پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ / Thursday, 24 May, 2018

هنر خمینی بودن


هنر خمینی بودن
گاهی ساختن تاریخ بر اساس تصادفهاست؛ مثل اینكه انفجاری در دامنهٔ كوه‌‍ِ سر به فلك كشیده ای رخ می دهد و فلات سرسبزی را خاكستر می كند و صدها دهكده را به كام حریق فرو می‌برد؛ یا سیل خروشان منطقهٔ وسیعی را به صورت سرزمین «غیرذی زرع» مجسم می‌كند. اینها عبارت از «تاریخِ ناخودآگاه ساخته» است اگر انسان بخواهد تاریخ را عوض كند، باید چندین بینش خاص و الهی در جان او جلوه كند كه تشخیص هر كدام از آنها باریك تر از مو است، چنانكه گفته‌اند: صراط مستقیم از مو باریك تر و از شمشیر تیزتر است و لذا این صراط مستقیم، محققان موشكافی را طلب می‌كند كه وظیفه را تشخیص دهند و بر اساس آن حركت كنند.‏
اگر انسان بخواهد تاریخ را بسازد، باید بفهمد كه زمان در اختیار متزمّن است؛ یعنی این انسان است كه زمان و زمانه را دگرگون می كند. بیان بلند امیر المؤمنین (ع) در تبیین این اصل، چنین است: «لاضمان علی الزمان»، هرگز جُرم را به زمان و زمانه استناد ندهید؛ زیرا زمان ضامن سعادت یا شقاوت امت یا ملتی نیست؛ زمان ضامن جُرم شما نیست. سپس فرمود: «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس» اگر كسی زمان و زمانهٔ خود را بشناسد، حوادث بر او مشتبه و پوشیده نیست. اكنون باید دید كه چه كسی و با چه چیزی زمانه و تاریخ را شناخته و آن را می سازد؟
حضرت امیر المومنین علی‌بن‌ابیطالب، در نامهٔ معروف خود به امام حسن(ع) چنین فرمود: پسرم! حَسَنم! جدا شدن از مردم جاهل، به اندازه پیوستن با مردان فرزانه، پر اجر است. اگر صله عاقلان اجر دارد، قطعیه جاهلان نیز به همان معیار، فضیلت است. و اگر خواستی بفهمی «زمان» یعنی چه، بدان كه «سیاست» یعنی چه، بفهم كه «حكومت» یعنی چه. زیرا اگر سیاست و حكومت دگرگون شد‏، زمان دگرگون می شود: «اذا تغیّر السلطان تغیّر الزّمان». كسی كه زمان خود را می شناسد، هرگز اشتباه نمی كند؛ یعنی كسی كه سیاست عصر خود را می شناسد، امر بر او مشتبَه نیست.‏
اگر زمان به معنای «سیاست» است، اگر فرد آگاه به زمان فریب نمی خورد، اگر زمان را سیاستمداران می سازند، اگر سیاستمداران را آن بینش های دقیق علمی و این كُنشهای قوی عملی می سازد، آنگاه معلوم می شود كه حضرت امام راحل (ره) چگونه زمان خود را شناخته و زمانه و تاریخ را عوض كرد.
او نه تنها سیاست ایران زمین‏، خاور دور و نزدیك و باختر دور و نزدیك، بلكه زمین و زمان را شناخت. او فهمید كه انسان می تواند زمین و زمان را عوض كند، او دریافت كه انسان آن قدرت را دارد كه بطور خودآگاه، تاریخ را بسازد. انسان آن هنر را دارد كه وضع را بطور خودآگاهی دگرگون كند و این كار با «اجتهاد» حل نمی‌شود، بلكه حل آن با «ولایت» میسور خواهد بود؛ چون شناخت حوادثی جزئی با "ولاء" همراه است، نه با اجتهاد كلی.
امام امت (ره) این هنر را داشت كه زمان را بشناسد و به قدرت لایزال الهی تكیه كند. آنگاه به تنهایی قیام كرد. او در ترس موحد بود، در رجاء و امید موحد بود،‌ در بینش موحد بود، در میثاق موحد بود، در اخذ نصرت موحد بود و بالاخره در اعتماد موحد بود. زیرا روزیكه هیچكس با او نبود، فقط می گفت: «خدا» و آن روزی هم كه همه با او بودند، همچنان می گفت: "خدا". روزی كه هیچ نصرتی برای او نبود، روزی بود كه سراسر ملتها همه در بند بوده و نصرتی نداشتند، او در آن حال گفت: "خدا" و اگر كسی این را به حق بگوید، تحقیقا پیروز می‌شود.‏
آن روز كتابهای ایشان را در جدولهای خیابان ریختند، نوشته‌های ایشان را پاره كردند، كسی به دادشان نمی‌رسید؛ كتابها و نوشته‌هایشان كه محصول عمرشان بود، پس از گذشت چندین سال، از دست فروشی ها پیدا شد.
آن روزی كه اعلامیه دادن و به مبارزه برخاستن تا حدودی با محبوبیت عمومی همراه بود، اعلامیه‌ها زیاد و امضاها فراوان بود. لیكن روزی كه امضا كردن، خطر خون دادن و تبعید شدن را به همراه داشت، آنكه عملش غیر مخلص بود، دیگر دست به قلم نمی برد.‏
آنجا كه فقط جای هتك حیثیت است نه جذب شرف، آنجا كه كار با میل نیست و جز خطر، پدیده دیگری اعلامیه را همراهی نمی‌كند، طبق بیان بلند حضرت علی (ع)، آن روز فقط مخلص است كه ظهور می‌كند: "لانف غیر المخلص من عمله". و امام امت در چنین شرایطی ظهور كرده، اعلامیه داده و رژیم پلید حاكم را به استیضاح كشید و نه تنها همچون كوهی استوار و مقاوم ایستاده بود، بلكه مانند تك درختی در بیابان غیر ذی زرع جلوه گری می كرد.
لذا اگر كسی بخواهد خود را سالك كوی امام و پیرو خط آن حضرت بداند، باید زمان و زمانه را كاملا شناخته، سیاستهای داخل و خارج را بخوبی تورّق كرده و در این تورّق، هوا و هوس او را همراهی نكند. اگر كسی اسلام را به عنوان «اسلام ناب» پذیرفت، در زمان لازم قدحِ سمّ را صابرانه سر خواهد كشید؛ زیرا همیشه جای پیروزی و همواره جای استقبال و حرمت و "صلّ علی فلان" نیست؛ بلكه گاهی جای حُرمت است و گاهی دادن همهٔ آبرو برای «حفظ اسلام» و معامله كردن با خدای خود و حرف بَد اندیشان و بدگویان شرق و غرب را خریدن و سركشیدن كاسه سم لازم می‌باشد.‏
اگر ما در مواردی كه برای حفظ وحدت و صیانت نظام و تعزیهٔ روح امام راحل (ره) و تحكیمِ پایگاه فكری دین، سركشیدن جام زهر لازم است، قبول را برنكول ترجیح دادیم، پیرو «خط امام» هستیم. این سخن هر چند پر جاذبه است، پر خطر نیز هست.‏

آیت الله جوادی آملی

منبع : سایت نقطه

مطالب مرتبط

مدرس از منظر امام خمینی

مدرس از منظر امام خمینی
از زمان نهضت مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی تعداد قابل توجهی از مراجع، روحانیون برجسته سیاسی و عالمان نامدار ظهور کرده و هر یک در عصر خود تأثیرگذار بوده‌اند. بسیاری از این مراجع و علما الزاماً دیدگاههای یکسانی نیز در قبال تحولات سیاسی روز نداشته‌اند برای مثال آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری نگاه یکسانی با آیات عظام بهبهانی و طباطبائی راجع به تحولات مشروطه نداشته‌اند مع‌الوصف امام خمینی از همه این روحانیون برجسته به نیکی یاد کرده‌اند.
با این حال نگرش مثبت امام نسبت به بعضی از اشخاص به مراتب پررنگ‌تر از دیگران بوده است. برای مثال وقتی گفتار امام را در مجامع مختلف پی‌می‌گیریم ملاحظه می‌کنیم که نام مرحوم مدرس، از نظر تعداد یادآوری، بسیار بیش از دیگر روحانیون سیاسی و نامدار قرن معاصر آمده است. این نکته در نگاه اول پیداست، اما برای اینکه مطلب با دقت بیشتری ارائه شود بخشی از سخنان امام از این جهت مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد در گفتارها و نوشته‌های ایشان از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تا شهریور ۱۳۶۱، تا آنجا که برخورد کرده‌ایم، حداقل ۲۶ بار از مدرس نام برده شده است در حالی که جمع یادآوریهای ایشان از حضرات آیات میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، سید‌یزدی، نوری، نائینی و کاشانی ـ‌ رضوان‌ الله علیهم ـ بر روی هم به تعداد مزبور نمی‌رسد،‌ و این در حالی است که حضرات نامبرده همگی از مراجع تقلید بوده‌اند. این آمار از مجلدات صحیفه‌نور،جلد یک تا شانزده، برآورد شده، یعنی شامل سخنان ایشان پس از شهریور ۶۱ و قبل از شروع نهضت نمی‌شود، نیز اگر گفتاری به صحیفه راه نیافته باشد از این محاسبه بیرون است. البته تذکر این نکته لازم است که نام نبردن از کسی دلیل بر رد یا تعریض نسبت به او نیست، و این معنی ـ‌به ویژه ـ در حق امام، مؤکد است، زیرا شیوه ایشان مبنی بر احترام گذاشتن و حریم نگه‌داشتن نسبت به مراجع است.
بنابراین می‌توان به طور قطع گفت به یاد نیاوردن یا کمتر به یادآوردن افرادی که نام بردیم به هیچ وجه دلیل بر کم بودن ارادت امام نسبت به ایشان نیست اما، از سوی دیگر، هیچ شکی نیست که یادآوری مکرر سید مدرس در گفتارهای مختلف و در خطاب و با گروههای متنوع، در شرایط گوناگون و با کیفیتی که تشریح خواهد شد دلیلی قطعی بر ارادت خاص و حساب شده‌ی امام خمینی نسبت به مدرس است.
یادآوری امام از روحانیان ـ غیر از مدرس ـ معمولاً با یک مناسبت ویژه است، مثلاً اینکه «در مسأله حجاب فلان کس اینطور گفت». گاهی نیز فراتر از این است مثلاً از این قبیل که «فلانی هدفش عمل به اسلام بود». اما در یادآوری‌های ایشان از مدرس معمولاً تکیه بر این نکته است که مدرس یک انسان تمام عیار و یک الگوی قابل تبعیت، و بالاخره یک اسوه بود.
به تعبیر دیگر می‌توان گفت: هریک از روحانیان غیر از مدرس در سخن امام فقط از جهتی ستایش شده‌اند ولی وقتی نوبت به مدرس که می‌رسد ستایش از همه جهت است و مدرس الگوی تمام عیار یک روحانی سیاسی شناخته می‌شود. این کیفیت که شرح داده شد ویژه‌ی مدرس است و درباره هیچ کس، اعم از روحانی و غیر روحانی، در سخنان امام، دیده نشده است.
حال، با توجه به مقدمات فوق به چند نمونه از قضاوتهای امام درباره‌ی مدرس توجه می‌کنیم، این قضاوتها معمولاً کلی و راجع به تمام شخصیت مدرس است.
الف) سرسختی مدرس:
قدیم‌ترین اظهار نظری که از امام، درباره مدرس، در اختیار داریم چند موردی است که در کتاب معروف کشف اسرار آمده است. این نوشته مربوط به سالهای بعد از استعفای رضاشاه است، و در آن ذیل عنوان «چرا رضاخان با علما بد بود؟» چنین می‌خوانیم:
... او با مرحوم مدرس، روزگاری گذرانده بود و تماس خصوصی داشت. فهمید که با هیچ چیز نمی‌توان او را قانع کرد. نه با تطمیع و نه با تهدید و نه منطقی صحیح داشت که او را قانع کند. (رضاخان) از او حال علمای دیگر را سنجید و تکلیف خود را برای اجرا کردن نقشه‌های اربابهای خود، فهمید. ۱
قطعه فوق را از کتاب زندگینامه پیشوا، نقل کردیم، زندگینامه پیشوا نام جزوه‌ای در شرح زندگی امام و پاره‌ای از سخنان و نقطه نظرهای ایشان است که قبل از پیروزی انقلاب توسط انتشارات ۱۵ خرداد جمع‌آوری و چاپ شده است.
ب) تبلور استقلال روحانیت شیعه در وجود مدرس:
در تاریخ ۱۸/۶/۱۳۴۳، در حالی که حدود یک سال و سه ماه از واقعه پانزده خرداد ۱۳۴۲می‌گذشت، امام خمینی ضمن یک سخنرانی مفصل و تحلیلی، در مسجد اعظم قم، چند جمله‌ای درباره مدرس گفته‌ اند که هم اکنون در دسترس و قابل مطالعه است و عیناً نقل می‌شود. در این جملات به حیثیت استقلالی روحانیت تشیع اشاره، و مدرس به عنوان یک نمونه بارز ذکر شده است:
«... شما خیال می‌کنید که روحانیت اسلام را می‌شود مثل روحانیت مسیح کرد، هیچ امکان ندارد. روحانیت شیعه مستقل است، اتکای به هیچ کس ندارد بیائید بگوئید یکی اتکاء دارد این روحانیت مستقل که اتکاء ندارد به هیچ جا این طلاب محترمی که با سی چهل تومان در ماه ساخته‌اند و زحمت می‌کشند نمی‌ترسیم که طرفدار یک مملکتی و یک دولت دیگری باشند، اینها مستقلند در افکار خودشان، از اینها آدم در می‌آید، از اینها مدرس بیرون می‌آید، از اینها سید‌حسن مدرس در می‌آید...» ۲
درباره‌ی «نظر امام نسبت به مدرس» نمونه دیگری که مربوط به قبل از انقلاب باشد به دست نیاوردیم.
ج) تأثیر یک انسان مسلمان:
در تاریخ ۳۱/۲/۵۸ در حالی که حدود سه ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود دانشجویان دانشکده حقوق ملاقاتی با امام داشته‌اند. ایشان ضمن هشدار نسبت به نقشه‌های اجانب در مورد مؤسسات آموزشی و تربیتی مسلمانان به خواسته اساسی اسلام در امر تربیت اشاره کرده، فرمودند:
اسلام می‌خواهد انسان درست کند، می‌خواهد آدم درست کند. یک آدم اگر موافق تعلیم قرآن درست شود یک وقت می‌بینید که یک مدرس از کار در می‌آید. یک مدرس مثل یک گروه است جلوی قدرت رضاخان را، آن قدرت شیطانی می‌ایستد، می‌ایستد تنها. با پیرمردی خودش می‌ایستد جلویش را می‌گیرد و جلوی شوروی که می‌خواستند به ایران حمله کنند می‌گیرد. ۳
د) یک مجلس و یک مدرس:
درتاریخ ۱۶/۳/۵۸ طی دیدار دانشجویان دانشگاه شیراز با امام، ایشان پیرامون شخصیت مدرس و نفوذ او در مجلس، گفتند:
... آنها از مدرس می‌ترسیدند. مدرس یک انسان بود. یک نفری نگذاشت پیش برود کارهای او راتا وقتی کشتندش، یک نفری غلبه می‌کرد بر همه‌ی مجلس، بر اهالی که در مجلس بودند غلبه می‌کرد، یک نفری، یک نفری تا توی مجلس نبود ( من آن وقت مجلس رفتم، دیدم، برای تماشا، بچه بودم، جوان بودم، رفتم) مجلس آن وقت تا مدرس نبود مثل اینکه چیزی در آن نیست، مثل اینکه محتوا ندارد. مدرس با آن عبای نازک و با آن ـ عرض بکنم ـ‌ قبای کرباسی وقتی وارد مجلس می‌شد ـ ‌یک مجلس ـ طرحهایی که در مجلس داده می‌شد،‌آن که مخالف بود مدرس مخالفت می‌کرد و می‌ماساند مطلب را. ۴
ه‍) وارستگی و آزادگی
در تاریخ ۷/۶/۶۱ اعضای هیأت دولت با امام دیدار داشتند. در گفتار مفصلی که در این دیدارتوسط امام ایراد گردید، شمه‌ای از حالات و وضع زندگی مدرس و چگونگی برخورد او با صاحبان قدرت بیان گردید و آثار وجودی این روحیه در زندگی شخصی و اجتماعی مردم و اهل سیاست، تشریح شد. متن این گفتار را ـ که خیلی خودمانی و صمیمی بیان شده ـ به دلیل اهمیت محتوا و جامعیت سخن و موقعیت مجلس و مخاطب ـ تقریباً ـ به طور کامل مطالعه می‌کنیم: ۵
شما ملاحظه کرده‌اید، تاریخ مرحوم مدرس را دیده‌اید که یک سید خشکیده‌ی لاغر ـ عرض می‌کنم ـ لباس کرباسی (که یکی از فحشهائی که آن شاعر به او داده بود، همین بودکه تنبان کرباسی پوشیده) یک همچو آدمی در مقابل قلدری که هر کس آن وقت را ادراک کرده می‌داند که زمان رضاشاه غیر زمان محمد‌رضا شاه بود، آن وقت یک قلدری بود که شاید تاریخ ما کم مطلع بود، در مقابل او همچو ایستاد، در مجلس، در خارج ـ فلان ـ که یک وقت گفته بود سید چه از جان من می‌خواهی؟ گفته بود که می‌خواهم تا تو نباشی. می‌خواهم تو نباشی. این آدم که ـ می‌آمد ـ‌ (من درس ایشان یک روز رفتم)‌ می‌آمد در مدرسه سپهسالار که مدرسه شهید مطهری است حالا، درس می‌گفت. من یک روز رفتم درس ایشان، مثل اینکه هیچ‌کاری ندارد، فقط طلبه‌ای است دارد درس می‌گوید. اینطور قدرت روحی داشت. در صورتی که آن وقت در کوران آن مسائل سیاسی ـ و چیز ـ بود که باید حالا بروند مجلس و آن بساط را درست کند. از آنجا، پیش ما، رفت مجلس. آن وقت هم که می‌رفت مجلس، یک نفری بود که همه از او حساب می‌بردند. من مجلس آن وقت را هم دیده‌ام، کأنه مجلس منتظر بود که مدرس بیاید.
با اینکه با او بد بودند ولی مجلس کأنه احساس نقص می‌کرد وقتی مدرس نبود. وقتی مدرس می‌آمد مثل اینکه یک چیز تازه‌ای واقع شده. این برای چه بود؟ برای اینکه یک آدمی بودکه نه به مقام اعتنا می‌کرد و نه به دارائی و امثال ذالک. هیچ اعتنا نمی‌کرد، نه مقامی اورا جذبش می‌کرد. ایشان وضعش اینطور بود برای اینکه وارسته بود، وابسته به هواهای نفس نبود. «اتخذ‌ هوی الله» نبود. این،‌هوای نفسانی خودش را اله خودش قرار نداده بود، این اله خودش را خدا قرار داده بود. این برای مقام و برای جاه و برای وضعیت کذا نمی‌رفت عمل بکند، او برای خدا قرار داده بود. این برای مقام و برای جاه و برای وضعیت کذا نمی‌رفت عمل بکند، او برای خدا عمل می‌کرد. کسی که برای خدا عمل می‌کند، وضع زندگیش هم ‌آن است. دیگر از آن وضع بدتر که دیگر نمی‌شود برایش. برای چه دیگر چه بکند، از هیچ کس نمی‌ترسید. وقتی که رضاشاه ریخت به مجلس فریاد می‌زدند آن قلدرهای اطرافش که زنده باد کذا و زنده باد کذا، مدرس رفت ایستاد گفت که مرده باد کذا. زنده باد خودم. خوب، در مقابل او شما نمی‌دانید حالا، در مقابل او ایستادن یعنی چه و او ایستاد، برای این بود که از هواهای نفسانی‌آزاد بود، وارسته بود، وابسته نبود. ۶

وبگردی
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید - عوامل فیلم «سه رخ» با استقبال جعفر پناهی به ایران بازگشتند و جایزه جشنواره فیلم کن را به او رساندند. جعفر پناهی به همراه نادی ساعی ور، برای فیلم "سه رخ" جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن امسال را دریافت کردند اما به دلیل آنکه پناهی ممنوعیت قانونی برای خروج از کشور داشت، موفق به حضور در جشنواره و دریافت جایزه نشد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور!
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور! - حمله ور شدن ماموران سد معبر شهرداری به ماموران راهنمایی رانندگی
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه - شرور سطح یک که در آخرین اقدام خود یکی از دوستانش را در منطقه ولنجک به قتل رسانده بود؛ در ۵۰۰ متری مرز ترکیه دستگیر شد.
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز!
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز! - ریزش ناگهانی کوه که توسط مسافران به ثبت رسیده است...!
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد - قبل از شروع بازی تیم‌های پرسپولیس و الجزیره یکی از بازیگران سینما کشورمان قصد داشت به همراه همسرش وارد ورزشگاه آزادی شوند که این دو نفر توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است - فیلم - در ویدئوی زیر بخشی از صحبت های خسرو معتضد، مورخ را می شنوید که نتیجه تحقیقاتش را درباره مومیایی پیدا شده در حرم حضرت عبدالعظیم بیان می کند.
پهلوانان این روزهای ما
پهلوانان این روزهای ما - تصویری زننده و به شدت ناراحت کننده بر جا مانده از مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی ایران که به کتک کاری و جنجال کشید. خانواده عبدولی باز هم پای ثابت این درگیری بود که چهره ورزش پهلوانی ایران را تیره کرد
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان - در این ویدئو تشویق اصغر فرهادی و پنه لوپه کروز، خاویر باردم و دیگر عوامل فیلم «همه میﺩﺍنند» در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان را مشاهده می‌کنید.
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم - عوامل فیلم «به وقت شام» روز گذشته با حضور عجیب و رعب آور در پردیس سینمایی کوروش مردم را وحشت زده کردند. در این حرکت تبلیغاتی بازیگران نقش داعش، با گریم و پوشش داعشی ها، سوار بر اسب راهی پردیس سینمایی کوروش شدند و با حضور در مرکز خرید و فودکورت مجموعه، رفتارهای عجیبی نشان دادند که باعث وحشت و اعتراض مردم شد.
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم - این گزارش حاوی تصاویری از بزرگترین مرکز فروش و مصرف مواد مخدر در جنوب شرق تهران است که مخفیانه ضبط شده‌است.
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم - متاسفانه طی یک ماه گذشته دستکم سه نوبت و هر نوبت دستکم 30 اسب باربر متعلق به کولبران در جنگل میرآباد شهرستان اشنویه با شلیک گلوله از پای درآمده‌اند.
سید احمد خمینی معمم شد
سید احمد خمینی معمم شد - سید احمد خمینی فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی در حضور جمعی از علما و پدر و پدربزرگ خود در حسینیه جماران معمم شد.
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی!
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی! - امروز عکسی از 5 تماشاگر بازی روز گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد 5 دختر جوان با گریم‌های عجیب و حرفه‌ای خودشان را به عنوان پسر جا زده و وارد ورزشگاه شده‌اند.
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت - از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!