جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

گذشته، حال و آینده راموس


گذشته، حال و آینده راموس
▪ نام: سرجیو راموس گارسیا
▪ محل تولد: اسپانیا
▪ تاریخ تولد: ۳۰ مارس ۱۹۸۶
▪ ملیت: اسپانیایی
▪ قد: ۸۳/۱ سانتی متر
▪ وزن: ۷۳ کیلوگرم
▪ پست: مدافع مرکزی، دفاع راست
«سرجیو راموس» با وجود حضور مستمر در رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا، بازی های خوبی به نمایش گذاشته است. این جوان ۲۱ ساله تنها به لطف انگیزه بالای خود توانسته تا این حد موفق ظاهر شود.
● سال های ابتدایی
«سرجیو راموس گارسیا» ۳۰ مارس ۱۹۸۶ در کاکاس ( جایی نزدیک شهرسویل) به دنیا آمد و بدون هیچ علاقه ای به فوتبال رشد کرد. «رنه» برادر بزرگتر سرجیو که بعدها به عنوان مدیر برنامه های او مشغول به فعالیت شد، این جوان را ترغیب کرد در باشگاه «کاکاس» مشغول به فعالیت شود. ابتدا او به عنوان یک مهاجم دوران حرفه ای را آغاز کرد اما پس از چندی به خط میانی آمد و سپس به خاطر فیزیک مناسبی که داشت، در خط دفاع به مقابله با رقیبان پرداخت و بازی های خوبی به نمایش گذاشت. سرجیو پس از ارائه بازی های خوب به سویا پیوست. وی در تیم اندلسی جایگاه خوبی یافت.
● سویا
سرجیو با حضور موفق در دفاع راست، در سن ۱۶ سالگی با سویا قرارداد حرفه ای امضا کرد. او در تیم سفیدپوش پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و به عنوان یکی از بازیکنان جوان، درخشش تأثیرگذاری از خود بر جای گذاشت.
راموس نخستین بازی خود را اول فوریه ۲۰۰۴ انجام داد. در آن زمان «خواکین کاپاروس» هدایت سویا را برعهده داشت.سرجیو فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ ، ۷ بار با پیراهن سویا بازی کرد و فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ به عنوان یکی از اعضای ثابت تیم، ۳۱ بار به میدان رفت و ۲ گل نیز به ثمر رساند.
یکی از گل های او روی یک ضربه ایستگاهی درون دروازه رئال مادرید جای گرفت که نقطه آغاز پیوستن او به قوهای سفید هم تلقی شد. راموس هرچند به عنوان مدافع راست بازی می کرد اما قابلیت حضور در هر پستی از خط دفاع را داشت. وی حتی در بسیاری از اوقات به عنوان هافبک دفاعی نیز به میدان می رفت. ملی پوش اسپانیایی به دلیل بازی های خوب، ارسال پاس های دقیق و قدرت سرزنی بالا در سراسر دیار ماتادورها مطرح شد و همه خواستار حضور و هنرنمایی او در تیم ملی شدند.باشگاه هایی نظیر رئال مادرید، آرسنال، چلسی و والنسیا خواستار جذب این بازیکن بودند، با این حال راموس تابستان ۲۰۰۵ به رئال مادرید پیوست تا دوران پیشرفت را در این باشگاه سپری کند.
● دوران رئال مادرید
راموس پس از مذاکرات طولانی و فشرده، سرانجام اواخر آگوست با قراردادی به ارزش ۲۷ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و به این ترتیب بزرگترین انتقال داخلی لالیگا شکل گرفت. او همچنین پس از «وین رونی» دومین جوان گرانقیمت دنیا به حساب می آید. حضور در رئال فرصت خوبی بود تا راموس بتواند به قله برسد. سرجیو در رئال، پیراهن شماره ۴ را که متعلق به «هیه رو»ی افسانه ای بود به تن کرد. کنار «خولیو باپتیستا» (همتیمی سابق خود در سویا) عملکرد مثبتی ارائه کرد. مربیانی نظیر واندرلی لوکزمبورگو و خوان لوپز کارو از او در پست های مختلف دفاعی استفاده کردند و هر بار جواب مثبتی دریافت نمودند. سرجیو به عنوان هافبک دفاعی، ۳۳ بار برای تیم به میدان رفت و ۴ گل به ثمر رساند. او در لیگ قهرمانان اروپا نیز ۷ گل درون دروازه رقبا جای داد. با حضور فابیو کاپلو در برنابئو، راموس به طور ثابت در پست مدافع مرکزی حاضر شد.
حضور فابیو کاناوارو باعث شد راموس بنا به صلاحدید مربیان در پست مدافع مرکزی بازی کند. در دوران حضور دُن فابیو، راموس دوران خوبی را پشت سر گذاشت. او ۳۳ بار در لالیگا با پیراهن رئال مادرید به میدان رفت و همچنین در ۶ رقابت لیگ قهرمانان درخشید که در نهایت ۶ گل نیز به ثبت رساند. گلزنی در ال کلاسیکو مقابل بارسلونا شاهکار جوان رئال مادرید محسوب می شد. سرجیو در نخستین بازی لیگ قهرمانان برای رئال مادرید، پس از کاسیاس و رود ون نیستلروی، سومین بازیکن تأثیرگذار میدان نام گرفت.با حضور برند شوستر آلمانی در برنابئو و جذب بازیکنانی نظیر «پپه» و کریستوف متزلدر، راموس در پست مدافع راست به میدان رفت و ۳ گل به دروازه بان رقیب هدیه کرد.
● تیم ملی اسپانیا
راموس سال ۲۰۰۴ به تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا دعوت شد و با گذشت زمان به پیشرفت قابل ملاحظه ای دست یافت. او نخستین بازی ملی خود با تیم ملی بزرگسالان را ۲۶ مارس ۲۰۰۵ مقابل چین انجام داد. بازیکن باآتیه رئال مادرید آن زمان تنها ۱۹ سال داشت اما به دلیل انجام بازی خوب مقابل چین، کم کم در ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا قرار گرفت. با توجه به غیبت میشل سالگادو، وی در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل صربستان و مونته نگرو به میدان رفت.
● حال حاضر
این مدافع بزرگ از میلان پیشنهاد خوبی دارد. «رنه» مدیر برنامه های سرجیو توانست قرارداد جدیدی برای برادرش به امضا برساند و حتی ۲ میلیون یورو به مبلغ قرارداد سرجیو بیفزاید.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید