شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


دکوراسیون پنجره‌ای به‌سوی مشتری‌مداری


دکوراسیون پنجره‌ای به‌سوی مشتری‌مداری
حسن احمدی: امروز دکوراسیون به‌عنوان یک علم تلقی می‌شود یعنی تمامی الزامات زیبائی‌شناسی در آن لحاظ می‌شود. دکوراسیون دیگر سلیقه‌ای نیست. از لحاظ روحی ـ روانی یک محیط داخلی باید به‌گونه‌ای باشد که تأثیر مثبتی بر روی افراد داشته باشد. در دکوراسیون داخلی فروشگاه‌ها، گرافیک بسیار راه‌گشاست و نوع رنگ‌بندی، چیدمان، نورپردازی، المان‌های تصویری در دکوراسیون داخلی یک فروشگاه مؤثر است و نمی‌توان نادیده گرفت. الان اتفاق ناخوشایندی در برخی از دکوراسیون‌ها و کارهای تبلیغاتی افتاده و آن ”فریب‌کاری“ است. الان کار به‌گونه‌ای شده که دوگانگی برای مشتری در طراحی داخلی فروشگاه ایجاد شده است. بیشتر سعی بر این است که مشتری جذب شود اما در عرضه و خدماتی که باید ارائه شود از دکوراسیون و طراحی به‌عنوان یک ”ابزار فریب“ استفاده می‌شود. اینجا مشتری دچار سردرگمی می‌شود. مشتری وارد محیطی می‌شود که جذاب است و به ناچار باید خرید کند. به‌نظر من یک هماهنگی مناسب باید میان دکوراسیون خوب، فروشنده خوش‌برخورد و کالای با کیفیت و خدمات مناسب وجود داشته باشد. اگر این هماهنگی وجود داشته باشد موجب می‌شود ارتباط مشتری با کسی که خدماتی ارائه می‌دهد تداوم یابد. صرفاً نباید دکوراسیون موردنظر باشد و جنبه‌های دیگر نادیده گرفته شود.
افسانه شکیبا
منبع : جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران


همچنین مشاهده کنید