سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


براق‌ترین لوازم منزل را داشته باشید!


براق‌ترین لوازم منزل را داشته باشید!
معمولاً برای برق‌انداختن لوازم داخلی منزل راه‌های متفاوت و بعضا ناشناخته‌ای وجود دارد. به‌خاطر داشته باشد كه اگر از دستمالی كه قبلاً در چای غلیظ قرار گرفته باشد، در تمیزكردن اسباب و لوازم منزل استفاده شود، برق بیشتری بر روی آنها خواهید انداخت.
همچنین می‌توانید برای تمیزكردن و برق‌انداختن اسباب و لوازم چوبی از تركیب سركه و روغن زیتون استفاده كنید. شاید تاكنون نشنیده باشید اما اگر طلا را با استفاده از آب كدو تنبل بشویید به شدت برق خواهد افتاد. همچنین یادتان باشد كه سركه یكی از بهترین مایعات برای شست‌وشوی شیشه به‌ویژه پاك‌كردن چربی‌های آن است. در نهایت برای پاك كردن لكه چای و قهوه از لوازم فلزی نظیر سماور و كتری از آب نمك استفاده كنید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.
● چطور انواع لكه‌ها را از بین ببریم؟
دانستن این نكته كه چه موادی برای از بین بردن انواع لكه‌ها مناسب است، موجب طول عمر بیشتر آنها خواهد شد. برای از بین‌بردن لكه حنا از لباس، قسمت آلوده را در شیر گرم به مدت نیم ساعت خوابانده و سپس با صابون بشویید. همچنین برای از بین بردن لكه جوهر نیز می‌توانید از مالش مداوم پنبه آغشته به اودكلن استفاده كنید. شاید جالب باشد بدانید كه برای از بین‌بردن لكه گل و لای از لباس می‌توانید از یك تكه سیب‌زمینی برای مالش‌دادن بر روی نقطه مورد نظر و در ادامه آب تمیز استفاده كنید. همچنین برای پاك‌كردن لكه لوازم آرایشی نظیر خط لب می‌توانید از مالیدن وازلین و سپس آب و صابون استفاده كنید.
● در آشپزخانه هم ابتكار به خرج دهید
استفاده از نكات ساده و شاید در ظاهر كم ارزش می‌تواند شرایط بهتر و مساعدتری را برای استفاده از لوازم و مواد غذایی مختلف به هنگام حضور در آن برایتان ایجاد كند. به‌خاطر داشته باشید اگر در مخزن نگهداری برنج چند حبه سیر قرار دهید، دیگر اثری از حشرات موذی در آن نخواهید دید. اگر كشكی كه در اختیار دارید شور است، حدود ۴ لیوان آب به آن اضافه كنید و پس از نیم ساعت آب افزوده شده را كه روی آن جمع شده است، جمع‌آوری كنید. این آب شوری اضافی كشك را می‌گیرد. اگر می‌خواهید آرد برنج را برای مدتی طولانی نگهداری كنید، آن را در پوششی پلی‌اتیلنی قرار داده و در یخچال بگذارید. امتحان كنید، ضرر ندارد! پیش از آب پز كردن سیب‌زمینی در آب جوش كمی ‌سركه به آن بیفزایید. طعم عالی پیدا می‌كند.
● همبازی كودك در خانه شوید!
بسیاری از والدین به‌خصوص پدرها به جهت اشتغال شدید كاری در خارج از منزل، شاید وقت و حوصله چندانی برای بازی كردن با كودكان خود را نداشته باشند، كودكانی كه شاید ساعت‌ها انتظار ورود پدر به منزل را كشیده اما در نهایت با بی‌مهری آنها مواجه می‌شوند. توصیه ما به والدین این است كه سر و كله زدن با كودك، هر چند برای بسیاری بی‌معنی تلقی شود اما مهم‌ترین تاثیر روانی را در شكل‌گیری قالب ذهنی و اجتماعی كودك دارد. در این میان اگر تعامل و سر و كله زدن با كودك در قالب بازی‌های مختلف انجام شود، نتیجه‌ای بهتر و موثرتر حاصل خواهد شد. كودكان همواره از بازی كردن لذت می‌برند اما توجه به این نكته مهم است كه آنها پس از هر بازی، چیز جدیدی به طور ناخواسته بر آموخته‌های خود می‌افزایند. كودكان در صورتی كه تمایل والدین برای بازی كردن را به طور كامل احساس و درك كنند، از آنچنان تمایلی برای نشان دادن آموخته‌های خود برخوردار می‌شوند كه شاید در هیچ موقعیت دیگری آنها را تا به این حد بروز ندهند. بازی كردن والدین با كودك مزایای بیشماری دارد. رهایی كودك از سرگرمی‌‌های نه‌چندان مهم و نادرست و گرایش به یك تفریح و سرگرمی مثبت و موثر بهترین نتیجه آن است. شاید والدین و به‌خصوص پدرها كه زمان كمتری را در منزل سپری می‌كنند با بازی كردن با كودك خود به زبان خودشان تاثیر جدی برشكل‌گیری صحیح قالب‌های ذهنی و اجتماعی آنها داشته باشند و عناصری كارآمد و پویا را برای فردای اجتماع خود آماده كنند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید