شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

۲۰۰۷k-۱ با فرمولی من درآوردی؟!


۲۰۰۷k-۱ با فرمولی من درآوردی؟!
سازمان جهانی K-۱ اعلام کرد که فصل جدید رقابت‌های جایزه بزرگ سال ۲۰۰۷ با حضور همه ستارگان حرفه‌ای دنیا در شهر یوکوهاما برگزار می‌شود. این سازمان همچنین به این نکته مهم اشاره کرده که پیکارهای امسال به‌جای یک وزن در دو وزن منفی ۱۰۰ و مثبت ۱۰۰ برگزار خواهد شد.
هر چند این تصمیم می‌تواند جذابیت بیشتری را به مسابقات k-۱ بدهد، اما واقعیت این است ژاپنی‌ها که تشکیلات جهانی K-۱ را ”دربست“ در اختیار خود دارند، برای اینکه فایترهای چشم‌بادامی بتوانند عرض اندام کنند وزن جدید منفی ۱۰۰ را وارد این بازی‌ها کرده‌اند.
در مسابقات k-۱ که از سال ۹۳ هر ساله برگزار می‌شود و طرفداران بی‌شماری دارد تاکنون هیچ ژاپنی نتوانسته عنوان قهرمانی، کمربند طلائی و جایزه ۴۰۰ هزاری را به خود اختصاص دهند و شاید با این ترفند بتوان حتی برای یک بار هم شده بچه محل‌های متولیان سازمان جهانی K-۱ را روی سکوهای قهرمانی رؤیت کرد!
ساداهارو فوجی موتو رئیس برگزارکننده مسابقات K-۱ در کنفرانس مطبوعاتی که در هتل امپریال برگزار شد، با اعلام خبر پیدایش یک وزن جدید در k-۱ صراحتاً گفت: هدف ما تلاش برای ارتقاء مبارزان جوان ژاپنی در این مسابقات است!
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰۷k-۱ با مبارزه دو فایتر ژاپنی یعنی موساشی و یوزوکه فوجی در روز چهارم مارس کلید خواهد خورد، اضافه کرد: اصلی‌ترین مبارزه‌ این روز مبارزه میان مدافع عنوان قهرمانی WGP. سمی شیلت و ری سیفو از نیوزلند می‌باشد.
در مبارزه دیگر، غول کره‌ای هونگ من چوی به مصاف مایتی مو آمریکائی می‌رود. روسلان کاراتف از روسیه نیز رو در روی پدر هری هلندی قرار خواهد گرفت. چالیه‌ای فاست از آلمان به مصاف مبارزه مستحکم ژاپنی، هیرومی آمادا می‌رود و کیک بوکسور فرانسوی سیریل ابیدی با مبارز ژاپنی مینسو گو تادا روبرو خواهد شد.
تانیکاوا همچنین تقسیم‌بندی وزنی جدید k-۱ را نیز شرح داد. او اظهار داشت: ”در سال ۱۹۹۳، هنگامی که K-۱ آغاز شد، هشت مبارز فینالیست مسابقات قهرمانی، همگی حدوداً ۹۰ کیلو وزن داشتند. اما در سال‌های اخیر مبارزه‌ای بزرگ و بزرگتری به میدان آمده‌اند که توانائی‌های خوبی هم درند. همچنین برای افزایش حس رقابت و هیجان این ورزش، امسال رده وزنی ۱۰۰- کیلو را آزمایش خواهیم کرد.
تقسیم‌بندی بالای ۱۰۰ کیلو در سوپرفایت‌های k-۱ اعمال خواهد شد. جایزه بزرگ جهانی کماکان در قالب کلاس وزنی آزاد ادامه خواهد یافت.
منبع : مجله‌رزم‌آور


همچنین مشاهده کنید