کنید پوست را همیشه مرطوب نگه داشته و به حد کافی استراحت کنید.
حتی المقدور در کارهای روزانه استرس و تنش نداشته باشید و یا به حداقل برسانید.
از نوشیدن مشروبات الکلی، کشیدن سیگارو مصرف بی رویه دارو بپرهیزید. غذاهای حاوی مواد پروتینی و گیاهان دارای برگ های سبز مصرف نمایید.
از خوردن غذاهایی که دارای قند بالا و چربی می باشند اجتناب کنید.
با پیروی از این دستورالعمل های بسیار ساده، حداکثر مراقبت های کیفی را برای بهبود بخشیدن به ظاهر پوست برای خود فراهم کنید.

آزیتا مقصودی


همچنین مشاهده کنید