شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

خرگوش کوچک، صید جدید رئالی ها


خرگوش کوچک، صید جدید رئالی ها
مادریدی ها ظاهراً نمی خواهند دست از سر ستارگان بارسلونا تیم رقیب سنتی خود بردارند. آنها از سال های قبل با خرید برند شوستر ستاره آلمانی نوكمپ كه حالا در كسوت سرمربیگری دوباره به برنابئو بازگشته این پروژه را آغاز كرده، با فیگو و رونالدو این امر را به اوج خود رساندند تا امروز كه خاویر ساویولا ستاره آرژانتینی، نیمكت نشین و ناراضی بارسا را به خدمت گرفتند بر سر این پروژه ایستاده اند.
ساویولا چند فصل پیش از این به همراه ریكلمه هموطن خود در اوج جوانی به بارسلونا آمد و تصور می شد كه یكی از این ۲ نفر بتوانند جای دیه گو مارادونا اسطوره افسانه ای را پر كنند اما عدم توجه به هر ۲ باعث شد راه خود را از نوكمپ جدا كرده و آرزوهای خود را در سایر تیم ها جست و جو كنند. خرگوش كوچك (لقبی كه به دلیل دندان های پیش او به ساویولا اطلاق كرده اند) راهی سویا شد و به اوجگیری این تیم كمك كرد تا قهرمان جام یوفا شود.درخشش او به حدی بود كه ستاره سویا با صدای اعتراض هواداران بارسا توسط لاپورتا به نوكمپ بازگردانده شد اما در حضور اتوئو، رونالدینیو، مسی و حتی گودیانسن، ریكارد توجهی به توانایی هایش نكرد و او را به نیمكت فرستاد.
در بعضی از بازی ها كه ستاره های فوق مشكلاتی داشتند، ساویولا به میدان آمد و گل های زیبایی به ثمر رساند اما این گل ها هم برای حضور در تركیب اصلی كافی نبود و سرمربی نشان داد كه اصلاً با سبك بازی وی موافق نیست.
درست به همین علت نیمكت نشینی های وی تداوم یافت و در همین بین صدای اعتراض او بلند شد و اعلام كرد در پایان فصل راهی رئال خواهد شد.این اظهارنظر اوضاع را برای او بدتر كرد اما كسی حرف هایش را جدی نگرفت.
طرفداران دیگر طاقت دیدن ستاره های خود با پیراهن رئال را نداشتند اما كادر مدیریتی بارسا تصور می كرد او جنگ رسانه ای به راه انداخته و خواهانی در پایتخت ندارد، غافل از اینكه دشمنان قسم خورده كاتالان هر بازیكنی از این تیم ولو درجه دوم را می خرند تا ثابت كنند در راه خرید مردان بارسا از ابتدا تاكنون مشكلی ندارند و با چند پزوتا بیشتر راه حضور این عده در برنابئو را هموار می كنند.
بدین ترتیب ساویولا پای برگه قراردادی را كه كالدرون رئیس رئال مقابل وی قرار داده بود، امضا كرد و عضوی جدید از تیم مدافع عنوان قهرمانی لالیگا شد.شوستر سرمربی آلمانی و جدید رئال كه می داند این انتقال چقدر حسادت برانگیز و حاشیه ساز است، سعی خواهد كرد در بازپروری ساویولا جدی و راسخ عمل كند تا این آرژانتینی هرچه سریعتر به اوج آمادگی بازگشته و به همراه سپیدپوشان مادریدی در میادین خودنمایی كند.
مطمئناً این آخرین خرید رئال از بارسا نخواهد بود و جالب اینكه تاریخ ثابت كرده چنین بازیكنانی در مادرید اوج گرفته و به بلندترین سطح فوتبال خود می رسند و ساویولا با همینپیش زمینه پای برگه قراردادی را امضا كرد كه حتماً برایش مشكلاتی را در پی خواهد داشت.
ساویولا كه در تابستان سال قبل به همراه آرژانتین بازی های خوبی را به نمایش گذاشته بود، به خوبی آگاهی دارد برای حضور مجدد در تركیب تیم كشورش زیرنظر باسیله نیاز به حضور در تركیب رئال و گلزنی دارد، كاری كه با توجه به حضور رائول، روبینیو و نیستلروی مشكل است و تازه ستارگان دیگری هم در راه هستند تا رقابت را برای حضور در تركیب اصلی دشوارتر كنند.خرگوش كوچك با این انتقال نزد هواداران بارسا خائن لقب گرفته اما می داند تا چه اندازه در دل طرفداران برنابئو جای دارد كه توانسته با این انتقال تیم رقیب را تحقیر كند، لذا با پشتیبانی آنها و تمرینات سنگین سعی دارد دوباره به اوج آمادگی بازگردد.
در این بین وظیفه شوستر هم سخت و دشوار است چراكه او نیز باید در راه آماده سازی این ستاره به دقت عمل كند و اجازه ندهد سرمایه ای را كه با اینسر و صدا به پایتخت آمده هدر برود و به نظر می رسد این شانس به بازیكنی روی آورده كه كل مجموعه با حساسیتی زیاد در پی احیاء مجدد او هستند.
سن ساویولا كم كم بالا می رود و زیاد فرصت ندارد كه در اروپا تیم عوض كند و حالا كه پیشنهاد تیمی نظیر یوونتوس در ایتالیا را رد كرده و خودش را واردمسایل حاشیه ای نموده، باید تلاش نماید تا با بالاترین ظرفیت ممكن راه پیشروی را در پیش گرفته و به گونه ای عمل كند كه در پایان فصل عذر او را نخواهند چراكهدر آن صورت نه در بین هواداران بارسا جایگاهی دارد ونه در بین طرفداران رئال و این یعنی پایان دوران فوتبالش در لالیگا!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید