جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

در تدارک تصاحب سکوی برتر


در تدارک تصاحب سکوی برتر
تیم‌های ملی كاراته كشورمان در رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان این روز‌ها سخت مشغول پشت سرگذاشتن اردوهای آماده‌سازی خود هستند چرا كه پیكارهای قهرمانی آسیا در مالزی و مسابقات جهانی در‌تركیه را در پیش دارند‌.
در واقع این دو مسابقه مهم‌ترین اتفاقات سال جاری را رقم می‌زند و بعد از اتمام دو پیكار فوق كاراته كاران باید در عرصه‌هایی چون رقابت‌های لیگ عرض اندام كنند، اما پیش از آن باید مقتدرانه در مهم‌ترین عرصه‌های سال حضور یافته و توانایی خود را به اثبات رسانند از این رو كاراته‌كاران بزرگسال كشورمان كه مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارند اردوهای آماده‌سازی خود را از اوایل سال جاری آغاز كردند و یكی از مهم‌ترین پیکارهای انتخابی خود را نیز طی هفته گذشته به انجام رساندند‌. تا اولین گام‌های جدی خود را برای حضور در مسابقات مالزی برداشته باشند‌.
● گزینشی دیگر در جام وحدت
به نظر می‌رسد پیكارهای جام وحدت و دوستی برای كاراته‌كاران بزرگسال نقش تعیین كننده‌ای دارد‌. چرا كه كادرفنی این رده در آخرین گفته‌های خود تأكید فراوانی بر حضور مقتدرانه كاراته‌كاران در این رقابت‌ها داشته‌اند، زیرا هر اردونشینی که قصد به تن كردن پیراهن تیم‌ملی را دارد باید در این عرصه آخرین توانایی و بهترین عملكرد را به نمایش بگذارد‌.
البته در این رقابت‌ها با توجه به كشورهایی كه اعلام آمادگی كردند و قرار است شركت كنند، به آن شكل، حریف جدی و قدر وجود ندارد و نمایندگان كشورمان باید بیشتر به ارزیابی خود بپردازند و در واقع این مسابقه حكم دومین مرحله از پیكارهای انتخابی البته به شكل غیر رسمی را پیدا می‌كند‌.
موضوع و مطلب مورد بحث در این رده مصدومیت حسین روحانی و جاسم ویشگاهی است كه این امر نگرانی كادرفنی را برانگیخته است‌. اما ویشگاهی و روحانی كه هر دو از قهرمانان جهان و آسیا هستند، در آخرین اظهارات خود با تأكید بر اینكه به مسابقات آسیایی خواهند رسید از آمادگی خوب خود خبر داده‌اند‌.
در حال حاضر تیم‌ملی كاراته كشورمان از ستاره‌‌ها و مهره‌های ارزنده‌ای بهره می‌برد كه در صورت ادامه این روند به طور حتم به نتایجی بهتر از دوره قبل كه تیم‌ملی كاراته كشورمان در قسمت كومیته تیمی موفق به كسب عنوان قهرمانی آن هم با غلبه بر تیم همیشه مدعی ژاپن شدند، دست خواهند یافت.
● تركیه، میدانی سخت برای جوانان
تیم‌های ملی جوانان و امید كه خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در‌تركیه آماده می‌سازند، این روز‌ها به طور مجزا گروهی در گیلان و گروهی در تهران مشغول انجام تمرینات و پشت سرگذاشتن اردوهای آماده‌سازی هستند‌.
هر چند امید‌ها مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی جام وحدت و دوستی را دارند اما جوانان به ویژه در اوزان سبك با توجه به مغایرت داشتن با قوانین w.k.f (فدراسیون جهانی) اجازه رویارویی با كاراته‌كاران بزرگسال را نداشته از این رو باید در تدارك مسابقه‌ای اساسی برای این گروه بود، البته چه بهتر كه این رقابت در بیرون از مرزهای كشورمان باشد‌.
هر چند كادرفنی این گروه اعلام كردند كه در تدارك این امر هستند و به طور حتم پیش از آنكه در مسابقات جهانی‌تركیه حضور یابند، در محل برگزاری این مسابقات اردویی برپا خواهند كرد‌. تیم‌ملی جوانان و امید كشورمان در دوره قبل در جریان مسابقات جهانی قبرس در قسمت مردان به عنوان قهرمانی و در مجموع مدال‌های مردان و زنان به عنوان نایب قهرمانی دست یافته بودند‌.
البته به نظر می‌رسد كسب عناوین دوره گذشته در این دو رده در كشوری كه خود یكی از مدعیان این رشته محسوب می‌شود و عناوینی چون قهرمانی اروپا را در كوله‌بار خود دارد كمی مشكل باشد‌.
در دوره قبل در قبرس، كشور میزبان به هیچ عنوان ذی‌نفع نبوده و به آن شكل در تقسیم‌بندی مدال‌‌ها نقش نداشت، اما در این دوره بدون شك‌تركیه با هدف کسب عنوان قهرمانی به روی تاتامی خواهد رفت ضمن اینكه پیشرفت كشورهای كویت، مالزی و دیگر همسایه‌های كشورمان نیز قابل تعمق بوده و باید این حریفان را نیز زیر نظر داشته و به راحتی از كنار آنها رد نشد‌.
البته كاراته‌كاران بزرگسال نیز وضعیتی مشابه تیم‌های جوانان و امید دارند با این تفاوت كه این رده از تجربه لازم برخوردار بوده و می‌توانند از این فاكتور در جهت رسیدن به اهداف خود كمك گیرند‌. به امید آنكه هر دو گروه فوق در میادینی كه پیش رو دارند موفق ظاهر شده و بار دیگر برای كشورمان افتخارآفرینی كنند‌.
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید