جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

انتقام هلند یا برتری مجدد پرتغال؟


انتقام هلند یا برتری مجدد پرتغال؟
هم هواداران هلند و هم پرتغالی ها مرتباً از تاریخچه بازی های دو تیم یاد می كنند. هلندی ها بیشتر در تفكر انتقام و پرتغالی ها در سودای اثبات شایستگی اند. هلند مدافعان مركزی بسیار خوبی دارد اما بال های عقب خیلی خوبی ندارد. میگوئل، دو سال پیش نشان داد كه برای دفع روبن كافی است. هلندی ها برای استفاده از ضعف پرتغال در هوا با استفاده از قدرت اصلی شان - بال ها - برای ایجاد كرنرها تلاش خواهند كرد. هلندی ها همچنین تیمی هستند كه فضای زیادی برای كار به پرتغال می دهند اما در نیمه اول، یك مبارزه من تو من سنگین را ایجاد خواهند كرد. به نظر من، تفاوت دو تیم در انتقال از دفاع به حمله است. خط حمله هلندی ها مانند پرتغالی ها قدرتمند است حتی معتقدم، پرتغال مزیت هایی در آن نقطه دارد.
● پررو پی از هلند
هلند بازی نیمه نهایی ۲ سال پیش، برابر پرتغال را باخت اما اكنون، زمان دیگری است. فراموش نكنید كه شما مزیت بازی در كشور خودتان را دیگر ندارید و همچنین نمایشتان در بازی فینال یورو ۲۰۰۴ را از یاد نبرید؛ باخت در بازی برابر یونان. هلند مطمئناً برنده خواهد شد.
● رویلتی از هلند
موافق نیستم كه پرتغال ضعیف تر از ۲ سال پیش است. برعكس، تیم ساختار و قدرت روانی بسیار بهتری نسبت به گذشته نشان داد. آنها بازی موثرتر و تحت كنترل تر را جایگزین حركات تكنیكی غیرضروری كرده اند. این تیم، تجربه زیادی از مسابقات یورو به دست آورده است. من بازی هلند را دوست دارم اما صادقانه تصور می كنم كه ما بازیكنان خلاق تر و باتجربه تری نسبت به آنها داریم كه در پی حفظ مالكیت در میانه زمین اند. در پیش بینی برنده بازی ریسك نمی كنم اما تضمین می كنم كه هلند با تیمی خطرناك تر نسبت به ۲ سال پیش، رودررو است.
● فیلیپه از انگلستان
به رغم اینكه دوست داشتم ببینم پرتغال، آرژانتین را از جام جهانی حذف می كند اما هلند حریف بهتری است. همان طور كه در یورو ۲۰۰۴ حذفشان كردیم و همچنین به كنار رفتن آنها از گردونه رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ كمك كردیم. من با خیال آسوده می گویم كه پرتغال پیروز می شود. آنها در برابر آنگولا آرام آغاز كردند اما هرگز [از جانب آنها] تهدید نشدند. همه می دانستند كه بازی برابر ایران، مهمترین دیدار است و تصور می كنم، آنها عملكرد فوق العاده ای در آن بازی داشتند و در نهایت، در مقابل مكزیك، عمقی را نشان دادند كه مطمئن نبودیم از آن برخوردارند.
● دنی مونیز از كانادا
شما تصور می كنید كه تیم بزرگی دارید اما در تمام مسابقه شما، هرگز از دور نخست بالا نیامده اید (به جز سال ۱۹۶۶) حتی در یورو ،۲۰۰۴ داوران در هر بازی به شما كمك كردند و نمی دانستید چگونه یونان را شكست دهید.
● الا از آمریكا
انتقام بسیار شیرین خواهد بود. شما در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ به سبب تصمیمات ضعیف ون گال، پیروز شدید. در سال ۲۰۰۴ به این خاطر كه به اندازه كافی خوب نبودیم، برنده شدید. اما حالا، چگونه می خواهید فان پرسی و روبن را متوقف كنید؟ بزرگترین نگرانی شما در برابر ما چیست؟
علی محسنی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید