جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


چه کسی آدرس موفقیت را بلد است؟


چه کسی آدرس موفقیت را بلد است؟
در اعماق وجودمان، پشت هر باور و عقیده و ادراك از دنیایی كه ما را احاطه می‌كند، مكانی وجود دارد كه موفقیت در آنجا لانه كرده است ‌
جایی هست كه در درون همه ما وجود دارد. جایی كه در آن آرامش مطلق و ارتباط با محیط اطرافـمان وجود دارد. درون تك‌تك ما، در اعماق وجودمان، پشت هر باور و عقیده و ادراك از دنیایی كه ما را احاطه می‌كند، مكانی وجود دارد كه موفقیت در آنجا لانه كرده است. در‌این مكان، وقتی كه در آنجا زندگی كنیم، همه چیز در جریان است. قوه خلاقیت با دنیا در ارتباط است و هر آنچه را كه دوست داشته باشد درك می‌كند. افرادی كه در كارشان موفق هستند، در‌این مكان زندگی می‌كنند. آنها هوای‌این مكان را استنشاق می‌كنند. آنها‌این مكان هستند.
این مكان در همه ما جای دارد. فقط باید یاد بگیریم به‌موقع از سر راهش كنار برویم تا بتواند به‌جریان بیفتد و راهش را در‌این دنیا پیدا كند. وقتی كه جلوی راهش را باز می‌گذاریم، وقتی كه می‌دانیم كجا هستیم و می‌دانیم داریم چه‌كار می‌كنیم، وقتی كه‌این مكان باز می‌شود و نوری را كه در ما وجود دارد به دنیا می‌تاباند، هیچ كاری نیست كه نتوانیم از پس آن بر بیاییم. هیچ غیرملموس و غیرممكنی برایمان وجود نخواهد داشت.‌این مكان هر چیزی را كه می‌خواهد می‌داند.‌این مكان كه درون همه ما جای دارد هر چیزی را كه شما می‌خواهید به‌دست بیاورید در دست دارد.‌
این مكان همه آن چیزهایی است كه شما آرزوی بودنش را دارید.‌این مكان موفقیت است. وقتی به‌این مكان وصل می‌شوید، دیگرموفقیت برایتان معنی نخواهد داشت بلكه فقط در زمان حال سیر خواهید كرد و به قدرت خلاقیت درونتان وصل خواهید شد و سرانجام با نیروی جهانی كه در تك‌تك ما جریان دارد، یكی خواهید شد.
همان‌گونه كه نویسندگان بزرگ تاریخ توانستند. همان‌گونه كه معروف‌ترین هنرمندان دانستند. همانگونه كه عالم‌ترین دانشمندان كشف كرده‌اند، مكانی در همه ما انسان‌ها وجود دارد كه دست و پا می‌زند تا خودش را نشان دهد و حرفش را به‌گوش جهانیان برساند. مكانی كه می‌خواهد دیده شود. وقتی كه واقعا به خود و مكانی كه در اعماق وجودتان هست، وصل می‌شوید، وقتی كه به خواسته باطنی خود پی می‌برید، وقتی كه سرانجام جایگاه خود را در دنیا پیدا می‌كنید، مكان درونتان كه به همه چیز آگاهی دارد می‌شكـفد. مكانی كه احتیاج به دست و پا زدن ندارد.‌اینجا مكان زیبایی است و خود را به طریقه‌های شگفت انگیزی به دنیا نشان می‌دهد.
خوب پس‌این مكان دقیقا چیست؟ چه شكلی است؟ چطور می‌توان پیدایش كرد؟‌این مكان نقطه‌ای است كه به ندرت از آن استفاده می‌شود. نقطه‌ای است كه شما از سر راهش كنار می‌روید و می‌گذارید جوهر وجودتان به جریان بیفتد. نقطه‌ای كه دیگر در آن ذهنی نیست اما زیبایی درونی هست. نقطه‌ای كه در آن در آرامش می‌نشینید و به چیزهایی كه خلق كرده‌اید با شگفتی نگاه می‌كنید. انگار دارید با چشمان دیگری آنها را می‌بینید. مثل نویسنده‌ای كه انگشتان خود را روی صفحه كلید قرار می‌دهد و می‌گذارد فكرهایش مانند آبی كه از آبشار می‌ریزد، سرازیر شوند، ‌این مكان در شما زندگی می‌كند و به همین صورت از شما سرازیر می‌شود.
باید یاد بگیرید تا خود را به رویش باز كنید، یاد بگیرید به دنیای اطراف‌تان وصل شوید، اكسیژنی را كه به شش‌هایتان داخل می‌شود، حس كنید، نوری را كه به چشمانتان می‌تابد ببینید، هوایی را كه از بینی‌تان می‌گذرد بو كنید، زندگی را كه با پوست بدنتان تماس دارد حس كنید. به كل دنیا وصل شوید و حس كنید چگونه با احساسات شما تماس برقرار می‌كند. هر موقع كه آماده هستید بگذارید تا شما را به‌حركت در بیاورد و از قوه خلاقیت شما استفاده كند تا نور خود را بر دنیا بیفكند.
سخت ترین قسمت باز كردن خود به روی‌ این مكان ‌این است كه باید از سر راه خودتان كنار بروید. ما اغلب می‌خواهیم از فكر و عقل خود استفاده كنیم تا از چیزها سر در بیاوریم و یا آنها را خلق كنیم. می‌خواهیم همه چیز با زور اتفاق بیفتد و‌این ابدا آن جایی نیست كه موفقیت در آن زندگی می‌كند. موفقیت در یك لحظه الهام زندگی می‌كند كه می‌آید و ما را برای یك آن تكان می‌دهد. موفقیت در یك تصور و خیال زندگی می‌كند كه ما را به‌حركت در می‌آورد تا قدم برداریم و در ما احساسات خارق‌العاده‌ای می‌دمد. موفقیت در اعماق وجودمان، در جایی زندگی می‌كند كه می‌خواهد بیرون بیاید و بازی كند. كودك درون قلب‌مان است كه مدادی را بر می‌دارد و آن را به هزاران اسباب بازی سرگرم كننده مبدل می‌كند.
موفقیت در جایی زندگی می‌كند كه می‌گذارد ما بخشی از دنیا باشیم. جایی كه در آن زیبایی غروب خورشید را می‌بینیم. جایی كه می‌گذارد معصومیت را در چشمان یك كودك ببینیم. جایی كه در آن می‌توانیم بدون هیچ تلاشی عشق بورزیم و حس كنیم و وصل باشیم.
مكان احساسات و اندیشه‌هاست، نه واكنش نشان دادن به جریاناتی كه در دور و برمان اتفاق می‌افتد، بلكه احساسی كه به ما می‌گوید ما قسمتی از یك عظمت بزرگ هستیم، حتی اگراین عظمت بزرگ را خود خلق كرده باشیم. نه فكرهایی كه زور می‌زنیم از درون خود بیرون بكشیم، بلكه فكرهایی كه از مكانی عمیق، در اعماق وجودمان به بیرون لبریز می‌شوند و ما را به شگفتی وامی‌دارند. فكرهایی كه حتی وقتی كه فكرشان را می‌كنیم مو به تنمان راست می‌شود.
موفقیت در عمق وجودتان زندگی می‌كند و اگر به خودتان اجازه دهید، می‌توانید همیشه با آن در ارتباط باشید. به كسی كه از كارش لذت می‌برد نگاه كنید. نگاه كنید چگونه كارش را انجام می‌دهد. او جایی را پیدا كرده است كه به راحتی از طریق آن، خلق می‌كند. جایی كه به‌وسیله برداشت‌هایش از دنیا و یا احساس ناامنی‌اش لكه‌دار نشده است. جایی كه دست ادراكش به آن نرسیده است.‌این مكان جایی است كه قوه خلاقیت، همه چیز را در دنیای اطرافش به چیزی جدید، منحصربه‌فرد و خارق‌العاده تبدیل‌می‌كند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید