سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

موتورهای جستجو و سایت های اجتماعی هدف تبلیغات اینترنتی


موتورهای جستجو و سایت های اجتماعی هدف تبلیغات اینترنتی
برخلاف رادیو و تلویزیون که سابقه استفاده طولانی در صنعت تبلیغات را دارند، امروزه اینترنت عرصه ای نو برای تبلیغات به شمار می رود. حضور کاربران آگاه که با نحوه مسدود کردن (blocking) منوهای تبلیغاتی کاملا آشنا هستند، مدیران فروش را بر آن داشته که به منظور فروش آنلاین محصولات کمپانی خود، دائما در پی یافتن روش های جدید باشند.
با در اختیار داشتن بودجه کافی، به آسانی می توان تبلیغات آنلاین بسیار مهیجی را از طریق اینترنت در معرض دید طیف گسترده ای از مخاطبین قرار داد. اما مکان درست قرارگیری این تبلیغات کدام یک از سایت های شبکه جهانی است؟
● تبلیغ در وب لاگهای محبوب
یکی از روش هایی که امروزه مدیران تبلیغات به کار می گیرند، استفاده از وب لاگهای معروف به منظور پخش شعارهای تبلیغاتی و معرفی محصولاتشان است. در حال حاضر که معمولا منوها و پنجره های تبلیغاتی توسط کاربران بلاک می شوند، روش های پیشرفته تری برای تبلیغ بر روی صفحات وب مورد نیاز است.
همین امر باعث شده در تبلیغات آنلاین جدید، از صفحاتی استفاده شود که به طور کامل صفحه اصلی را می پوشانند و از آنجائیکه عملا بر روی صفحه مورد جستجوی شما ساخته شده اند، امکان بلاک کردن آنها به روش قبل وجود ندارد.
● تبلیغ در موتورهای جستجو سایت های پربیننده
یکی از گسترده ترین عرصه های تبلیغات آنلاین، پرداخت هزینه به یکی از موتورهای جستجو و قرار دادن محصول مورد نظر در لیست کلمه های جستجوی مرتبط با آن است.
از دید کارشناسان، این روش کاراتر از دیگر روش هاست، زیرا زمانی که کاربر کلمه خاص مورد جستجویش را در گوگل یا یاهو تایپ می کند، مسلما هدف مشخصی را دنبال می کند. این دسته از کاربران در زمره بهترین مخاطبان تبلیغات شما خواهند بود.
تنها با پرداخت هزینه های مربوطه به موتورهای جستجوی معروف، مدیران تبلیغاتی به آسانی می توانند محل مورد نظرشان را برای تبلیغات معین کنند، به طور مثال در ستون سمت راست صفحه گوگل در قسمت Sponsored Links می توانید شاهد تبلیغاتی باشید که به ازای هر جستجو ممکن است پدیدار شود.
آمار نشان داده بالاترین رقم هزینه تبلیغات اینترنتی، در موتورهای جستجو صرف می شود. برعکس سایت هایی چون MySpace که محبوب جوانان هستند و دیگر سایت های اجتماعی از این دست، مکان بسیار مناسبی برای جلب توجه جوانانی هستند که معمولا توجه خاصی به تبلیغات آنلاین ندارند.
زمانی که بحث تبلیغات آنلاین مطرح می شود، سایت های اجتماعی و محبوب جوانان حرف اول را می زنند و نمی توان منکر قدرت آنها را در این زمینه شد. روزانه میلیون ها کاربر در این قبیل سایت ها که محبوبیت جهانی دارند، مشغول ساختن انجمن (community) های مختلف در زمینه های مورد علاقه خود می باشند.
به هر حال امروزه وب نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی از رشد سریعتری برخوردار است، اما این مسئله که کدام یک از این صفحات بی شمار را برای تبلیغ انتخاب کنیم، در زمره تاثیر گذارترین تصمیمات در زمینه تبلیغات آنلاین است.
مشاورین تبلیغاتی بر این امیدند که موتورهای جستجو و سایت های اجتماعی پربیننده بتوانند به این صنعت حساس کمک نموده و تبلیغات آنلاین را به جهت صحیح هدایت کنند، در غیر این صورت کلیه سرمایه گذاری هایی که در این زمینه انجام می گردد بیهوده تلف خواهد شد.
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید