جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کاسیاس: برای پیروزی باید جنگید


کاسیاس: برای پیروزی باید جنگید
در پی برد ۳ بر ۲ رئال مادرید مقابل رکرتیوو، ایکر کاسیاس دروازه بان جوان رئال مادرید از این پیروزی مقابل یک تیم قوی ابراز خشنودی کرد. وی در گفت وگویی با سایت رسمی رئال مادرید اذعان داشت: «این پیروزی برای تمام بازیکنان سختکوش تیم ما افتخار بزرگی محسوب می شود. با کسب ۳ امتیاز و قرار گرفتن در صدر جدول تا حدودی توانستیم پیروزی خود را تضمین کنیم.»با نزدیک شدن به انتهای فصل تیم های قعر جدولی از اهمیت کمتری برخوردارند چرا که آنها نقشی در تغییر نتایج ما نخواهند داشت.تنها نگرانی تیم ما، بارسلونا است که جایگاه دوم را در جدول به خود اختصاص داده است. من معتقدم برای پیروزی در لالیگا تا حد امکان باید بجنگیم. برای این بازی دوندگی زیادی داشتیم و این پیروزی را مدیون یک تلاش همگانی و اتحاد همه جانبه هستیم. با اینکه بازیکنان رکرتیوو تلاش زیادی برای پیروزی کردند توانستیم با اختلاف یک گل به برتری برسیم.در اینجا جا دارد درباره کاسیاس نکات جالبی را بدانیم.
● کاسیاس درخشان
ایکر کاسیاس فرناندز در ۲۰ می ۱۹۸۱ در منطقه موستولس شهر مادرید به دنیا آمد. والدین وی کمی پیش از تولد او در منطقه باسکو شهر بیلبادو مشغول به کار بودند. آنها آنقدر به اسم «ایکر» علاقمند بودند که بلافاصله بعد از تولد فرزندشان این اسم را بر وی نهادند. نام برادر کوچکتر ایکر «اونی» است. در حال حاضر کاسیاس اولین انتخاب برای پست دروازه بانی در رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا می باشد. این دروازه بان جوان و خوش استیل باوجود سن کم در بسیاری از گل های خورده تیمش بی تقصیر بوده و اکثر اوقات از دروازه محافظت می کند.
وی چیزی از دروازه بانان برتر جهان نظیر بوفون، الیور کان و... کم ندارد. حتی خود او نیز جزو یکی از بهترین های دنیا به شمار می رود. روز تولد کاسیاس با یک سال اختلاف بیشتر با روز تولد دروازه بان چلسی، «پترچک» مطابق است. او در سال ۱۹۹۱ کار خود را در تیم نوجوانان رئال مادرید آغاز نمود اما تا پیش از شروع سال ۱۹۹۸ به تیم بزرگسالان رئال پیوست و در ترکیب جدید تیم رئال در فصل بعدی قرار گرفت. در سال ۲۰۰۰ و در پی شکست ۳ بر صفر والنسیا مقابل رئال مادرید ایکر جوان ترین دروازه بانی بود که تا آن زمان در دروازه حضور یافته بود. این پیروزی دلنشین ۴ روز پس از تولد ۱۹ سالگی ایکر به وقوع پیوست. در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ کاسیاس به علت عملکرد ضعیف، جایگاه خود را به سزار واگذار نمود اما پس از مصدومیت وی در آخرین دقایق بازی تیم های رئال و بایر لورکوزن در فصل ۲۰۰۱ لیگ قهرمانان (که با پیروزی ۲ بر یک رئال بر بایرن به پایان رسید) جایگزین سزار شده، جایگاه خود را بار دیگر به دست آورده و آن را تاکنون حفظ کرده است.
● حضور در تیم ملی اسپانیا
ایکر در طول مسابقات قهرمانی فوتبال نوجوانان و جام جهانی نوجوانان فیفا در سال ۱۹۹۹ یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا بود. در پی عملکرد بسیار حرفه ای ایکر در بازی اسپانیا مقابل سوئد وی در جام ملت های ۲۰۰۰ از داشتن جانشین در تیم ملی کاملاً بی نیاز بود.
● حضور در جام جهانی ۲۰۰۲
یک سال بعد در سال ،۲۰۰۱ ایکر کاسیاس انتخاب اول دروازه بانی برای تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی- ژاپن بود. در جریان بازی یک هشتم نهایی بین اسپانیا و جمهوری ایرلند (که با پیروزی اسپانیا بر ایرلند در ضربات پنالتی خاتمه یافت) ایکر عملاً به یک قهرمان ملی تبدیل شد. پس از جام جهانی ۲۰۰۲ و در نتیجه عملکرد حیرت آور ایکر در مقابل ایرلند و کره جنوبی جایگاه خود را به عنوان دروازه بان اول تیم ملی بزرگسالان اسپانیا به طور قطعی تثبیت کرد.
● حضور در یورو ۲۰۰۴
ایکر در همه مسابقات برگزار شده در یورو ۲۰۰۴ حضور یافت و تنها ۴ بار گل دریافت کرد. پس از آن در هر ۲ نیمه بازی مقابل تیم نروژ در اسلو دروازه اسپانیا را بسته نگه داشت و موجب راهیابی تیم خود به فینال جام ملت های اروپایی سال ۲۰۰۴ شد.
● حضور در جام جهانی ۲۰۰۶
ایکر انتخاب اول تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۰۶ بود. در پایان آن رقابت ها اسپانیا با شکست ۳ بر یک در مقابل فرانسه از رسیدن به قهرمانی بازماند. در طول این مسابقات کاسیاس ۲ بار به عنوان کاپیتان تیم اسپانیا به زمین رفت.
● افتخارات کاسیاس
▪ داخلی:
ـ قهرمانی لیگ اسپانیا: در سال های ۲۰۰۱ ، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷
ـ سوپر کاپ اسپانیا۲۰۰۳:
▪ در سطح قاره اروپا:
ـ لیگ قهرمانان: ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲
ـ سوپر جام اروپا: ۲۰۰۲
ـ جام بین قاره ای: ۲۰۰۲
▪ در سطح جهانی:
ـ قهرمانی در جام جهانی نوجوانان فیفا: ۱۹۹۹
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید