دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Monday, 23 April, 2018

زنان سینماگر در جشنواره امسال


زنان سینماگر در جشنواره امسال
● نگاهی به حضور زنان در بزرگترین رویداد سینمایی
نگاهی به سینمای وطنی ما در سال های پیش از انقلاب ما را به باور می رساند كه زنان در حوزه فعالیت هنر هفتم همواره در حاشیه بوده اند و به جز بازیگری عمدتاً در بخش های دیگر حضور نداشتند، در این میان استثناهایی نیز دیده شد كه البته تا سال های پیش از انقلاب به قاعده تبدیل نشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی سینما جان تازه ای گرفت و از اوایل دهه۶۰ به تدریج رو به رشد گذاشت و از سایه این بالندگی زنان نیز از حاشیه به متن آمدند و در حوزه سینما فعالیت خود را آغاز كردند.
امروز حضور زنان هنرمند در عرصه فیلمنامه نویسی، كارگردانی، تدوین، طراحی گریم، طراحی صحنه و لباس و حتی به عنوان عكاس صحنه، موقعیت این قشر را به معرض داوری گذاشته است.
بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به روزهای پایانی خود رسیده و امسال هم می توان محصول فعالیت یك ساله اهالی سینما- و البته زنان سینماگر - را بررسی كرد. امسال هم مانند دوره های گذشته عمده فعالیت زنان را می توان در حوزه بازیگری، منشی صحنه و گریمور مشاهده كرد، اما در كنار آن در حوزه كارگردانی، فیلمنامه نویسی، طراحی صحنه و لباس و طراحی گریم حضور زنان چشمگیر است و نكته قابل توجه آنكه حضور این گروه در حوزه هایی همچون مدیریت تولید در ۴فیلم دیده می شود و در رشته آهنگسازی هم نام یك هنرمند زن در تیتراژ یك فیلم دیده می شود كه در نوع خود تازگی دارد.
در این بررسی همه فیلم های بلند ۳بخش مسابقه سینمای ایران، مسابقه فیلم های اول، بخش میهمان و همچنین جشنواره جشنواره ها مورد توجه قرار گرفته است.
● یك كارگردان جدید
در جشنواره امسال مهم ترین نام در میان زنان فیلمساز به رخشان بنی اعتماد اختصاص دارد. این كارگردان باسابقه و صاحب نام با دوفیلم «خون بازی» و فیلم كوتاه «مشترك مورد نظر در دسترس نیست»- از فیلم ۱۵ قسمتی فرش ایرانی - در جشنواره امسال حضور دارد. خون بازی در بخش مسابقه سینمای ایران و بین الملل به نمایش درآمده و فرش ایرانی تنها فیلم خارج از مسابقه سینمای ایران است.
نیكی كریمی با دومین فیلم خود «چند روز بعد» به جشنواره آمده كه این فیلم به علت حضور در جشنواره های خارجی در بخش «جشنواره جشنواره» به نمایش درآمد.
پوران درخشنده كارگردانی است كه پیش از این با فیلم های مختلف در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و امسال «بچه های ابدی» را در بخش مسابقه دارد. او سال گذشته رؤیای خیس را در جشنواره داشت.
افسانه منادی كارگردان جوانی است كه با نخستین فیلم خود «پایان راه» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او كه پیش از این با عنوان فیلمنامه نویس فعالیت داشته با تهیه كنندگی همسرش (نادر مقدس) فیلم خود را به جشنواره آورده است.
● تهیه كننده ای به نام بنی اعتماد
نگاهی به اسامی تهیه كنندگان فیلم های مختلف جشنواره نشان می دهد كه زنان فعالیت چندانی در این بخش ندارند و تنها مورد دیده شده «خون بازی» است كه نام رخشان بنی اعتماد را در كنار همسرش جهانگیر كوثری به عنوان تهیه كننده دارد. پوران درخشنده نیز با تهیه كنندگی «بچه های ابدی» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
‌ زنان فیلمنامه نویس
نگاهی به اسامی فیلمنامه نویسان زن در جشنواره امسال گویای نكته جالبی است. در جشنواره امسال غیر از پوران درخشنده كه فیلمنامه «بچه های ابدی» را نوشته، رخشان بنی اعتماد نیز در گروه فیلمنامه نویسان «خون بازی» حضور دارد. این فیلم با فیلمنامه ای از همكاری بنی اعتماد، نغمه ثمینی، فرید مصطفوی و محسن عبدالوهاب تولید شده است.
در فیلم «سنتوری» آخرین ساخته داریوش مهرجویی نیز نام وحیده محمدی فر همراه با مهرجویی در عنوان بندی فیلم دیده می شود. فیلم كوتاه مهرجویی در فیلم «فرش ایرانی» یعنی فیلم «فرش و فرشته» نیز نام فریال جواهریانی به عنوان فیلمنامه نویس ثبت شده است.
● مدیر تولید؛ عنوان جدید
گرچه تا امسال در معدودی از فیلم ها نام زنان سینماگر به عنوان مدیر تولید دیده شده است، اما امسال اتفاق جالبی در این زمینه رخ داده و در ۳فیلم نام زنان دیده می شود.
فاطمه ابوالقاسمی در فیلم «اقلیما»، تینا پاكروان در فیلم «سنتوری» (دركنار علی آشتیانی پور و فرهنگ سروری) و سیلویا پالیچانز (دركنار سعید شبیری) در فیلم «مینای شهر خاموش» به عنوان مدیر تولید فعالیت داشته اند كه البته پالیچانز مسئولیت تولید فیلم «مینای شهر خاموش» را در بخش های مربوط به آلمان برعهده داشته است.
● طراح صحنه های پركار
چندسالی است كه حضور زنان در حوزه طراحی صحنه و لباس فیلم های ایرانی بسیار پررنگ ترشده است. در این حوزه امسال هم با تعداد زیادی از آثار روبه رو هستیم كه مسئولیت طراحی صحنه و لباس آنها را زنان برعهده داشته اند.
امسال ژیلا مهرجویی طراح باسابقه با فیلم های پارك وی، خون بازی و گوشواره در جشنواره حضور دارد. همچنین آتوسا قلمفرسایی طراحی صحنه و لباس «سنگ، كاغذ، قیچی» را برعهده داشته است.
از سوی دیگر با چند نام جدید در این بخش روبه رو شدیم كه اتفاق خوشایندی برای سینمای ایران خواهدبود. در فیلم سنتوری بهارك كشایی در كنار داریوش مهرجویی و محمدرضا شریفی نیا به این فعالیت پرداخته و فریال جواهریان نیز فیلم كوتاه «فرش و فرشته» ساخته داریوش مهرجویی را با همین عنوان برعهده داشته است. سحر شهامت با طراحی صحنه و لباس «آرامش در میان مردگان»و مهتاب متعصب نیز با فیلم «باز هم سیب داری؟» در جشنواره حضور دارند.
● طراحی چهره پردازی
در حوزه طراحی گریم (یا همان چهره پردازی) امسال نام های بیش تری از زنان در تیتراژ آثار سینمای ایران دیده می شود.
در این حوزه فعال ترین طراح گریم مهری شیرازی است كه با ۶۵ فیلم مثل یك قصه، بچه های ابدی، چند روز بعد، آنكه دریا می رود، اتوبوس شب و دست های خالی یكی از پركارترین سینماگران امسال است.سودابه خسروی با فیلم های «آدم» و «پارك وی»، الهام صالحی با فیلم «روز برمی آید»، عاطفه رضوی با «رئیس»، الهام اطیابی با «روایت های ناتمام» و لیلا موسوی با فیلم «باز هم سیب داری؟» امسال به عنوان طراح گریم به جشنواره آمده اند.
● این زنان تدوینگر
تدوین ازجمله حوزه هایی است كه به دلیل ویژگی ها و شرایط آن، مناسب فعالیت زنان در سینماست. در این بخش سال های گذشته نیز تدوین گران زن فیلم های زیادی را تدوین كرده اند.
امسال ژیلا ایپكچی با فیلم «تك درخت ها»، شهرزادپویا با فیلم های «سینه سرخ» و «گناه من»، نازنین مفخم با «سبیل مردونه» و مستانه مهاجر با فیلم «روایت های ناتمام» در جشنواره شركت دارند.
سپیده عبدالوهاب یكی از چهره های جدید جشنواره امسال است. او كه فرزند محسن عبدالوهاب (مستندساز) و هایده صفی یاری (تدوینگر سینما) است، امسال تدوین دو فیلم «خون بازی» و «چندروز بعد» ساخته های رخشان بنی اعتماد و نیكی كریمی را برعهده داشته است.
● یك آهنگساز، یك اتفاق
در میان فیلم های جشنواره امسال هیچ نامی از آهنگسازان زن در عناوین فیلم ها وجود ندارد بجز یك نام؛ «بیتا بهشتیان» هنرمندی است كه كار آهنگسازی فیلم «روز باران» ساخته اسماعیل براری را برعهده داشته است. این اتفاق گرچه در معدود مواردی در سینمای ایران دیده شده، اما این اتفاق احتمالاً می تواند فصل تازه ای را برای فعالیت زنان موسیقیدان در سینما بازكند.
‌● و اما كارگردانان جوان
جدا از كارگردانان زن كه به شكل حرفه ای در سینمای ایران فعالیت می كنند، تعدادی از فیلمسازان زن در حوزه فیلم های كوتاه، مستند و انیمیشن فعالیت و تلاش می كنند بتدریج خود را به قافله سینمای حرفه ای نزدیك كنند.
نگاهی به فیلم های شركت كننده در بخش های كوتاه و مستند نشان می دهد كه در جشنواره امسال ۴ سینماگر جوان با عنوان كارگردان حضور داشته اند. الهام حسین زاده (با فیلم جای دوست جای دشمن)، مرجان اشرفی زاده (آن بالا كنارجاده) و مریم عباسی پور به همراه رامك امین كاظمی (با فیلم رستوران متروك) امسال به جشنواره آمده بودند كه امیدواریم در آینده شاهد آثار بلند آنها در همین جشنواره باشیم.

بهمن عبداللهی

منبع : روزنامه ایران

مطالب مرتبط

جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر

جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر
جشنواره فیلم فجر در بیست و پنجمین دوره یکی از بحث برانگیزترین دوره هایش را پشت سر گذاشت. مجموع نظرات و صحبت ها درباره نحوه برگزاری و اعمال سیاست ها و محتوای مضمونی فیلم ها و نیز داوری فیلم ها باعث شد تا مقطع جشنواره فجر به عنوان نقطه آغاز سیاست ها و کلیت سالیانه سینمای کشور مورد توجه ویژه قرار بگیرد و حتی تا مرز ابراز نگرانی نیز پیش برود.
● سیاست ها
جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر به تمامی بازتاب سیاست های سینمایی دولت نهم بود. مدیران سینمایی دولت محمود احمدی نژاد هر اندازه در دوره قبل جشنواره فیلم ها و برنامه های حاضر را منتسب به دولت گذشته می کردند، در دوره اخیر با تاکید جشنواره را حاصل برنامه های خود می دانستند. آنچنان که وزیر ارشاد شب اختتامیه جشنواره با حضور در یک برنامه پربیننده تلویزیونی رضایت کامل خود را از جشنواره بیست و پنجم فجر ابراز کرد.
ترجیع بند رضایت مدیران فرهنگی کشور از جشنواره بیست و پنجم فجر «تنوع مضمونی» فیلم ها و توجه به گونه های سینمایی به تعبیر آنها فراموش شده یی چون دفاع مقدس بود. بروز سیاست های سینمایی دولت جدید در جشنواره فجر از محتوای فیلم ها تا شکل داوری آثار را در بر می گرفت. در واقع قبل از شروع جشنواره هیات انتخاب، با سختگیری و دقت بیشتر، فیلم هایی را راهی جشنواره کرد که از منظر مدیرانش قابل دفاع باشند.
به این ترتیب چند فیلم که از مضامین خاص و متفاوت برخوردار بودند، از جشنواره بیرون ماندند. پذیرش فیلم ها در دو بخش مسابقه و مهمان نیز عامل دیگری در اعمال سیاست های مورد نظر بود تا حتی چند فیلم قید حضور در جشنواره را از همین مرحله بزنند و چند فیلم دیگر نیز با وجود پذیرش در بخش مهمان، هیچ گاه در جشنواره به نمایش درنیامدند.
اعمال سیاست های مورد نظر در شکل داوری فیلم ها نیز بروز یافت و غیر از بخش بین الملل که هنوز نفس وجودش مورد مناقشه است، در بخش ایرانی به تمامی، سلیقه های نزدیک به مدیریت سینمایی مورد توجه قرار گرفت. توجه چشمگیر به چند فیلم خاص و بی توجهی صرف به اکثر فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره آنچنان چشمگیر بود که اعتراض بسیاری را برانگیخت. در چند فیلم مورد توجه قرار گرفته نیز مضامین خاصی مانند «دفاع مقدس» و «هویت ملی وبومی» محتوای آنها را تشکیل می داد.
شکل برگزاری برنامه ها از افزایش تعداد سینماها و نوبت های نمایش فیلم ها و نیز فراهم آوردن امکان هرچه بیشتر شرکت عامه مردم در برنامه های نمایش فیلم منطبق با آموزه های فرهنگی دولت جدید بود.
● بخش بین الملل
بخش بین الملل جشنواره بیست و پنجم فجر در مقایسه با دوره های قبل یکی از کم بارترین دوره ها را پشت سرگذاشت. در حالی که پیش از شروع جشنواره صحبت از حضور و نمایش چند فیلم مطرح امسال سینمای جهان می شد اما هیچ کدام از آنها جزء آثار نهایی پذیرفته شده در جشنواره نبودند.
معدود فیلم های شناخته شده یی هم که در برنامه ها قرار گرفتند با بدترین شکل نمایش اکران شدند تا عملاً دوستداران سینمای روز دنیا از تماشای آنها صرف نظر کنند. انتخاب فیلم های خارجی امسال یکی از عجیب ترین دوره های خود را پشت سرگذاشت چرا که در مراحل مختلف از فیلم های گوناگونی صحبت می شد که چند روز بعد تمام آنها تغییر می کردند. اعمال ممیزی ها در دوره اخیر جشنواره برای فیلم های خارجی با شدت بیشتری صورت گرفت.
در دوره بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر نوبت های نمایش بسیار کمتری به بخش های خارجی جشنواره تعلق گرفته بود و بسیاری از مخاطبان اصلی جشنواره الزاماً از تماشای بسیاری از فیلم ها محروم شدند. حضور سینماگران خارجی نیز مانند همیشه در سکوت خبری انجام شد و غیر از ماریو مونیچلی که برایش برنامه یی درنظر گرفته شد، سایر مهمانان مشخص نبود که چه زمانی آمدند و رفتند. در حالی که پیش از جشنواره گفته می شد قرار است داوران و مهمانان خارجی به سینمای رسانه ها بیایند اما این موضوع هم محقق نشد.
داوری بخش بین الملل نیز مانند دوره های قبل بیشتر پوششی بودند برای چند فیلم ایرانی که احتمالاً قرار بود در بخش مسابقه سینمای ایران بی نصیب بمانند. خوشبختانه امسال فیلم های شاخص خاصی با عوامل شناخته شده در جشنواره حاضر نبودند، تا میدان رقابت را به همکاران ایرانی شان واگذار کنند.
● فیلم ها
فیلم های ایرانی حاضر در بخش مسابقه جشنواره جز چند فیلم معدود آن هم ساخته فیلمسازان شناخته شده، اکثراً محتوایی منطبق و مورد نظر مدیران جدید داشتند و کمتر فیلمی به چشم می آمد که بر بیان صریح معضلات اجتماعی و واقعیت های جامعه امروز تاکید داشته باشد. در این میان دو فیلم «خون بازی» و«سنتوری» که هر دو ساخته فیلمسازان شناخته شده یی هستند کمتر تن به توصیه پذیری می دهند.
در غیاب این نوع فیلم ها، آثار مرتبط با دفاع مقدس و مفاهیم معنوی اکثریت قاطع فیلم ها را تشکیل می دادند که اتفاقاً تنوع مضمونی که مدیران جشنواره به عنوان شاخصه چشمگیر جشنواره امسال اشاره می کردند در همین نوع فیلم ها به چشم می خورد. ورود چند فیلمساز خاص به حیطه همواره حساسیت برانگیز سینمای دفاع مقدس بزرگ ترین دستاورد جشنواره بیست و پنجم بود.
ساخت فیلم هایی چون «پاداش سکوت» و «اتوبوس شب» اتفاقات سینمایی سال ۸۵ بودند. در این میان حوزه سینمای معنوی یا معناگرا امسال با افت چشمگیری روبه رو بود که بیشتر از سیاست های حمایت گرایانه مدیران سینمایی سرچشمه می گرفت. آن چنان که فعالیت در این حوزه تبدیل به عاملی برای ساخت صرف فیلم تبدیل شده و بسیاری با استفاده از تسهیلات این نوع سینما به نوعی فرصت طلبی پرداخته بودند. به جرات در این گونه سینمایی جز فیلم «پابرهنه در بهشت» که آن هم در مقایسه با آثار قبلی چند پله پایین تر قرار می گیرد، فیلم شاخص دیگری به چشم نمی خورد.
فیلمسازان قدیمی، کسانی که قرار بود رونق بخش جشنواره امسال باشند، با آنکه با ساخته هایشان شلوغ ترین نوبت های نمایش جشنواره را شکل دادند اما هیچ کدام توقع بی حد دوستدارانشان را برآورده نکردند. داریوش مهرجویی با آنکه سنتوری اش ظرافت و بی بدیلی همیشگی فیلم هایش را داشت اما استقبال همه جانبه مهمان مامان را تکرار نکرد. مسعود کیمیایی نیز که حتی در زمان جشنواره هم حاشیه های بی شماری درباره نمایش فیلم جدیدش به وجود آورد و اجازه نداد فیلمش به درستی دیده شود، در «رئیس» تمام توجه اش به از بین بردن بی دقتی فیلم های قبلش بود و در نتیجه اصلاً از ویژگی های فیلم های خودش دور بود. فریدون جیرانی نیز با آنکه موضوع و ساختار جدید و تکرارنشده یی را برگزیده بود، در پرداخت آن ضعف داشت و البته همین نوجویی و ابتکارش قابل تقدیر است.
در سال متوسط بودن قدیمی ها، جوانان نیز درخشان نبودند. به جرات جشنواره بیست و پنجم پدیده نداشت و این برای سینمای ما زنگ خطر بزرگی است. در میان تازه واردان جدید صرفاً بایرام فضلی با نوجویی و ابتکار جدیدش امیدوارکننده بود و مسعود ده نمکی آن هم به دلیل مضمون و حاشیه های خارج از سینمایش بیش از بقیه با فیلم جدیدش «اخراجی ها» خبرساز بود. از این نکته هم نباید غافل شد که مازیار میری در سومین فیلمش آشکارا گام بلندی برداشته است که امیدوارکننده ترین نکته جشنواره امسال است.
● داوری ها
بزرگ ترین مناقشه جشنواره امسال داوری های فیلم ها بود. از زمانی که نامزدهای دریافت جایزه اعلام شدند تا روز آخر، تقریباً در تمام نشست ها به آرای داوران اعتراض شد و در محافل مطبوعاتی و سینمایی نیز ترجیع بند صحبت ها «آرای شگفت انگیز» داوران بود. توجه صرف به چند فیلم خاص و بی اعتنایی به اکثر فیلم های جشنواره باعث شد حتی اعتراض سینماگرانی چون مسعود ده نمکی و ابوالقاسم طالبی برانگیخته شود. شکل داوری جشنواره امسال بیش از همه وامدار و همراه سیاست های کلی سینمایی کشور بود. این موضوع به وضوح در داوری ها دیده می شد و تقریباً اکثر فیلم هایی که مورد توجه واقع شده بودند، آثاری مطلوب و موردنظر سیاستگذاران بودند. جشنواره بیست و پنجم فجر از این منظر بازگشتی بود به دوران اولیه جشنواره که نادیده انگاشتن فیلم های متفاوت، رسم مرسوم جشنواره بود.
● چشم انداز
پیش بینی سال آینده سینمای کشور با فیلم هایی که در جشنواره بیست و پنجم مشاهده کردیم کار دشواری نیست. قطعی ترین نکته استقبال احتمالی تماشاگرانی است که در این دو سال به تماشای فیلم های صرفاً سرگرم کننده نشسته اند. این استقبال با فیلم های امسال ادامه خواهد یافت تا نکته یی که وزیر ارشاد در گفت و گوی تلویزیونی اش به عنوان یکی از دستاوردهای جدید مدیریت فرهنگی نام می برد، تکرار شود. هرچند صحبت درباره مضامین و محتوای این فیلم ها سرآغاز بحثی تازه است.

وبگردی
دادستانی که به قانون تمکین نکرد
دادستانی که به قانون تمکین نکرد - نکته دیگری که برای شخص من در ماجرای مرتضوی بسیار مهم‌تر از شرایط او در زندان است، عدم تمکین ایشان به قانون است. مرتضوی به عنوان یک دادستان و شخصیت‌های برجسته و بانفوذ قوه قضائیه حاضر نشد به قانون تمکین کند. حالا دیگر اهمیتی ندارد که مرتضوی در بند 241 باشد یا 309 یا چقدر به مرخصی بیاید، مهم این است که اتفاقات اخیر نشان داد که او هیچ پایبندی به قانون نداشته و ندارد
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟ - بعد از انقلاب، به واسطه تنیده شدن حکومت و دین بسیاری از پست‌ها و سمت‌های سیاسی با هاله‌ای رو به رو شد که اجازه نمی‌داد صاحب آن منصب مورد نقد قرار بگیرد....
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین با حضور فیلم سازانی از ایران و نمایندگانی ازسینمای 78 کشور جهان تا 7 اردیبهشت در پردیس سینمایی «چارسو» برگزار می شود.
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک!
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک! - کتک خوردن دختری که جز التماس دوستانش هیچ فریادرسی ندارد از یک پلیس زن عضو گشت ارشاد که ماموران مرد هم آنها را همراهی می کردند، آنقدر دردناک است که کمتر وجدان بیداری به آن واکنش نشان نداده است.
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها - بررسی حضور زنان در ورزشگاه ها با حضور نرگس آبیار، لاله افتخاری، حمید رسایی، حجت الاسلام محسن غرویان و فائزه هاشمی.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!