یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

جوان و تازه همچون آفتاب


جوان و تازه همچون آفتاب
● طراوت لب‌ها را حفظ کنید
آیا رژ لب پس از یک ساعت، روی لبتان محو می‌شود؟ هرچه بیشتر پا به سن می‌گذاریم، لب‌ها باریک‌تر و خشک‌تر می‌شوند.
شکل لب‌ها از حالت دوران جوانی در می‌آیند و خط دور لب‌ها کمرنگ‌تر و محوتر می‌شود، مخصوصاً اگر سیگاری باشید. اگر می‌خواهید لب‌هایتان شکل خود را حفظ کنند بهتر است از مرطوب کننده‌های لب استفاده کنید.
● خط‌های دور چشم را کم کنید
وقتی که خط‌های ریز و کوچک دور چشم‌تان کم‌کم به دایره‌های عمیق و طولانی تبدیل می‌شود، آن وقت باید به سراغ کرم دور چشم قوی بروید. این کرم‌ها به آرامی پوست را ورقه ورقه می‌کنند. باید هر شب کرم را به آرامی دور چشم مالید و ماساژ داد تا ظاهر خط‌ها را کمرنگ‌تر و سطحی‌تر کند.
● به دست‌هایتان کمک کنید
معمولاً وقتی به صورت و گردن خیلی توجه می‌کنیم، از سلامت دست‌هایمان غافل می‌مانیم. اما اشتباه می‌کنیم، دست‌هایمان به همان اندازه سن ما را نشان می‌دهند.
استفاده از کرم‌ەای مرطوب کننده و ضدآفتاب برای جلوگیری از خشکی پوست یا ممانعت از ایجاد لکه‌هیا ریز قهوه‌ای روی پوست دست بسیار مؤثر است.
● خط‌های عمیق روی صورت را پائین ببرید
خط‌های عمیقی که از کنار بینی تا نزدیک دهان ادامه دارند حاصل کمبود چربی و رطوبت و شل شدن پوست است در واقع دو عاملی که بر اثر مرور زمان روی صورت ایجاد می‌شود و اجتناب ناپذیرند.
برای کمتر شدن اثر این دو عامل می‌توان از کرم‌های ضد چروک که در بازار هستند استفاده کرد. این کرم‌ها معمولاً خط‌های روی پوست را پر می‌کنند و به اطراف آن نیز چربی می‌رسانند و از بیشتر شدن آنها جلوگیری می‌کنند.
● پوست شفاف دوران جوانی‌تان را برگردانید
وقتی پوستتان کم‌کم رنگ پریده می‌شود یا به زردی می‌گراید، سریع‌ترین راه حل استفاده از ”سرم“ است. این مایع (یا روغن) سبک بسیار غلیظ است و سریع جذب پوست می‌شود که برای جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید است.
صبح‌ها قبل از آرایش می‌توانید مقداری از آن را روی صورت بمالید. اگر شب‌ها قبل از زدن کرم مرطوب کننده از آن استفاده کنید، میزان جذب آن توسط پوست بیشتر خواهد بود.
● آن سوی محافظت از پوست
یا به جای نوشیدن قهوه از چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید.
یا سعی کنید وزن‌تان را ثابت و البته پائین نگه دارید چرا که پائین و بالا رفتن وزن به‌طور مداوم، قابلیت ارتجاعی پوست را از بین می‌برد.
یا انواع توت‌ها برای کلاژن و جریان یافتن خون بسیار مفید هستند.
یا شب‌ها حداقل هفت ساعت کامل بخوابید. یا از کرم‌های محتوی چربی‌های اشباع شده (Poly unsutunated) استفاده نکنید، چون هم در صورت و هم در بدن ایجاد تحریک و قرمزی می‌کنند.
● با سیاهی و گودی زیر چشم‌تان خداحافظی کنید
اگر هر ماه یک تیوپ کرم پودر تمام می‌کنید وقت آن رسیده که یک نظر جانانه به خطوط صورتتان بیندازید. می‌توانید از ژل‌های مخصوصی استفاده کنید که پف زیر چشم و سیاهی آن را کم می‌کنند.
بهتر است قبل از پرداخت پول زیاد برای کرم‌های آرایشی، هزینه‌تان را صرف کرم‌های قوی و مؤثرتر بکنید تا پوست سالم‌تری هم داشته باشید.
منبع : مجله زندگی ایده آل


همچنین مشاهده کنید