جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نسخه شفا بخش احمدی نژاد و اهمیت مجلس هشتم !


نسخه شفا بخش احمدی نژاد و اهمیت مجلس هشتم !
سخنان احمدی نژاد در صحن مجلس به هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۸۷ گویای آن بود که ریاست محترم جمهوری تحلیل روشنی از او ضاع اقتصادی و اجرایی کشور وگلو گاههای مفاسد اقتصادی و اداری در سیستم ناموزون دولتی دارند .
همه آنانی که درگیر مسایل اجرایی کشور هستند با تمام وجود سخنان رئیس جمهور را مورد توجه قرار دادند اما افسوس که جریان های سیاسی کشور به چیزی کمتر از سیطره کامل بر دستگاههای اجرایی و مالکیت شر کت های دولتی رضایت نمی دهند .
و با نادیده گرفتن دستاورد های بزرگ دولت همچنان در مسیر توهم آلود و مسموم سیاسی حرکت می کنند .
و سعی دارند تا با بحث های عامیانه و جنگ روانی دستاورد های بزرگ دولت را به زیر سوال ببرند
در دولتین اصلا حات و سازندگی نظم و انضباط اداری از سیستم دولتی حذف شد .و ضوابط اداری و مالی قربانی روابط الیگارشی و مافیایی گردید .آسیب شناسی این مسیر که شباهت زیادی به فساد اداری در دوران اتحاد جماهیر شوروی داشت قدرت های خارجی را به طمع انداخت که از همان سناریو برای سر نگونی جمهوری اسلامی استفاده کنند .
در این میان اصلاح ساختار اداری و اقتصادی دوران اصلا حات و سازندگی نیاز به فردی داشت که از فساد اداری و اقتصادی دوران اصلا حات و سازندگی مصون مانده باشدو از طرفی شناخت جامعی از روابط درونی و تعاملات دستگاههای اجرایی با یگدیگر داشته باشد .
وامروز متوجه می شویم که این ذخیره ارزشمند دکتر احمدی نژاد بوده است که با همه قابلیت ها و توان اجرایی در دوران اصلاحات و سازندگی از پست های بالای اجرایی دور نگه داشته شده بود .
اکنون دیگر این حقیقت برای همگان روشن گردیده که احمدی نژاد در ۱۶ سال اصلاحات و سازندگی به برر سی و تحلیل و آسیب شناسی مسایل اجرایی کشور پرداخته است و وقت و انرژی خود را صرف منازعات بی مورد سیاسی و هیجانات کاذب نکرده است و به مر حله کامل خود سازی رسیده است .امام راحل در جایی فرمود :
خدا نکند قبل از این که فرد خود را بسازد جامعه به او رو آورد و مصداق عینی و مثبت این جمله امام دکتر احمدی نژاد است.
و اثبات این معنی از سخنان دکتر احمدی نژاد که در مقاطع مختلف در ارایه تحلیل های اقتصادی و تنگنا ههای اجرایی از خود بروز داده است کاملا مشهود است .
به قول معروف :
بیهوده سخن به این درازی نیست !
احمدی نژاد نو عی پراگماتیسم عملی را در ارتباط با تنگنا ههای اجرایی و اقتصادی در پیش گرفته است .و طراوت و خستگی نا پذیری او عامل موثری در پیشبرد امور است.
اهمیت تلاش او زمانی مشخص می شود که از حجم سنگ اندازی ها و تخریبات بی سابقه جریان سیاسی کشور اطلاع داشته باشیم .
به واقع جریان های سیاسی در تخریب رئیس جمهور از تمام خطوط قرمز عبور کرده اند !
از این روی انتخابات مجلس هشتم آزمونی بزرگ در برابر ملت ایران قرار می دهد . بی تردید اگر سنگر مجلس هشتم در اختیار نیرو های خلاق و حامی دولت قرار گیرد ایران در یکی از لحظات غرور آفرین تاریخ معاصر خود جهت ارتقای مو قعیت جهانی و منطقه ای قرار خواهد گرفت .و یقینا آسیا شاهد تولد یک قدرت فرامنطقه ای اسلا می خواهد بود .
جناب حداد عادل در مصاحبه با خبر گزاری فارس فر موده بودند که مجلس در پشت دولت است نه در مشت دولت !
امید ما این است که مجلس هشتم در راستای سیاست های دولت اسلامی که بر آمده از میل و اراده توده های مردم و فر مایشات مقام معظم رهبری است گام بردارد و ضمن پر هیز از دخالت در امور اجرایی ابعاد نظارتی و قا نو نگذاری خود را تقویت کند .
و مشی مردمی رئیس جمهور نصب العین نمایندگان مجلس هشتم قرار گیرد .
و امتیازات سوال بر انگیزی که نمایندگان ادوار قبل برای نمایند گان تدارک دیده اند در یک اقدام خدا پسندانه و ارزشی حذف نمایند .
اگر مسیر مجلس هشتم و دولت نهم در یک راستا قرار گیرد سیر تحولات اجتماعی و اقتصادی شتابی فزاینده خواهد گرفت .
امید ما این است که حامیان دولت در این روزهای باقیمانده به استرا تژی مشخصی در ارتباط با مجلس هشتم دست پیدا کنند و مردم را از سر در گمی نجات دهند و خود را از چنبره احزاب زیاده خواه که پا یگاه مردمی آنها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر همگان روشن گردیده نجات دهند و از این ترمز خود ساخته احزاب و جریان های سنتی که هر تغییری را در راستای حذف خود تلقی می کنند نجات یابند .
البته نصرت الهی همیشه شامل حال خدمتگزاران صدیق دولت نهم بوده است و تشکیل مجلسی مردمی دور از انتظار نیست .
نویسنده: کیومرث کاتوزی
http://katozi.parsiblog.com/۳۷۳۴۰۳.htm


همچنین مشاهده کنید