جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


راستین صدای فردای ترانه


راستین صدای فردای ترانه
اگر به وضعیت امروز موسیقی پاپ ایران نگاهی گذرا بیندازیم، می بینیم که هنرمندان متعهد و فعال در عرصه ترانه نوین به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد.
در این بین تعداد اندک خوانندگان این سطح از هنر ترانه، آینده ای نامعلوم را برای ترانه متعهد به تصویر می کشد؛ با این حال ما علاقه مندان این سبک از ترانه دل به صدای خوانندگان محبوب خود بسته ایم و هیچ آینده ای را برای این ترانه متعهد متصور نیستیم و در این سال های با کوچ ابری خوانندگانی چون فرهاد و فریدون فروغی می توان به راحتی جای خالی اینان را حس کرد. جایی که هیچگاه صداهای دیگر نتوانستند گوشه ای از خالی بودن آن را پر کنند.
اما قصد داریم از خواننده ای دیگرگونه صحبت کنیم. خواننده ای جوان به نام «راستین» که کار خود را با نام های بزرگی چون فرید زلاند، اردلان سرفراز، ایرج جنتی عطایی و شهیار قنبری آغاز کرده است.
راستین هنوز در ابتدای راهی طولانی و پر پیچ و خم است اما او با اجرای خیره کننده چند ترانه ای که تاکنون قسمت هایی از آن را شنیده ایم، توانسته کفه ترازوی گمانه زنی ها در رابطه با آینده خود را به سود پیشرفت و موفقیت سنگین سازد.
امروز یا فردا باید صدایی تازه روح طراوت و شادابی را در جسم ترانه بیدار ایران بدمد و چه بهتر که امروز با هم با رویی باز به استقبال این صدای جوان برویم تا فردا از اینکه با کج اندیشی های خود با هر چهره جوانی مخالفت کرده ایم پشیمان نباشیم.
راستین می آید -بهتر است بگوئیم آمده است- صدای او در خانه ها خواهد پیچید حتی اگر عده ای خود را به نشنیدن بزنند. پشتوانه او هنر ذاتی، تعهد به مردم و حمایت بزرگانی است که ۴ سال او را همراهی خواهند کرد.
بزرگانی که هریک همچون نمادی از ترانه نوین هستند و هرگز نمی توان به آسانی از کنار نام و اعتبار هنری شان گذر کرد. گذشته از سطور فوق که دلایلی معدود بر لزوم استقبال و حمایت از راستین به میان آوردیم، آنچه که به خودی خود به عنوان عامل اصلی ما را به حمایت از این هنرمند جوان ترغیب می کند، برخورداری راستین از حنجره ای جوان و زیباست.
انعطاف پذیری صدای او و تکنیک های خاصش در اجرای ترانه هایی که تابحال از او شنیده ایم او را از بسیاری از همنسلانش در داخل و خارج از کشور متمایز می کند و در جایگاهی خاص قرار می دهد.
آلبوم اول راستین که تا چند ماه آینده به بازار می آید سیمرغ نام دارد که به احتمال زیاد شامل ۹ ترانه از اردلان سرفراز، ایرج جنتی عطایی ، شهیار قنبری و مهیار کاظم زاده با آهنگسازی فرید زلاند است.
تاکنون کلیپ دو ترانه گل من و خوش از تلویزیون های فارسی زبان پخش شده است و به گفته فرید زلاند طی روزهای آینده ویدئوی متفاوت ترانه سیمرغ پخش خواهد شد.
حسین صادقی
منبع : دو هفته نامه فریاد


همچنین مشاهده کنید