سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا

روش‌های برتر برای حفاظت از اعتبار آن‌لاین شما


روش‌های برتر برای حفاظت از اعتبار آن‌لاین شما
اگر دوست ندارید كه در وب سایتی چیزی در مورد خود بیابید یا ببنید، جامعه رو به رشد شركت‌هایی وجود دارد كه می‌تواند چیزهای بد یا ناخواسته را پاك نماید و آبرو و اعتبار شما را بخرد، البته این جامعه این كار را بخاطر دستمزد آن انجام می‌دهد.
نیاز برای چنین سرویس‌هایی ناشی از داستان اخیر در مورد زنی اهل پنسیلوانیای ایالات متحده می‌باشد كه از دانشگاه Millersville تقاضای غرامت كرده است و ادعا می‌كند كه وی می‌تواند توسط مدیران دانشكده‌ای كه به طور غیرعادلانه‌ای او را به علت عكسی كه این زن را با كلاه دزدان دریایی و در حال نوشیدن با یك فنجان پلاستیكی در MySpace نشان می‌دهد، تادیب كرده‌اند، و در نتیجه شغل مدرسی وی به خطر افتاده است. عنوان این عكس چنین است: دزد دریایی در حال نوشیدن.
هر كسی كه در آینده به شما پیشنهاد ازدواج بدهد، شما را به صورت آن‌لاین جستجو خواهد كرد، پس شما چه كاری می‌توانید انجام دهید؟ در اینجا فهرست شركت‌هایی موجود است كه شاید قادر باشند كه به شما كمك نمایند:
▪ Stolen ID: Search.com
سرویس رایگان از Trusted ID كه به شما اجازه می‌دهد تا دریابید كه آیا شماره‌های كارت اعتباری یا Social Security شما در میان ۲/۳ میلیون عدد مظنون تعیین هویت در پایگاه اطلاعاتی تشخیص هویت كلاهبرداری هست یا خیر.
▪ Reputation Defender:
می‌تواند نامه‌های پستی وب منفی یا پیچیده را از بین ببرد یا انتقال دهد. وب سایت شركت اعلام می‌كند كه تمام اطلاعات در مورد شما و یا فرزند شما را در اینترنت جستجو خواهد كرد و در یك گزارش شفاف به شما نشان خواهد داد، همچنین تمامی اطلاعات نادرست، نامناسب، مضر و تهمت‌آمیز در مورد شما و یا فرزندتان را با استفاده از اسلوب شناسی خانگی اختصاصی را از میان خواهد برد.
▪ Mypublicinfo.com:
بدنبال استفاده غیرمجاز از شماره Social Security شما می‌باشد. محصول نخست وب سایت MPI،Public Information Profile است كه پس زمینه اطلاعات مصرف كننده را كه در گزارش‌های اعتباری یافت نشده است، بدست می‌آورد، جمع و فرمت می‌نماید. هزینه آن ۷۹/۹۵ دلار آمریكاست.
▪ ClaimID:
شیوه‌ای را برای مدیریت مركزی تمام اطلاعات شخصی شما در فضای مجازی ارائه می‌دهد. در وب سایت این شركت اعلام شده است كه شما را با Open ID ای كه می‌توانید از آن برای ورود به هزاران سایت مثل ma.gnolia، Live journal و Technorati استفاده كنید، آماده خواهد كرد -- بدون اینكه مجبور به ایجاد اكانت جدید و یا به خاطر سپردن اسم رمز دیگری باشید. در صفحه Claim ID شما، می‌توانید پروفایل تمام سایت‌هایی را كه هویت شما را به مخاطره می‌اندازند، ایجاد كنید و این شركت به شما اجازه خواهد داد تا بدانید كه آیا صفحه مهم در مورد شما Offline می‌شود یا خیر -- و نیز Claim ID برای شما جای مخفی صفحه را فراهم می‌كند تا هیچوقت مطالب مهم را از دست ندهید.
▪ Naymz:
تهیه كننده آن‌لاین مدیریت / اعتبار و سرویس‌های پیشرفته برای افراد، گروه‌ها و شركت‌ها این شركت اعلام می‌كند كه تجربه دوستانه و ساده‌ای را برای كاربرانی كه علاقمند به توسعه تصویر مثبت و صحیح شهرت و هویت حرفه‌ای یا شخصی خود می‌باشند، فراهم می‌كند.
▪ IdentitySweep.com:
از اطلاعات بدست آمده از mypublicinfo.com استفاده می‌نماید تا به شما آگاهی دهد كه چه زمانی اطلاعات شما در پایگاه‌های اطلاعاتی داده اعتباری به سرقت رفته و در دایركتوری‌های آن لاین منتشر می‌شود و فورا توسط پست الكترونیكی هر كدام از فعالیت‌های مشكوك مربوط به اطلاعات شخصی شما را اطلاع می‌دهد. این شركت تعهد كرده است كه تكنولوژی‌اش سریعتر از كارت اعتباری و سرویس‌های اشكارسازی دایره اعتباری كه پس از قربانی شدن شما، هشدارتان می‌دهند، كار می‌كند. با پرداخت ماهانه ۴/۹۵ دلار، شما می‌توانید بیمه سرقت هویت را بدست آورید تا به میزان ۲۵۰۰۰ دلار برای خریدهایی كه از اطلاعات شما استفاده می‌نمایند، صرفه‌جویی در هزینه كنید.
▪ Choice point:
نسخه مصرف كننده گزارش‌های پس زمینه و سیعتر خود را با قیمت‌های ۹/۹۵ دلار تا ۴۹/۹۵ دلار به فروش می‌رساند. گزارش میزان قیمت شامل جستجوی فایل مجرم‌ ملی و استانی و تحقیق در مورد آموزش و استخدام می‌باشد.
▪ Lexis Nexis: Accurint Person Report را با قیمت ۸ دلار ارائه می‌دهد، كه اطلاعات پایگاه اطلاعاتی خصوصی و عمومی را تحت نام شما گردآوری می‌كند، كه شامل اطلاعات ثبت نام وسیله موتوری می‌باشد.
نویسنده: Michael Cooney
مترجم: آزاده ارشدی‍
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر