جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

... حتی در مورد رونالدینیو


... حتی در مورد رونالدینیو
● بی عدالتی همواره وجود دارد
رونالدینیو در این چند سال بی تردید بهترین فوتبالیست جهان بوده است؛ او كه بعد از مدت ها، طعم فوتبال زیبا را به مردم جهان چشاند، امروز از جانب اتحادیه بازیكنان حرفه ای فوتبال جهان (FIF pro) به عنوان بهترین بازیكن جهان انتخاب شده است؛ در حالی كه همگان می دانند رونالدینیو این روزها بهترین بازیكن جهان نیست و شرایط متفاوتی با گذشته دارد.
از زمانی كه این بازیكن به همراه بارسا در رقابت های لیگ قهرمانان به برتری رسید، هنوز كسی بازی دلچسبی از رونالدینیو ندیده است. او در رقابت های جام جهانی یكی از ضعیف ترین بازیكنان تیم ملی برزیل بود و به قدری بد بازی كرد كه مجسمه اش را در برزیل به آتش كشیدند.
حتی در تازه ترین نظرسنجی مشخص شده كه دیگر محبوبیت چندانی نزد مردم برزیل ندارد و برزیلی ها، كاكا را به او ترجیح می دهند.
رونالدینیو در رقابت های باشگاهی هم بسان گذشته نیست. بارسا (تیم او) در لیگ قهرمانان در آستانه حذف است و در لالیگا هم پس از سویا در مكان دوم قرار دارد. عده ای می گویند مشكلات روحی سبب شده رونالدینیو آن بازیكن گذشته نباشد و عده ای هم شناخت حریفان نسبت به او را دلیل این افت كیفیت می دانند. از سویی در حال حاضر بازیكنانی هستند كه شایستگی بیشتری نسبت به رونالدینیو برای كسب عنوان بازیكن سال دارند اما از كسب آن بی نصیب مانده اند: آنری موفق شد تیم ملی فرانسه را به كمك همتیمی های خود به نایب قهرمانی جهان برساند.
او نقشی محوری در موفقیت های فرانسه داشت كه از جمله می توان به گل او مقابل برزیل و حذف این تیم از دور رقابت های جام جهانی اشاره كرد. تیم آرسنال به رهبری تیه ری آنری به فینال رقابت های لیگ قهرمانان راه پیدا كرد. این بازیكن با گل های سرنوشت سازی كه برای تیم آرسنال به ثمر رساند، شرایط فینالیست شدن تیمش را فراهم آورد. چه بسا انتخاب این بازیكن سیه چرده فرانسوی می توانست قابل قبول تر باشد.
از سویی بازیكنان دیگری نیز هستند كه در حال حاضر در شرایط بهتری نسبت به رونالدینیو قرار دارند: جیان لوئیجی بوفون و فابیو كاناوارو از این دست هستند. البته در جایی كه حتی در جوایز مهم و معتبری چون نوبل، نخل طلا و اسكار، مسایل جانبی دخیل است و در خیلی موارد حق به حقدار نمی رسد، نباید به این انتخاب خرده گرفت؛ ضمن اینكه درخصوص انتخاب رونالدینیو به عنوان بهترین بازیكن جهان، بازیكنان حرفه ای نظر داده اند و طبعاً نظرات خود را ثاقب می دانند.
به هر تقدیر فوتبالیست ها بیش از بقیه، هم صنف های خود را می شناسند؛ با این حال نگارنده این مطلب بر این عقیده است كه در انتخاب رونالدینیو، بیش از همه نسبت به خود این بازیكن ظلم شده است. بی تردید رونالدینیو در حال حاضر در شرایط مساعدی قرار ندارد و شأن او بالاتر از این است كه با ناعدالتی بهترین بازیكن جهان لقب بگیرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید