پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ / Thursday, 19 July, 2018

خیال به جای حقیقت


خیال به جای حقیقت
● در باره فیلم «بابی»
در «بابی» كه در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران به نمایش در آمده، امیلیو استروز در مقام سناریست و كارگردان به تشریح زندگی و ترور رابرت اف كندی پرداخته اما راه هایی كه برای این امر برگزیده، غیر عادی است و فیلم او به جای نشان دادن برخی حقایق تلخ، گاه جریان سازی به سود این جناح و آن جناح سیاسی را در آمریكا نشان می دهد.
رابرت اف. كندی برادر جان اف كندی بود و مانند وی ترور و كشته شد، اگر «جان» در مقام رئیس جمهوری آمریكا در سال ۱۹۶۳ در جریان یك ترور در شهر دالاس و احتمالاً به دست كسانی كه مخالف با پایان زودهنگام جنگ ویتنام به قصد فروش هرچه بیشتر زراد خانه های خود بودند، از صحنه خارج شد، رابرت نیز توسط جریان هایی ترور شد كه او را صاحب ایده هایی مانند افكار برادرش می دانستند. حزب دموكرات آمریكا در این باره، پیاپی تحلیل هایی را در ۳۷ ، ۳۸ سال اخیر به دست داده اما هنوز این را روشن نساخته كه چرا جنگ قدرت در داخل آمریكا را بارها و به راحتی به جمهوری خواهان تندرو باخته و به چه سبب خاندان كندی هیچ گاه نتوانسته است همه قاطبه مردم را با خود همسو سازد.
در یك آمریكای بدون اصول اخلاقی و سرشار از نیرنگ های سیاسی و تزویر های حكومتی، دو ترور نسبتاً مشابه به فاصله ۵ سال نمی تواند تعجبی را برانگیزد و آن چه بیشتر حیرت آور است، ابزار و وسایلی است كه امیلیو استروز در مقام توصیف كننده ترور دوم (را برت اف كندی) در اختیار گرفته و به جای نشان دادن كجروی های خانواده كندی، سعی در تشریح محیط زندگی رابرت و ترسیم اطرافیان او داشته تا بدین گونه سال ۱۹۶۸ را، سالی كه ترور مورد بحث در آن واقع شد، برای بینندگان ترسیم كند و وی را تا حدی مبرا از خطاها جلوه دهد.
او می توانست یك بازیگر قوی و مشابه را برای ایفای رل كندی انتخاب كند و حركات سیاسی او و حتی آن لهجه تندی را كه متعلق به منطقه نیوانگلند بود، به ترسیم و به صحنه حیات بكشاند. اما او به جای آن ما را به هتل آمباسادور شهر لس آنجلس در روز ۴ ژوئن ،۱۹۶۸ یعنی روز وقوع ترور منتقل كرده و آن جا ۲۲ چهره خیالی و شخصیت غیر حقیقی را كه مثلاً مشتری ها و ساكنان هتل در روز وقوع آن اتفاق بوده اند خلق كرده و سعی داشته در حركات و صحبت های این شخصیت ها را برت كندی و ترور او را فراروی بیننده ها بگذارد و بدیهی است كه فیلم حاصله نه «كندی صرف» بلكه تصورات و برداشت های موجود از وی باشد كه در این میان تصورات و نوع دیدگاه اغلب مثبت خود استروز از رابرت كندی سهم و جای مهم و زیادی را به خود اختصاص می دهد.
این چنین است كه «بابی» به جای این كه ترسیم درست یك واقعه پر سر و صدا در تاریخ سیاسی سراسر مخدوش و پر ایراد و فریب آمریكا باشد، یك تریبون شخصی برای استروز جهت بیان دیدگاه ها یش و جایگاهی برای پرواز تصورات او پیرامون این موضوع است. تصوراتی كه لزوماً ارتباط مستمر و ملموس با حقایق زندگی مسأله دار خاندان كندی و وابستگان آنها ندارند.
را برت اف كندی در تاریخ مورد بحث به كالیفرنیا آمده بود، زیرا در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریكا در آن ایالت در جمع دموكرات ها به پیروزی رسیده بود.
او پشت میز خطابه اش در هتل آمباسا دور رفت تا نطق پیروزی اش را ادا كند و هوادارانش مطمئن بودند كه او سركرده حزب جمهوری خواه را هم در انتخابات نهایی شكست داده و مثل برادرش رئیس جمهوری خواهد شد. دقایقی بعد او ترور و آرزوهای فوق محو و ماجرا تمام و رابرت به همان جا واصل شد كه برادر بزرگترش ۵ سال پیش تر در شهر دالاس فرستاده شده بود و قدرت به دست جمهوری خواهان (ریچارد نیكسون) رسید.
استروز كه كارش را در سینما با بازیگری از اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع كرد و در اوایل دهه ۱۹۹۰ با بازی در وسترن های ۳ گانه «تفنگداران جوان» مشهور شد و پسر مارتین شین و برادر چارلی شین بازیگران مطرح سینما است، كوشیده در «بابی» از طریق تلاقی و گفت وگوهای ۲۲ میهمان خیالی هتل آمباسادور در روز ترور كندی، وی را برای بینندگان ترسیم كند و ۳۹ سال پس از آن واقعه كه خاندان كندی را در صحنه سیاست آمریكا از همیشه ترسو تر و حاشیه نشین تر كرد، این ابزار كامل و رویكرد عاقلانه ای نشان نمی دهد و فاكتور «خیال» را آشكارا بر «حقیقت» چربش می دهد.
شاید هم استروز اجباراً و روی مصلحت جویی اش این كار را كرده باشد زیرا اگر به جای گذاشتن حرف خودش و ایده نظریه پردازان سیاسی آمریكا در دهان ۲۲ مسافر حاضر در هتل آمباسادور آنها را به صراحت و در قالب بیانیه های سیاسی تند و آتشین مطرح می كرد، برای خودش و دیگر سازندگان «بابی» تولید درد سر كرد و نخستین شاكی ماجرا، حزب جمهوری خواه بود كه هرگز نتوانسته و امروز هم نمی تواند خودش را از اتهام مشاركت در قتل كندی ها مصون و دور نگه دارد و اكنون نیز یكی از آنها (بوش) در كاخ به اصطلاح سفید مصدر قدرت است.
اگر این وجه سیاسی معیوب را از محاسبات خود در صدور رأی درباره میزان توفیق یا ناكامی «بابی» موقتاً خارج كنیم، باید متذكر شویم امیلیو استروز نسبت به سینما دوست و سینماگر اولیه ای كه ۱۷ ، ۱۸ سال پیش برای نخستین بار كشف و رؤیت شد، ترقی قابل ملاحظه ای داشته و پاگذاشتن به سن از او كسی را ساخته است كه اصول كار فیلمسازی و رؤیاسازی های (ولوكاذب) را نیك می شناسد. او در سال ۱۹۹۰ و در حالی كه هنوز بسیار جوان بود، فیلم «مردان مشغول كارند» را ساخت كه رؤیا ها و حیطه كوچكتری را هدف گرفت و هدفش در آن فیلم نشان دادن سامانه جمع آوری زباله در آمریكا بود!
۱۷ سال پس از آن تلاش عجیب نخستین، «بابی» او یك كوشش گسترده ولو ناخود آگاه برای پرده برداشتن از فساد فزاینده سیاسی در آمریكا است، شاید استروز روی احساسات كودكانه باقی مانده در وی، در این فیلم جهت گیری هایی هم به نفع یكی از جناح ها داشته باشد. اما نتوانسته است اصل ماجرا را به تصویر نكشد و آن اصل، آمیخته بودن دور و بر سیاستمداران آمریكا و تمام فلسفه وجودی شان با تزویر و عوام فریبی است.
استروز به ما می گوید اگر هم كسی بخواهد خلاف این جهت شنا كند، حذف خواهد شد اما جزئیات فیلم او كه مهمتر از ایده های شخصی وی هستند، می گویند كه رابرت كندی هم جزو عضوی از همان شناكنندگان و بخشی از همان جریان فاسد بوده است. تعدد شخصیت ها در «بابی» در نگاه نخست سبب جذاب تر شدن قصه اما در یك نگاه ثانوی واقع بینانه تر، باعث و بانی گنگ و مبهم شدن تصویر كلی ماجرا است و این مسأله به ضرر فیلم كار می كند. این همه شخصیت و حرف ها و خواست های متفاوت شان و لو در محیط یك هتل بزرگ نمی گنجد و حواس ها را پرت می كند و وقتی قرار نیست فیلم بیش از ۱۱۲ دقیقه باشد، معلوم است كه بها و قیمتی كه در برخی سكانس های خود برای این سیاست می پردازد، درجه دوم شدن واقعه اصلی (ترور كندی) است.
پیشتر هم گفتیم كه استروز هیچ بازیگری را برای ایفای رل رابرت اف كندی انتخاب نكرده و به جای آن در خلال فیلم و قصه مورد نظرش بارها فیلم های مستند و حقیقی موجود در باره وی را پخش می كند و ما او را پشت میز خطابه و یا ورود و خروج از این شهر و آن شهر و در اوج فعالیت های انتخاباتی و در ماه های پیش از مرگش می بینیم.
تعدد شخصیت ها و آدم های حاضر در هتل در روز ترور موجب می شود نتوانید هیچ برداشت و اطلاعات كاملی را در باره آنها كسب كنید و از این طریق بیشتر بر فیلم سوار شوید. مسافران در حال آمدن یا رفتن اند و یا اگر هم در هتل مانده اند، استروز وقت ندارد شما را در مقام بیننده به حد لازم با آنها همراه و همسو ما زد. وقتی هم كه تیر اندازی ها منجر به ترور كندی حادث می شود، در عمل برای بیننده مهم نیست كه آیا مسافران فوق زنده می مانند و یا زخمی به آنها هم وارد می شود.
از جمع بازیگران ایفا كننده نقش مسافران هتل می توان به لیندسی لوهان، الیجاوود، ویلیام اچ میسی، هلن هانت و البته مارتین شین پدر امیلیو استروز اشاره كرد و لری فیش برن سر آشپز هتل و دمی مور هنرمند و خواننده مستقر در هتل هستند. اگر استروز نیمی از این تعداد را حذف و هتل را قدری خلوت و ایده آل های سیاسی ناملموس خود را كنترل و سركوب می كرد، «بابی» بهتر از اینها می شد، زیرا اگر تنها دیدگاه سیاسی را مبنای رایزنی و صدور حكم در باره این فیلم قرار دهیم، «بابی» اثر صحیح و خوبی نیست و قصد راست گویی را هم ندارد و از یك واقعه سر راست سیاسی، یك اثر مبهم اجتماعی به جا گذاشته است.


منبع : روزنامه ایران

مطالب مرتبط

بدرود بافانا Goodbye Bafana

بدرود بافانا    Goodbye Bafana
▪ کارگردان: بیله اوگوست.
▪ فیلمنامه: گرگ لاتر بر اساس کتابی از باب گراهام و جیمز گریگوری.
▪ موسیقی: داریو مارینللی.
▪ مدیر فیلمبرداری: رابرت فریس.
▪ تدوین: هروه شناید.
▪ طراح صحنه:تام هانام.
▪ بازیگران: جوزف فاینس[جیمز گریگوری]، دنیس هایسبرت[نلسون ماندلا]، دایان کروگر[گلوریا گریگوری]، شیلاه هندرسون[برت گریگوری]، پاتریک لایستر[سرگرد پیتر جوردان]، فیث ندوکوانا[وینی ماندلا]، محبوب باوا[احمد کاترادا].
▪ ١٤٠ و ١١٨ دقیقه. محصول ٢٠٠٧ آلمان، بلژیک، آفریقای جنوبی، انگلستان، لوکزامبورگ.
▪ برنده جایزه صلح و نامزد خرس طلای جشنواره برلین.
▪ ژانر: زندگی نامه، درام، تاریخی.
آفریقای جنوبی، سال ١٩٦٨. ٢٥ میلیون سیاه پوست زیر سلطه حکومت نژاد پرست ٤ میلیون اقلیت سفید پوست قرار دارد. سیاهان فاقد حق رای، تحصیل و مالکیت هستند. جیمز گریگوری، زندانبانی سفید پوست است که عقیده دارد سیاهان شهروند درجه ٢ و نلسون ماندلا خطرناک ترین رهبر آنان می داند. او که به زبان محلی تسلط دارد برای خدمت در جزیره روبن فرستاده می شود. جیمز هم در زندگی شخصی و هم در زندگی شغلی خود فردی بی نهایت نژاد پرست و نسبت به سیاهان بی رحم است. تا این که در جزیره روبن با نلسون ماندلا آشنا شده و ٢٠ سال تمام زندانبانی او را بر عهده می گیرد. او در طی این سال ها فرصت اشنایی با ماندلا و نظریات او را پیدا کرده و رفتار خصمانه خود را با دوستی نزدیک این مرد عوض می کند.
▪ چرا باید دید؟
بیله اوگوست متولد ١٩٤٨، نویسنده، فیلمبردار و کارگردان دانمارکی برای سینما دوست ایرانی نامی آشناست. در اواسط دهه ١٣٦٠ بود که نمایش پله فاتح[برنده نخل طلای جشنواره کن] او در میان فیلم بازان ایرانی شوری به پا کرد. تنها مجله معتبر سینمایی آن زمان نقدهایی درباره آن منتشر کرد و از این رهگذر بود که سینمای معاصر اسکاندیناوی در کشور ما مجال معرفی یافت. چند سال بعد اقتباس سینمایی وی از کتاب خانه اشباح ایزابل آلنده بر شهرت جهانی وی افزود و نوار ویدیویی آن در میان علاقمندان ایرانی اش دست به دست گردید. البته انتشار ترجمه این رمان نیز در مقبولیت آن بی تاثیر نبود و بعدها کتاب های دیگری از این بانو هم بخت انتشار در ایران را یافت. اما ارتباط تازه شکل گرفته تماشاگر ایرانی با اگوست تقریباً قطع شد. هر چند او فیلم های دیگری نیز ساخت، اما سینما دوست ایرانی بیشتر درباره آنها خواند و موفق به دیدن شان نشد. نیت های خوب[برنده نخل طلای جشنواره کن]، حس برفی اسمیلا، آواز مارتین و برگشت داده شود به فرستنده همگی فیلم های معقول و معتبری بودند که اوگوست در قالب فیلم های محلی و گاه بین المللی آنها را کارگردانی کرد. اما نامش کمتر در محافل سینمایی به گوش می خورد، تا این که امسال پس از سه سال وقفه با نمایش افتتاحیه موفق بدرود بافانا در جشنواره برلین و دریافت چند جایزه بار دیگر خبر ساز شد.
دلیل این خبرسازی نه فقط کار او، بلکه شخصیت واقعی و مضمون انتخاب شده است. نلسون ماندلا یکی از اسطوره های زنده قرن بیستم و از معدود شخصیت های سیاسی زمان ماست که ت اشتهار و محبوبیت وی به مرزهای کشورش محدود نمی شود. مردی که نزدیک به سه دهه از زندگی خود را به خاطر فعالیت در جنبش ضد تبعیض نژادی در زندان و تبعید گذرانده است. یکی از اسطوره های مقاومت در قرن بیستم که به خاطر دیدگاه های انسانی اش محبوبیتی بین المللی دارد. او از معدود مشاهیری است که بخت تماشای زندگی نامه خود را بر پرده سینما داشته است. در ١٩٨٧ دنی گلوور در فیلمی تلویزیونی به نام ماندلا[از تلویزیون ایران نیز پخش شد] نقش وی را بازی کرد. در ١٩٩٧ سیدنی پواتیه در فیلم تلویزیونی دیگر به نام ماندلا و دکلرک و در سال ٢٠٠٤ لیندانی نکوسی در فیلم طبل در نقش او ظاهر شدند. آخرین حلقه این زنجیر فعلاً دنیس هایسبرت[بازیگر نقش رئیس جمهور دیوید پالمر در سریال ٢٤] است و قرار است مورگان فریمن در سال ٢٠٠٩ ایفاگر نقش او در فیلم عامل انسانی باشد. فیلمی که به حوادث دوران ریاست جمهوری وی خواهد پرداخت.
جیمز گریگوری که فیلم بدرود بافانا بر اساس کتاب وی ساخته شده، در سال ٢٠٠٣ و قبل از آغاز مقدمات ساخت این فیلم فوت کرد. کسی که در زمان انتشار کتاب اش متهم به داستان سرایی درباره خودش و ماندلا گردید. بیله اگوست که برای پرهیز از افتادن به دام کسانی که وی را متهم به اغراق و ارائه روایتی دور از واقعیت کرده بودند، به سراغ همسر و فرزندان گریگوری رفت و تحقیقات مفصلی نیز انجام داد. دنیس هایسبرت نیز که تا این لحظه بهترین گزینه برای ایفای نقش ماندلاست، برای رسیدن به نقش مقدار زیادی از مصاحبه ها و سخنرانی های ماندلا را تماشا کرده و برای به دست آوردن لهجه مردم آفریقا جنوبی آموزش دیده است.
بدرود بافانا یک فیلم ٣٠ میلیون دلاری برای کارگردانی است که اقتباس های ادبی خوبی چون بینوایان، خانه اشباح و حس برفی اسمیلا در کارنامه اش دارد و این بار نیز موفق شده تا فیلمی شکیل و آبرومند ارائه دهد. اما ساختن فیلم درباره شخصیت های اسطوره ای معاصر نیز کار ساده ای نیست، چون انتظارات بزرگی از چنین فیلمی-در حد و اندازه نام ماندلا در اینجا- در اذهان شکل می گیرد. و زمانی که فیلمساز نتواند به توقعات بیننده مشتاق پاسخی وافی و کافی بدهد، قافیه را سخت خواهد باخت. اولین نقطه ضعف اگوست در برگردان زندگی دو شخصیت اصلی فیلمش، ماندن زیر تاثیر نوشته مورد اقتباس است که فیلم را بیش از قصه مبارزات ماندلا به روند تحول و دگرگونی یک زندانبان فاشیست تبدیل می کند. این واقعه با دیدن نام فاینس و هایسبرت می تواند به ذهن منتقدان متبادر شود. چون فاینس بازیگر نقش های اصلی و هایسبرت تا امروز یک بازیگر خوب نقش های دوم بوده است.
گریگوری در طول فیلم تحت تاثیر خونسردی، وقار و رفتار انسانی و صمیمانه ماندلا یاد می گیرد به مبارزه برابری خواهانه سیاهان همچون گذشته به چشم یک حرکت تروریستی ننگرد. سخنی ارزشمند که در هیاهوی ساخت فیلم های سرگرم کننده شنیدنی، یادآور ارزش آزادی و برابری است. هر چند از لحظات احساسی زیادی آکنده نبوده و معدود دقایق این چنینی را نیز با خویشتن داری خاص اسکاندویناویایی نمایش دهد. آرزو می کنم حرف های اگوست شنیده شود!
راستی بافانا در زبان محلی آفریقای جنوبی[Xhosa] به معنی رفیق و دوست خوب است. البته حکمت اعطای لقب بافانا بافانا به تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی را هم هر کس فهمید، به من هم خبر بدهد!

وبگردی
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج - دو چهره مشهور تلویزیون نیز از مواهب موسسه ثامن الحجج بی نصیب نبوده‌اند. مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م.م» مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است؛ هدیه. اما رقم هدیه‌ای که آقای «م.م» به‌عنوان هدیه دریافت کرده، در مقابل تسهیلات دریافتی او از ثامن‌الحجج تقریبا ناچیز است.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مائده‌ها و دلارهای رانتی
مائده‌ها و دلارهای رانتی - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی  ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی !
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی ! - یکی از بحث های جنجالی دکتر فیاض در سال های اخیر اظهار نظر او در مورد وقوع بحران جنسی در ایران بوده است که حالا او معتقد است تبدیل به انقلاب جنسی شده است. با او در این زمینه مصاحبه مفصلی انجام دادیم که به زودی منتشر می شود. بخشی از این مصاحبه که درباره برنامه دورهمی است را تماشا کنید.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.