شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

آماده، آماده، آماده


آماده، آماده، آماده
● آسمان تیم ملی بالاخره آفتابی شد
«نیكبخت، نیكبخت، نیكبخت» افشار و دیگر لیدرهای استقلالی هم در جمع صد تماشاگر حاضر در كمپ تیم ملی هستند و همزمان با شروع تمرین در میان تشویق دیگر بازیكنان نام نیكبخت را فریاد می زنند و ستاره یاغی برایشان دست تكان می دهد. این خود به خوبی گویاست كه از امروز دیگر آسمان تیم ملی صاف و آفتابی است.
عقربه های ساعت نشان می دهند كه حالا پنج عصر است: «آقا زود آمدید تمرین تیم ملی ساعت ۳۰۶ شروع می شود.» این جمله را نگهبان جلوی ورودی كمپ می گوید. جایی كه ۳۰ نفری پشت میله هایش مانده اند تا تمرین شروع شود.
«چرا این قدر دیر» جواب این سئوال را افشین پیروانی كه یك ساعت زودتر از بقیه بازیكنان به تنهایی در سالن بدنسازی آكادمی فوتبال تمرین می كند می دهد: «تمرین مان را عقب انداختیم تا با تمرین سوریه همزمان نشود.» قرار بوده تیم ملی ساعت ۳۰۵ تمرین كند اما چون سوریه هم از ساعت ۵ باید در زمین شماره دو كمپ تمرین می كرد، مربیان تیم ملی تمرین شان را یك ساعت عقب انداختند تا با سوریه مجبور به تمرین نباشند.
با این وجود در زمین دو كمپ اثری از سوریه نیست. تنها چند عكاس و خبرنگار آنجا به انتظار شروع تمرین دو تیم نشسته اند. ساعت نزدیك به ۶ می شود اما انگار سوری ها قصد تمرین ندارند. كم كم سروكله بوستانی و ابراهیم زاده و ابراهیمی پیدا می شود «آنها كه نیامدند پس ما تمرین مان را شروع كنیم.»ناصر ابراهیمی با گفتن این جمله ادامه می دهد: «كمی صبر كنید تا ببینید بچه ها چقدر آماده و سرحال هستند.»
از ورودی هتل المپیك به كمپ یكی یكی ملی پوشان وارد می شوند اول بیك زاده و بعد فرهاد مجیدی و آرش برهانی بعد از آنها حسین كعبی و آندو تیموریان.همزمان با ورود ملی پوشان دوربین های تلویزیونی و خبرنگاران به زمین شماره یك می آیند. این بهترین فرصت برای حرف زدن با بازیكنان است. از میزان آمادگی تیم ملی، از حاشیه ها، از فوتبال امارات و از همه مهمتر اینكه بالاخره چه كسی كاپیتان تیم ملی می شود.
● سوریه بدون ۶بازیكن اصلی
در شلوغی وسط چمن شماره یك ورود تازه و اردانی كه از ورودی اصلی كمپ می آیند همه نگاه ها را به آن سو برمی گرداند. دوربین ها می گردند و عكاس ها به آن سو می دوند. غریبه هایی كه تعدادشان خیلی هم زیاد نیست. پیراهن های راه راه قرمز و سفید، پیراهن هایی به سبك لباس های دهه شصت تولیدی شكاری برای باشگاه اكباتان و بوتان.
آنها بازیكنان سوریه هستند بازیكنانی كه هیچ كدام از آن چهره های معروف قدیمی چون ابوالزید یا دیگران میانشان نیست. سرمربی بومی شان خیلی زود آنها را به سمت دیگر زمین دور از دسترس خبرنگاران می برد و مشغول گرم كردن می شوند. فاروق تاج الدین نایب رئیس فدراسیون سوریه به نمایندگی از تیم میهمان به خبرنگاران پاسخ می دهد: «ما به دلیل آسیب دیدگی ۶ یارمان را از دست داده ایم و تنها ۱۹ نفر را به تهران آورده ایم اما این دلیل نمی شود كه ناامید باشیم. ما در دو سال گذشته هم در رده باشگاهی و هم ملی بازی های غرب آسیا شما را برده ایم.»
● مهدی بیا اینجا
در میان رجزخوانی طرف سوری این طرف روی چمن شماره یك اتفاقی می افتد كه تماشاگران را حسابی به وجد می آورد. «مهدی بیا اینجا.» از ورودی هتل المپیك معروف ترین بازیكن تیم ملی جدید وارد زمین چمن می شود تا همه یكصدا تشویقش كنند. آری مهدی مهدوی كیا كه شب قبل به تهران رسیده بود اولین تمرینش را با تیم امیر قلعه نویی انجام داد. لحظه ای بعد هم نكونام می آید. تیم ملی حالا با لژیونرهایش كامل تر شده و تماشاگران را بیشتر به وجد می آورد. پنج دقیقه بعد قلعه نویی در حالی كه سكوها نامش را فریاد می كنند در سوتش می دمد تا تمرین آغاز شود.
● هاشمیان قهر نكرده
رحمان را ندیدی این سئوالی بود كه همه از همدیگر می پرسیدند. «مگر رحمان تو تمرین نیست» مهدی مناجاتی سرپرست تیم ملی وقتی با این سئوال كه چرا رحمان نیست مواجه می شود این پاسخ را می دهد. پرویز مظلومی هم می گوید: «قرار بود امروز سر تمرین باشد حتما هنوز از ایتالیا برنگشته است.» امیر قلعه نویی هم می گوید او پروازش به تاخیر افتاده اما یكی از دوستان خبرنگار دفاع ایرانی جدید لیورنو می گوید او به تهران رسیده ولی چون خسته بود نیامده است تمرین. نیامدن وحید هاشمیان هم موضوعی است. او بهانه كرده بود كه آسیب دیده اما برای هانوفر بازی كرد و گل زد. مناجاتی می گوید: «درباره وحید از امیر بپرسید.» و سرمربی تیم ملی پاسخ می دهد با او در تماس بودم و خودم صلاح دیدم كه نیاید. نه، اصلا فكر نكنید كه وحید با تیم ملی قهر كرده است
● مظلومی :برد با سه گل
بازی دستگرمی شروع شده، تمرین هنوز هم شلوغ است. با اینكه امیر ۸ نفر از بازیكنان را خط زده اما تنها خانزاده و غلامرضا رضایی در تمرین نیستند. پیروز قربانی، سیاوش اكبرپور، شیرزاد، رحمتی و بقیه همه تمرین می كنند. مظلومی كه همراه با آقاجانیان به تماشای تمرین سوریه نشسته می گوید: «كسی خط نخورده این ها در لیست بازی با سوریه نیستند ولی با تیم تمرین می كنند.» سوری ها دنبال توپ افتاده اند و آقاوسط بازی می كنند.
تمرین بانشاطی دارند. امیر قلعه نویی درباره آنها می گوید: «فقط می دانم فیزیكی بازی می كنند اما حتی یك بازی شان را ندیده و شناختی از تیم جدیدشان ندارم.» مسئولان روابط بین الملل نتوانسته اند فیلم مسابقات سوریه را بگیرند. اتفاقی كه باعث دلخوری كادر فنی تیم ملی شده است ولی این دلیل نمی شود كه ما سوریه را نبریم «بدن های بچه ها ول شده و حسابی آماده هستند. ان شاء الله مشكلی نداریم.» این را سرمربی تیم ملی می گوید و پرویز مظلومی ادامه می دهد: «بردن با سه گل اختلاف نباید خیلی دور از انتظار باشد. بچه های ما می توانند.»اما تركیب تیم برای دروازه كه وحید طالب لو قطعی است.
صادقی و نیكبخت هم كه دو نفر سمت چپ هستند. دو دفاع سمت راست، كه در این دو پست كمی مربیان تردید دارند.«سوریه برابر ما به لاك دفاعی می رود و نیاز به كسی داریم كه از راست نفوذ كند.» این جمله را یكی از اعضای كادر فنی می گوید و معتقد است به رغم درخشش شكوری در بازی با امارات، كعبی فیكس بازی می كند. كنار او هم رحمان بازی می كند البته اگر برگردد این یعنی فكری روی نیمكت می نشیند.برای خط هافبك معدنچی سمت چپ است، آندو و نكونام وسط زمین بازی می كنند و مهدوی كیا سمت راست «جواد كاظمیان و ایمان مبعلی خیلی آماده نبودند و فعلا بیش از یك نیمه نمی توانند بازی كنند.»این را هم دوباره یكی از اعضای كادر فنی می گوید و مهاجمان هم رضا عنایتی در كنار فرهاد مجیدی هستند.
● پروین آفتابی نشد
«شنیدی سلطان می خواد بیاد سر تمرین» این جمله ای بود كه همه روی سكوها به هم می گفتند.
لیدرها در انتظار آمدن علی پروین بودند. قلعه نویی هم پیش از شروع تمرین به یكی از خبرنگاران گفت پروین در تماس با او گفته به تمرین تیم ملی می آید. عكاس ها با اینكه عكس هایشان را گرفته بودند از محل تمرین نمی رفتند. جمعیت پروین را تشویق می كردند اما هیچ اثری از او نبود و بالاخره تمرین تمام شد و بازیكنان رفتند. جمعیت و عكاسان هم همین طور اما پروین نیامد.
فرهاد عشوندی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید