جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


شادی های زندگی را با هم شریک شویم


شادی های زندگی را با هم شریک شویم
مبارک است، اکنون که زندگی تازه ای را با همسر خود شروع کرده اید و شیرین کامی عروسی و روزهای عاشقانه ای که با هم گذرانیده اید هنوز در خاطرتان هست. حتماً قدر عشق و محبتی را که بین شما وجود دارد را می دانید و به خوبی آگاهید که یک زندگی تازه چون نهالی است که به باران محبت فی مابین شما نیاز دارد تا بزرگ و تناور شود. گاه نگهداری و مراقبت از عشق، از عاشق شدن نیز سخت تر است. شما وظیفه دارید همان قدر که برای کار و مسئولیت هایتان وقت می گذارید به علاقه ای که به یکدیگر دارید نیز بپردازید؛ زیرا اگر نهال کوچک محبت بین شما بخشکد قطعاً زندگی مشترک برای هر دو نفر مبدل به قفسی می شود که میل به رهائی از آن تنها هدف شما خواهد بود.
برای کمک به زنده نگه داشتن عشق و محبت گرما بخش زندگی تان روشهای ساده ای وجود دارد که می توانید با عمل به آنها عشق را زنده نگه دارید و برای همیشه با هم بمانید.
● برای باهم بودن وقت بگذارید
مهم نیست که سرتان چه قدر شلوغ است و چه مسئولیتهای سنگینی برعهده دارید، حتماً لازم است که برای همسر خود وقت بگذارید و فرصتی برای گذراندن وقت با یکدیگر داشته باشید. مهم نیست که چند سال از ازدواجتان می گذرد، همیشه می توانید با گذاشتن وقت برای برنامه ای دو نفری عشق سالهای نخستین زندگی خود را زنده کنید.سعی کنید با هم بیرون بروید و یا شامی دونفری به یاد روزهای ابتدایی ازدواجتان با هم صرف کنید. به یاد داشته باشید که اکسیر عشق و همبستگی کلید همه درهای بسته در زندگی زناشویی شماست.
● همیشه با یکدیگر صادق باشید
توانایی برقراری ارتباط و صداقت دو عامل اساسی برای در کنار یکدیگر نگه داشتن زوجهاست. به یاد داشته باشید که همان قدر که شما به وفاداری و صداقت همسرتان اهمیت می دهید، وی نیز به صداقت شما نیاز دارد. حتی دروغهای بسیار کوچک گاه به متلاشی شدن زندگی زناشویی می انجامد. به خاطر داشته باشید که چیزی به نام دروغ مصلحتی وجود ندارد زیرا دروغ به هر حال دروغ است و می تواند به اعتقاد همسرتان نسبت به شما ضربه ای جدی بزند و زندگی تان را به خطر اندازد.
● به یکدیگر احترام بگذارید
احترام گذاشتن یعنی به بهترین ویژگیها و خصوصیات هم ارزش گذاشتن. اگر به خصوصیات هم احترام نگذارید هیچ توصیه ای موثر نخواهد بود.
بیاموزید که هم در لحظات شادی و هم در لحظات ناراحتی و دلخوری احترام یکدیگر را حفظ کنید و این مقدور نخواهد بود مگر آنکه در ابتدا یاد بگیرید خودتان را در هر شرایطی کنترل کنید. با گذشت زمان متوجه تغییرات جسمانی در خود و همسرتان می شوید.
تغییرات ظاهری را بپذیرید و علی رغم تغییر ظاهر به همسرتان برای ویژگی های شخصیتی اش عشق بورزید زیرا احترام گذاشتن به یکدیگر موجب می شود که بدانید در هر شرایطی کسی از شما حمایت خواهد کرد. این احترام در طول زمان اشتیاق شما را به یکدیگر حفظ خواهد کرد.
● از معجزه خنده غافل نشوید
در زندگی همان قدر که لحظات شیرین و به یاد ماندنی وجود دارد گاه با سختی ها و مشکلات نیز روبرو خواهید شد. بهترین واکنش نسبت به سختی ها و مشکلات علاوه بر چاره اندیشی و مشورت، خندیدن به آن هاست. گاه در پایان روزکاری خسته کننده ای که پشت سر نهاده اید، نکته ای ظریف و یا اتفاقی جالب خنده ای را برلبان شما می نشاند که به اندازه یک لیوان چای گرم در یک روز زمستانی فرح بخش است. تا جایی که امکان دارد با یکدیگر بگوئید و بخندید، به ویژه زمانی که در شرایط سخت قرار می گیرید. اغلب وقتی در حال بحث و جدل هستید، نکته ای خنده دار و لبخندی کوچک دعوا را به سمت صلح و آرامش راهبر می شود. در گفت وگوهایتان از خاطرات خوش گذشته یاد کنید و با رفتن به مکانهای خاص خاطرات و یادواره هایتان را زنده کنید و به این ترتیب احساس شادمانی و لذت را به وسیله کاری کوچک به دست آورید.
● با یکدیگر حرف بزنید
پس از گذراندن یک روز کاری سخت هیچ چیز مانند همدردی و تسلی همسرتان خستگی را از تن شما به در نمی کند. بیاموزید که در مورد مسائل کاری، مشکلات و درگیریهایتان با هم صحبت کنید و بدین ترتیب علاوه بر سبک کردن بار دل خود، از همسرتان در چاره جویی و مشورت کمک بگیرید. در این صورت نه تنها تسکین پیدا می کنید بلکه توقعات خویش را از یکدیگر براساس واقعیت شکل می دهید و هرگز شرمنده همسرتان نخواهید شد.
سمانه افشاری
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید