شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

ADSL


ADSL
● ADSL چیست و چگونه کار می‌کند؟
DSL یا Digital Subscriber Line (به معنی خط اشتراک دیجیتال) یک شیوه مؤثر و در عین حال کم ‌هزینه جهت اتصال به اینترنت است که از سرعت و کیفیت مطلوبی برخوردار است. انواع مختلفی از DSL موجود است که امکان اتصال به اینترنت را با سرعتها و امکانات مختلفی به ‌وجود می‌آورند. نوعی که عموما برای مصارف خانگی از آن استفاده می‌شود. Asymmetric-DSL یا ADSL یا DSL نامتقارن می‌باشد، که در بهترین شرایط، عملا امکان گرفتن اطلاعات با سر عتی معادل با ۲Mbps و فرستادن اطلاعات با سرعتی حدود ۲۵۶Kbps را مهیا می‌سازد.
● تجهیزات مورد نیاز کاربر ADSL
به کمک یک Customer Premises Equipment) CPE) که همان ADSL Modem می‌باشد و یک خط تلفن فعال به راحتی می‌توان ارتباط ADSL را برقرار کرد. شرکت آریا رسانا تدبیر مفتخر است جهت رفاه حال مشترکین محترم CPE را در طول مدت قرارداد بصورت امانی در اختیار مشترکین محترم قرار دهد.
● مزایای ADSL
▪ سرعت بسیار بالا : این تکنولوژی قابلیت انتقال داده را با سرعتی معادل ۸Mbps برای فواصل کوتاه و ۲Mbps برای فواصل زیاد دارا می‌باشد که این عدد حدودا ۱۴۰ برابر بیشتر از سرویس Dial-up می‌باشد.
▪ سرویس ۲۴ ساعته : این سرویس امکان استفاده از اینترنت را بصورت ۲۴ ساعته، بدون زحمت شماره‌گیری و یا قطع و وصل شدن، میسر می‌سازد.
▪ امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن : استفاده از سرویس ADSL امکان استفاده همزمان از شبکه اینترنت و تلفن میسر می‌باشد.
▪ عدم اشغالی خطوط تلفن.
▪ حدف هزینه تلفن در زمان استفاده از اینترنت.
● مزیت فنی استفاده از سرویس SHATEL
این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی ADSL۲+ شرکت Paradyne که پیشرفته ترین تکنولوژی ADSL می باشد علاوه بر فراهم نمودن امکانات فوق مزیتهای انحصاری ذیل را نیز ایجاد می نماید:
۱)حداقل مصرف برق در مودم ها : از آنجائیکه مودم CPE) ADSL) به صورت ۲۴ ساعته روشن می باشد لذا مصرف برق پارامتر چشمگیر و عملی می باشد در سرویس ارائه شده توسط SHATEL میزان مصرف برق CPE با توجه به میزان استفاده به صورت خودکار کم، زیاد و یا قطع خواهد شد.
۲) حداقل Noise : سرویس شاتل حداقل حساسیت را نسبت به شرایط Noisy دارا می باشد. لذا امکان استفاده در فواصل طولانی و یا بیشتر سخت تر فراهم می باشد.
http://poroge.parsiblog.com/-۲۴۴۳۲۰.htm


همچنین مشاهده کنید