دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ / Monday, 25 June, 2018

از جستجویتان نتایج بهتری بگیرید


از جستجویتان نتایج بهتری بگیرید
۱) نوار ابزار جستجو
به جای مراجعه مستقیم به سایت اصلی جستجوگر، می‌توانید نوار ابزار آن را در زیر نوار اصلی IE بگذارید. گوگل چنین ابزاری را به صورت یك add-on در اختیار شما قرار می‌دهد. (به نشانی toolbar.google.com سربزنید) این ابزار امكانات دیگری مانند متوقف كننده popupها را نیز دارد.
۲) كاربردهای قدیمی
تعداد زیادی وب سایت روی اینترنت وجود دارند كه نرم‌افزارهای رایگان و اشتراكی را ارایه می‌دهند و البته آخرین نسخه این نرم‌افزارها را روی آن سایت‌ها پیدا می‌كنید. اما در بسیاری از اوقات شما به نگارش قبلی آن‌ها كه خوب هم كار می‌كرده‌اند، نیاز دارید. در این موقع نیازی نیست تمام اینترنت را جستجو كنید. كافی است به سایت www.oldversion.com مراجعه كنید.
۳) وب سایت‌های قدیمی
بعضی سایت‌ها آرشیوی از صفحات قدیمی خود را نگه نمی‌دارند. یعنی سایت‌ها هنگامی كه اطلاعاتشان را روزآمد می‌كنند اطلاعات قدیمی را به كلی ازبین می‌برند.
خوشبختانه سایت web.archive.org/collections/web.html آرشیوی از مهم‌ترین وب سایت‌ها ایجاد كرده است و به این ترتیب شما می‌توانید به اطلاعات گذشته سایت‌ها و حتی اطلاعات چند سال پیش هم دسترسی پیدا كنید.
۴) حذف از جستجوها
همه موتورهای جستجو به شما این امكان را می‌دهند كه نتایج جستجو را به نحو مناسب محدود كنید.
به عنوان مثال، وقتی در گوگل لغت خاصی را جستجو می‌كنید، هزاران نتیجه به شما نشان داده می‌شود. راه‌حل محدود كردن نتایج جستجو این است كه از علامت ویژه در كنار عباراتی كه موردنظر شما نیستند استفاده كنید. مثلاً بنویسید. یعنی نتایج مرتبط با كلمه cats بدون dogs.
۵) روال جدید
چه باور كنید و چه نكنید، جستجوگرها فقط در گوگل خلاصه نمی‌شوند.
اگر شما برای پیدا كردن اطلاعات موردنیازتان مشكل دارید پس ارزش آن را دارد كه در جستجوگر دیگری به دنبال آن بگردید. به یاد داشته باشید كه همیشه می‌توانید درmsn ،Yahoo یا هر جستجوگر دیگری نیز جستجو كنید یا از موتور جستجوی www.mamma.com كه مادر همه جستجوگرهاست استفاده كنید.
۶) در نظر گرفتن كلمات
برخی جستجوگرها برای محدود كردن نتایج جستجو، كلمات اضافه و لغات كوچك را در هنگام جستجو مورد توجه قرار نمی‌دهد به طور مثال از، ، ، صرف‌نظر می‌كنند.
چنانچه فكر می‌كنید این كلمات در جستجوی شما موثر هستند و منجر به كسب نتیجه بهتری از جستجو می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را با گذاشتن یك علامت <+> مشخص كنید.
۷) استفاده از كوتیشن
وقتی كه شما در جستجویتان به دنبال یافتن یك عبارت مشخص هستید، ساده‌تر آن است كه آن را داخل كوتیشن قرار دهید. به ‌طور مثال عبارت موردنظرتان را به صورت وارد كنید. نتیجه جستجو فقط شامل عبارت داخل كوتیشن خواهد شد.
۸) به دنبال یك آدرس خاص
چنانچه فقط بخشی از آدرس اینترنتی صفحه وب موردنظرتان را می‌دانید برای انجام جستجوی سریع‌تر، می‌توانید كلمه‌ای كه مطمئن هستید در آدرس سایت وجود دارد، را وارد نمایید.
به طور مثال عبارت را در جستجوگر وارد كنید.
نتایج جستجو تنها آدرس اینترنتی‌هایی را كه این كلمه خاص را در خود دارند را شامل خواهد شد.
۹) جستجو در سایت (۱)
چنانچه آدرس سایتی را می‌دانید و به دنبال اطلاعاتی در آن می‌گردید، می‌توانید از یك یا چند كلمه كلیدی به این منظور استفاده كنید. به طور مثال عبارت در سایت كلمه را جستجو می‌كند و صفحه‌ای از سایت كه شامل این اطلاعات است را پیدا می‌كند.
۱۰) جستجو در سایت (۲)
همچنین می‌توانید با استفاده ازعبارت نوع آدرس‌هایی كه به دنبال آن می‌گردید را مشخص كنید. به طور مثال اگر می‌خواهید سایت‌هایی در رابطه با عبارت Teddy bears را در وب سایت‌های com. پیدا كنیم باید این عبارت را وارد كنید.
همین كار را می‌توانید در مورد سایت‌های net. و بقیه هم انجام دهید.
۱۱) پیدا كردن سایت خودتان
اگر یك سایت دارید، می‌دانید كه چطور باید سایت‌هایی كه به سایت شما لینك داده‌اند را پیدا كنید؟ در موتور جستجو عبارت www.yourwebaddress.com> وارد كنید و آدرس تمام سایت‌هایی كه لینكی به سایت شما داده‌اند، را ملا‌حظه كنید.
۱۲) پیدا كردن فایل
در بسیاری از مواقع شما به فایلی احتیاج دارید كه مشكلی از سیستم‌تان را حل می‌كند. برای یافتن آن نیازی نیست كه هزاران صفحه وب را زیرورو كنید. با تایپ عبارت در كادر جستجو، یك لیست از همه وب سایت‌هایی كه نسخه‌ای از فایل مذكور را دارند نمایش داده خواهد شد. این روش به خصوص برای پیدا كردن فایل‌های تصویری بسیار مفید می‌باشد.
۱۳) هجی‌های متفاوت
با توجه به گسترش بسیار زیاد سایت‌های اینترنتی كه در ایالات متحده قرار دارند، توجه به نوع نگارش و هجی كلمات انگلیسی، اهمیت زیادی دارد. اگر كلمه‌ای كه جستجو می‌كنید در زبان انگلیسی آمریكایی یا انگلیسی انگلیسی هجی متفاوتی دارد، جستجوی خود را با حالت‌های مختلف امتحان كنید.
۱۴) جستجوی متفاوت
در سایت www.kartoo.com با شكل دیگری از ابزارهای جستجو مواجه می‌شوید. این جستجوگر از نوع <فراجستجوگرها> است و اطلاعات خود را در بین چندین كلمه كلیدی و چندین tag پیدا می‌كند. جستجو با فشردن كلید enter شروع شده و نتایج به صورت یك نقشه تصویری مطابق روابط كلمات و تگ‌های توضیحی ارایه خواهد شد.
۱۵) اطلاعات موجود
نیازی نیست برای اطلاعاتی كه قبلاً پیدا كرده‌اید، مجدداً از جستجوگر استفاده كنید. جزییات اطلاعات قبلاً یافت شده در فایل‌های history در اینترنت اكسپلورر قرار دارد. برای راحت‌تر پیدا كردن اطلاعات بهتر است كه آن‌ها را به صورت روزانه درweb address مرتب نمایید.
۱۶) جستجو درhistory
علاوه برhistory كه جزییات صفحات دیده شده را نگه می‌دارد، IE نیز یك كپی موقت از صفحاتی كه دیده‌اید را نگهداری می‌كند. بدین‌ترتیب ابزار جستجو درhistory برای تمام صفحات دیده شده و همچنین URLها به خوبی كار می‌كند. اگر كلمه خاصی را در صفحاتی كه دید‌ه‌اید به خاطر دارید، می‌توانید از آن‌ برای جستو استفاده كنید.
۱۷) سایت كامل (۱)
در موتور جستجوی آلتاویستا به نشانی (www.altavista.com) با استفاده از بعضی دستورات می‌توانید به همه صفحات یك سایت خاص دست پیدا كنید. به عنوان مثال با وارد كردن عبارت www.pcmag.com> به بیش از دویست هزار صفحه اطلاعات دست می‌یابید.
۱۸) سایت كامل (۲)
در قدم بعدی می‌توانید نتایج جستجویتان را به كلمه خاصی كه در تمام صفحات سایت موردنظر موجود است محدود كنید. به‌طور مثال دستور را وارد كنید و نتایج را مشاهده كنید.
۱۹) ترفند پنهانی گوگل
نوعی جستجوی خاص نیز در گوگل وجود دارد اگر چه از جزییات آن همه خبر ندارند.
گوگل به شما كمك می‌كند كه در یك صفحه وب به دنبال كلمه‌ای بگردید كه هم در URL و هم در آن صفحه وجود دارد. برای این منظور تایپ كنید:
۲۰) عنوان صفحات‌
همان‌طور كه می‌دانید هر صفحه دارای عنوان خاصی (title) می‌باشد. در Altavista می‌توانید با وارد كردن یك كلمه كلیدی خاص صفحاتی را جستجو كنید كه در عنوان آن‌ها كلمه موردنظر وجود داشته باشد.
به این منظور عبارت را وارد كنید. در موتور جستجوی گوگل عبارت
همین كار را برایتان انجام می‌دهد.
۲۱) یافتن مجهولا‌ت‌
شما احتمالاً زمانی كه می‌خواهید فایلی را روی كامپیوترتان جستجو كنید از wild cardها استفاده می‌كنید.
از همین روش نیز می‌توانید در گوگل استفاده كنید. به طور مثال عبارت ، هر چیزی را كه بین brown و jump باشد را پیدا خواهد كرد.
۲۲) قبل از جستجو فكر كنید
گاهی اوقات ممكن است جستجو در اینترنت مشكل باشد. زیرا كلمه كلیدی خاصی را نمی‌دانید. صفحات زیادی پیدا می‌شوند كه ارتباطی با منظور شما ندارند و ساعت‌های متمادی را صرف گشتن در نتایج جستجو می‌كنید. اگر موضوع مورد نظر شما با كلمه‌ای، حتی ارتباط اندك دارد، از آن استفاده كنید.
۲۳) پیدا كردن تصاویر
وقتی شما از موتور جستجویی استفاده می‌كنید كه برای جستجوی تصاویر، پیش‌ نمایشی از آن‌ها را نشان نمی‌دهد، ممكن است آدرس سایت‌هایی را برایتان بیابد كه شامل عكس موردنظرتان نباشند. برای نتیجه‌گیری سریع‌تر می‌توانید به نشانی image.google.com مراجعه كنید.
در این‌جا كافی است نام شخص یا موضوع موردنظر را وارد نمایید و google تصاویر بندانگشتی (thumbnail) در این رابطه را نمایش خواهد داد.
۲۴) پاسخی به سوالا‌ت‌
به سایت www.ask.com سر بزنید و پاسخ همه سوالات خود را در آن پیدا كنید. مثلاً سوال خود را به صورت
وارد كنید و به احتمال زیاد پاسخ دقیقی برای آن خواهید یافت. همچنین می‌توانید در این سایت به بیشترین مواردی كه دیگران جستجو كرده‌اند نیز نگاهی بیندازید.
۲۵) راهنمای گوگل‌
در صفحه اصلی google، گزینه جستجوی پیشرفته (Advanced search) را كلیك كنید. در این‌جا می‌توانید نتایج جستجویتان را محدود كنید. در بعضی مواقع دیدن صفحات وبی كه مربوط به ۲ یا ۳ سال قبل هستند دیگر فایده‌ای ندارند. در این‌جا می‌توانید برای پیدا كردن صفحات جدیدتر گزینه ۳ ماه، ۶ ماه یا ۱ سال را انتخاب نمایید.

ترجمه: فریبا یاراحمدی

منبع : ماهنامه شبکه

مطالب مرتبط

موتور جستجو چیست؟ (موتور جستجوگر و اهمیت آن)

موتور جستجو چیست؟ (موتور جستجوگر و اهمیت آن)
دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبه‌روز برحجم آن افزوده می‌شود. در حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولد سایتهای جدید و گسترش سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجم اطلاعات می افزاید. نرخ رشد اطلاعات تا بدانجاست که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستیابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان این تعداد عظیم صفحات موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می کند؟
اگر سایتی باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجه خواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتور جستجوگر می شناسیم.
موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.
آمارها نشان می دهند که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می‌کنند و مراجعه به موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است که جستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، دومین فعالیت عمده کاربران در دنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی)، محسوب می شود.
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می‌شود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده، در زمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست می‌یافت زیرا موتور جستجوگر، اینترنت را به رسانه‌ای قابل استفاده برای همه کرده است (از هیچ کس توقع نمی‌رود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته باشد).
آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند- با درجات متفاوتی از موفقیت- فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجوگر لیستی از سایت‌ ها را ارائه می‌کند که تعداد آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر می‌باشد.
سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه می‌کند، بر حسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست می‌شوند. به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
دقت در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند. هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد.
اگر عبارت یکسانی در تمام موتورهای جستجوگر، جستجو شود هیچ کدام از آنها نتایج یکسانی را ارائه نمی‌دهند و با نتایج کاملا متفاوتی روبرو می‌شویم. تفاوت در ارائه نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر از تفاوت آنها در الگوریتم (سیستم رتبه بندی) و بایگانی داده‌شان ناشی می‌شود. حتی اگر همه آنها از بایگانی داده یکسانی نیز استفاده کنند، بازهم نتایج جستجویشان متفاوت خواهد بود. موتور جستجوگر برای رده‌بندی صفحات وب از الگوریتم خاصی استفاده می‌کند که فوق‌العاده محرمانه می‌باشد. الگوریتم نیز مجموعه ای از دستورالعمل ها است که موتور جستجوگر به کمک آن تصمیم می‌گیرد که سایت ها را چگونه در خروجی‌اش مرتب کند.
برای اینکه سایت ها با هم مقایسه شوند و بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده، مرتب شوند، موتور جستجوگر، الگوریتم را بر مجموعه‌ای از پارامترها اعمال می‌کند. پارامترهای مورد توجه موتور جستجوگر نیز همانند الگوریتم آن ها ناشناخته می‌باشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهای جستجوگر را دوچندان می‌کنند.
به اهمیت موتورهای جستجوگر از دیدگاه کاربران وب و جستجوکنندگان اطلاعات اشاره شد. آیا موتورهای جستجوگر از دیدگاه تجاری و دیدگاه یک مدیر سایت نیز مهم می باشند؟
● اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر
فعالان عرصه تجارت الکترونیک، آوردن بیننده به سایت را برای موفقیت در دنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می دانند. فرقی نمی‌کند که سایت چه می‌فروشد و چه خدماتی ارایه می دهد: اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد.
تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب می‌باشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه می‌کند و چه بسیارند سایتهایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب کرد. بینندگان تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که شده سایت شما را بیابند.
برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده اید؟ چگونه دیگران بدانند که شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگر را می یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر به آنچه که می خواهیم، دست می یابیم.
اگر ما اینکار را انجام می دهیم، دیگران نیز دقیقا همین کار را می کنند: جستجوی چند عبارت در یکی از موتورهای جستجوگر و مراجعه به یکی از وب سایتها. ببینیم آمارها چه می گویند:
▪ ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایتها عنوان کرده اند.
▪ ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می‌کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است. (منبع: SRI )
▪ ۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث می‌شوند.
(منبع: ۷th www user survey-Georgia Institute of Technology)
همان گونه که آمارها نشان می‌دهند موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را می‌یابند. البته تنها رده‌های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرند و آنها به سایت‌های لیست شده در این رتبه‌ها مراجعه می کنند.
بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را برآورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها ۱۰ سایت اول در نتایج جستجو را مرور کنند. اما آمارها چه می گویند:
▪ ۷۰ درصد از کاربران به هنگام جستجو حتما یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند.
▪ تنها ۷ درصد از آنها سایتهای قرار گرفته در رتبه های بیستم به بعد را کلیک می کنند.
▪ ۸۵ درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند، موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند.
▪ ۳۳ درصد کاربران وب فکر می کنند سایتی که در ابتدای نتایج جستجو قرار دارد، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد.
با دقت در این آمارها، اهمیت کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر می‌شود. نکته مهم دیگر این است که بینندگانی که موتورهای جستجوگر روانه سایت‌ها می‌کنند، به احتمال زیاد مخاطبان اصلی سایت مورد نظر می‌باشند و این در حالی است که هزینه چندانی نیز صرف آوردن آنان به سایت نشده است.
آمارهای ارایه شده از رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: سایتهایی ‌که در رتبه‌های بالا قرار نمی‌گیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود را از دست می دهند.
یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد اما تعداد بینندگان گروه مخاطب آن است که موفقیت سایت را رقم می زند. زیرا در اغلب موارد این بینندگان مخاطب سایت هستند که از سایت چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارایه شده می خواهند.
امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر می شوند. طبق آمارهای ارایه شده در ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۰۳) نزدیک به ۹۳ درصد بینندگان سایت های فعال در زمینه ارایه هدایای کریسمس را موتورهای جستجوگر فراهم کرده اند که در این بین گوگل با ۲۷ درصد در صدر ایستاده است و پس از آن یاهو با ۲۵ درصد در رده دوم قرار گرفته است.
شم بازاریابی حکم می کند که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتری ما آنجاست. اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر کسیکه قرار است از ما خرید کند، از رقیب ما خرید می کند:
رقیب ما هر روز چاق تر و چاق تر می شود و ما نحیف و نحیف تر.
بازاریابی با موتورهای جستجوگر (Search Engine Marketing) نیز دو هدف عمده زیر را دنبال می کند:
۱) حضور در جاهایی که خریداران ما آنجا هستند.
۲) بالاتر بودن از رقبا ( کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)
اینگونه از بازاریابی شامل فعالیتهای مختلفی می باشد که از مهمترین فعالیتهای آن، بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization) می باشد. در حقیقت موتورهای جستجوگر از مهمترین بینندگان هر سایتی هستند. اگر سایت شما تنها برای مرورگرها، بهینه سازی شده است، کمی تامل کنید: سایت شما باید برای موتورهای جستجوگر هم بهینه سازی گردد. به عنوان مثال مرورگرها می توانند صفحات را با وجود بعضی از خطاها در کدهای آنها، به کاربران نمایش دهند اما موتورهای جستجوگر تا این حد مهربان نیستند. خوشبختانه توجه به موتورهای جستجوگر در طراحی سایت، آنرا برای کاربران سایت هم قابل استفاده تر می کند.
بهینه سازی سایت به معنای به کارگیری ترفندهای پیچیده نیست بلکه در اغلب موارد به کارگیری و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولا تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت شما در موتورهای جستجوگر دارند.
ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جستجوگر مهم و عمده، بایگانی شدن هر چه بیشتر صفحات سایت در پایگاه داده آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا پنجم نتایج جستجوی آنهاست.
متخصصین بسیاری در تلاش‌اند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجوگر را شناسایی کنند تا بتوانند به کمک آنها به رتبه‌های بالاتری دست یابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند.
البته به موازات آنها، موتورهای جستجوگر نیز روز به‌ روز الگوریتم های خود را هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از الگوریتم‌هایشان می‌افزایند.
چیزی که امروزه این متخصصان با تاکید بر آنها قصد بهبودی رتبه های سایت های خود را دارند، تنها تجربه است و نه یافته های علمی ثابت شده از اسرار بسیار موتورهای جستجوگر.
● خلاصه:
▪ موتور جستجوگر ابزاری است که کاربران اینترنت به کمک آنها سایت ها را می یابند.
▪ نتایج جستجوی تمام موتورهای جستجوگر دقیق نیست.
▪ بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر می تواند خواسته آنها را برآورده کند.
▪ راههای بسیاری برای دسترسی به سایتها وجود دارد اما موتورهای جستجوگر همواره راهکار اساسی بوده اند.
▪ تجارت الکترونیک به شدت خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است و همه سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند.
▪ اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولا با شکست همراه می باشد.

وبگردی
قیمتهای روانی  / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم
قیمتهای روانی / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم - افاضات امروز معاون اول رییس جمهور، البته قبلتر نیز از زبان دیگر مقامات اقتصادی دولت از جمله نهاوندیان و نوبخت شنیده شده بود. یک اظهارنظر کلی و تاکید بر «عدم نگرانی مردم درباره وضعیت معیشتی» ! عجیب است این جملات شگفت انگیز از زبان جهانگیری که خود از منتقدان وضعیت مشابه در دوران احمدی نژاد بود. او حالا همان جملات را با همان ادبیات تکرار می کند! اما آقای جهانگیری! حقیقتاً این دلار و آن سکه و و قیمت های…
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم - لادن طباطبایی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران که برای درمان بیماری فرزندش مدتی است در خارج از ایران به سر می برد امروز مهمان شبکه «من و تو» بود و بدون حجاب مقابل دوربین این شبکه حاضر شد.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال - جواد یساری پس از ۴۰ سال با خواندن در فیلم «دشمن زن» دوباره به عرصه هنر بازگشت.این گزارش توسط تماشا تهیه و منتشر شده است. منبع
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!