جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۵ نگاه به ۵ اتفاق در فوتبال ایران


۵ نگاه به ۵ اتفاق در فوتبال ایران
● جریمه های ۲۰۰ هزار تومانی
كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به تازگی برای نشان دادن قدرت خود، كارهایی را انجام می دهد كه تا امروز در فوتبال ما بی سابقه بوده است.جریمه نقدی تیم های پیكان و صباباتری به دلیل گرفتن به ترتیب ۵ و ۴ كارت زرد دریك بازی بهانه ای بود تا مسؤولان كمیته انضباطی به نوعی این ۲ تیم تهرانی را نقره داغ كرده و به مبلغ ۲ میلیون ریال آنها را جریمه كنند.البته مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه برای تیم هایی كه سالانه چیزی حدود یك میلیارد تومان را هزینه می كنند، مبلغ بسیار ناچیزی است كه اصلاً به چشم مسؤولان تیم های لیگی نمی آید. كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی این جریمه را برای ۲ تیم پیكان و صباباتری در نظر گرفت، كه هنوز برای تیم هایی كه رعایت مسایل اخلاقی و بازی جوانمردانه را می كنند، پاداش درنظر نگرفته است.
● اولتیماتوم
سپ بلاتر در آخرین اظهارنظر خود اعلام كرده است كه مسؤولان فوتبال ایران برای فرار از خطر تعلیق فقط تا سه شنبه (فردا) فرصت دارند تا آنچه را كه فدراسیون بین المللی فوتبال «فیفا» از آنها خواسته است را به انجام برسانند.سپ بلاتر در حالی این حرفها رابه زبان آورده است كه محمد علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی صحبت از گرفتن یك مهلت ۳ ماهه توسط فیفا كرده بود. حرفی كه با توجه به اظهارات اخیر سپ بلاتر می توان به عدم صحت آن پی برد.سپ بلاتر در حالی به مسؤولان فوتبال ایران یك مهلت چند روزه را داده بود، كه هنوز هیچ اتفاقی در فوتبال ایران بعد از مسأله تعلیق رخ نداده است. هنوز نه تاریخ برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای شناخت رییس جدید مشخص است و نه اساسنامه ای تنظیم شده است. با این حساب باید تا فردا منتظر ماند و در این مدت انتظار اتفاقات غیرقابل پیش بینی را كشید.
● روزهای جلالی
سرمربی تیم فوتبال پاس پس از گذشت ۱۱ هفته از مربیگری در این تیم، برای دومین بار از كادر رهبری این تیم تهرانی بركنار شد تااز یك ریسمان ۲ بار گزیده شده باشد.مجید جلالی كه هنوز چند روز از بركناری اش از پاس نگذشته است،می خواهد به عنوان یكی از اعضای كادرفنی پرسپولیس دستیار مصطفی دنیزلی شود. خبری كه صحت آن را نه مسؤولان پرسپولیس تأیید می كنند و نه علاقه مندان به فوتبال.جلالی كه این روزها شاید مثل گذشته دوباره خودش را با تماشای CD قهرمانی پاس در لیگ سوم سرگرم كرده است، به احتمال بسیار دوباره به كارمشاوره اش با تیم های لیگی مشغول خواهد شد، كاری كه چنین به نظر می آید كه او در انجام آن موفق تر از كار مربیگری اش باشد!
● تغییر برنامه
مسؤولان برگزاركننده لیگ برتر كه ۴۸ ساعت قبل، خبر برنامه بازی های لیگ تا نیم فصل را در اختیار جراید و خبرگزاری ها قرار داده بودند، در كمتر از ۲۴ ساعت، برنامه هفته دوازدهم را تغییر دادند تا با توجه به سابقه قبلی فدراسیون زیاد هم امیدی به برگزاری منظم بازی های لیگ تا نیم فصل نباشد.فدراسیونی ها بازی های هفتم دوازدهم كه قرار بود روز جمعه این هفته برگزار شود را با۲ روز تأخیر به روز یكشنبه موكول كردند، تا تیم های لیگی ۲ روز بیشتر فرصت آماده شدن داشته باشند.
● امیدهای فوتبال
رقابت های فوتبال بازی های آسیایی ۲۰۰۶ قطریكی ازپربیننده ترین رشته های در حال برگزاری این بازی ها است. تا به امروز و در مجموع بازی های انجام شده چند تیم به لحاظ فوتبال سطحی به مراتب بالاتر از تیم های دیگر داشته اند.تیم ملی امید ایران، تیم كویت، تیم بحرین، تیم قطر، تیم ازبكستان و... تیم هایی هستند كه می توان روی آنها حساب باز كرد، در شرق آسیا هم تیم های كره جنوبی، ژاپن و چین تیم های مدعی این بازی ها می باشند،تیم هایی كه از همین حالا زنگ خطر را برای دیگر تیم ها به صدا درآورده اند.
در بازی ۲ تیم قطر و ازبكستان كه در نهایت با حساب یك بر صفر به نفع تیم ازبكستان به پایان رسید، ازبك ها فوتبالی زیبا و قدرتی را نشان دادند و توانستند در یك بازی برتر ۹۰ دقیقه در مقابل میزبان مسابقات مقاومت كنند و برتر باشند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید